וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בהודו: מורה הורתה לתלמידיה לסטור לתלמיד מוסלמי

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 9:33

בסרטון שזכה לגינויים נרחבים, נראה תלמיד עומד במרכז כיתה, בעוד שהמורה מעודדת את חבריו להכות אותו חזק יותר: "אני רוצה שכל התלמידים המוסלמים יסתלקו". המשטרה פתחה בחקירה, והילד הועבר מבית הספר. באופוזיציה האשימה את הממשלה הלאומנית של מודי: "זורעים רעל אפליה"

בווידאו: תלמיד מוסלמי בהודו מוכה על ידי תלמידים אחרים בכיתה/טוויטר

המשטרה בהודו חוקרת סרטון שבו נראית מורה בבית ספר מצווה על תלמידיה לסטור לחברם המוסלמי לכיתה, בתקרית שעוררה גינויים נרחבים במדינה. בסרטון, הילד, בן שבע, בכה בזמן שקיבל סטירות, לכאורה כעונש על כך שטעה בחומר. עם זאת, המורה, מבית ספר פרטי במדינת אוטר פראדש שבצפון הודו, נשמעה גם מתבטאת בגזענות כלפי מוסלמים.

עקבו אחרי וואלה! בעולם בפייסבוק

"למה אתם מכים אותו כל כך חלש? הכו אותו חזק", נשמעת המורה אומרת לילדים, בעוד הילד עומד ובוכה. "תתחילו להרביץ לו במותניים, הפנים שלו מאדימות, הכו אותו במותניים במקום", הוסיפה המורה טרפטה טיאגי.

"אני מכריזה שכל התלמידים המוסלמים צריך להסתלק", נשמעת המורה אומרת בסרטון, ואדם אחר השיב לה, בעוד שהתלמיד המוסלמי עומד במרכז הכיתה וסופג סטירות: "את צודקת, זה הורס את החינוך".

הרשויות בהודו אישרו את האותנטיות של הסרטון, שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות, והן הבטיחו לפעול בתגובה. לפי רשת BBC, אביו של הקורבן דיווח על האירוע והעביר אותו מבית הספר, אבל הוא לא הגיש תלונה רשמית נגד המורה שהביעה התנצלות על מעשיה.

תלמיד מכה תלמיד מוסלמי בבית ספר במדינת אוטר פרדאש, הודו, אוגוסט 2023. טוויטר, צילום מסך
תחת שלטונו של מודי, המוסלמים בהודו סובלים מאפליה/צילום מסך, טוויטר

ארגוני זכויות אדם הזהירו כי פשעי שנאה ואלימות נגד המיעוט המוסלמי בהודו גברו מאז תחילת שלטונו של ראש הממשלה נרנדרה מודי ב-2014. אוטר פראדש, המדינה המאוכלסת ביותר בהודו, נשלטת על ידי מפלגת העם ההודית שלו, המקדמת לאומנות הינדית, מאז 2017.

מנהיג האופוזיציה, רהול גנדי, האשים את הממשלה בליבוי חוסר סובלנות דתית בעקבות התקרית. "הם זורעים את רעל האפליה במוחם של ילדים חפים מפשע, הופכים מקום קדוש כמו בית ספר לשוק של שנאה", כתב גנדי ברשת החברתית. "זהו אותו דלק שהפיצה ה-BJP שהצית כל פינה בהודו", הוסיף. BJP הם ראשי התיבות של מפלגת השלטון.

ביוני, במהלך ביקור רשמי בארצות הברית, אמר מודי לעיתונאים כי "אין שום מקום לאפליה" בהודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully