וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעור לעליון נגד הגבר שזוכה מאונס קשישה: "הכרעה שגויה עם אמירות מקוממות"

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 14:09

הפרקליטות ערערה נגד זיכויו של עאדל הייב, שזוכה מאונס קשישה בת 82 ונידון ל-11 חודשי מאסר על הפרת צו פיקוח. בערעור טוענת הפרקליטות כי גרסת הקשישה הייתה עקבית בניגוד לזו של הייב וכי אמירות המחוזי על התנהלותה הן מיושנות ולא ראויות כלפי נפגעות עבירות מין

שוטרי מחוז צפון עצרו חשוד שעקב אחרי צעירה והטריד אותה מינית, כתב אישום הוגש כנגדו/דוברות משטרת ישראל

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון ערעור על זיכויו של עאדל הייב, שהואשם באונס קשישה בת 82 - וזוכה על ידי בית המשפט המחוזי בנצרת. הייב, בן 43, הורשע בעבירה של הפרת צו פיקוח.

בערעור נטען כי בית המשפט המחוזי שגה כאשר העדיף את גרסתו של הייב, שלדבריהם השתנתה מעת לעת ובבסיסה נטען כי יחסי המין בוצעו בהסכמה, על פני גרסתה העקבית של הקשישה. יש להזכיר כי בית המשפט המחוזי בנצרת מתח ביקורת וטען כי דווקא גרסתה של הקשישה לא הייתה עקבית.

עאדל הייב. דוברות שב"ס
עאדל הייב/דוברות שב"ס

בהודעת הערעור נטען כי הכרעת הדין שזורה באמירות מיושנות באשר להתנהגות ראויה של נפגעות עבירות מין, אשר עלולות להחזיר אותנו עשורים אחורה, ולהוביל לאפקט מצנן בקרב נשים אשר יגרום להן להימנע מלהגיש תלונה כנגד תוקפיהן.

כזכור, הייב הואשם בעבירת אינוס ובעבירת הפרה של צו פיקוח לפי חוק ההגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין. לטענת המתלוננת, הייב פנה אליה פעמים רבות, יזם שיחות עם תוכן מיני בוטה, לחץ עליה להיפגש עמו, וכאשר הזמינה אותו לשפץ את דלת ביתה, אנס אותה בכוחניות וגרם לפציעתה.

המחוזי בנצרת העדיף את גרסתו של הייב וקבע כי יחסי המין התקיימו בהסכמה וזאת למרות גרסאות שונות שהציג, אשר חלקן נשמעו לראשונה רק בעדותו בביהמ"ש, וזאת אל מול תלונתה וגרסתה העקבית של המתלוננת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אולם בית המשפט המחוזי בנצרת. אלי אשכנזי
בית המשפט המחוזי בנצרת/אלי אשכנזי

הערעור מתייחס גם לקביעות בהכרעת הדין הנוגעות לאופן בו נהגה המתלוננת בעת שהותקפה: "הכרעת דינו של בית המשפט אינה רק שגויה, אלא שזורה בקביעות ואמירות מקוממות ומיושנות, באשר להתנהגות ראויה של נפגעות עבירות מין בכלל, והתנהגות ראויה של אישה בת 82 בסיטואציה חריגה כזו בפרט", נאמר בערעור. "יש בקביעות בית המשפט ראיה דיכוטומית של שחור ולבן כיצד נכון שהעולם ינהג, וכיצד על מתלוננות לנהוג, ותפיסה לפיה אם לא נהגו מתלוננות לפי ה'כללים' אין להאמין להן. הקביעות של בית המשפט עלולות להחזיר אותנו עשורים אחורה, ולהוביל לאפקט מצנן בקרב נשים, אשר יגרום להן להימנע מלהגיש תלונה נגד תוקפיהן בשל חשש שתהיינה צפויות לביקורת מן הסוג: מדוע לא צעקו לעזרה? מדוע לא הלכו למקום אחר? מדוע הכניסו את האנס לביתן? מקומן של פסיקות אלה מצוי בעבר והן אינן מתיישבות עם פסיקות עדכניות ברורות של בית המשפט המכיר בכך שאין תגובה 'נכונה' של מתלוננת לתקיפה אכזרית מעין זו, והבנה הקיימת כיום למורכבות של תגובות נשים לפגיעה בגופן".

הערעור, שהוגש באמצעות מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד רחל מטר, ועו"ד סיגל בלום ממחלקתה, הינו ערעור חריג על הקביעות העובדתיות שבהכרעת הדין, המבוססות בין היתר על ממצאי מהימנות העדים, עניינים שבהם ערכאת הערעור ממעטת להתערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully