וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדחות של לוחמים ומפקדים: סערה בעקבות ההתפרעות בגולני

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 16:58

חשיפת התיעוד בוואלה!, שבו נראו לוחמי החטיבה החומה בקורס מ"כים משליכים פחים ושולחנות ומתפרעים, הותירה בהלם את זרוע היבשה ופיקוד הצפון. שישה חניכים ושלושה אנשי סגל הודחו מקורס מ"כים. מפקד הצוות ננזף ורותק לבסיס

בוידאו: הפיכת שולחנות וזריקת פחים ונדליזם בקורס מכים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

האירוע החמור בבית הספר למקצועות החי"ר של זרוע היבשה בצה"ל שנחשף לראשונה בוואלה! הוביל להדחות. בעקבות האירוע הוחלט על הדחת שישה חניכים מקורס המפקדים וכן שלושה אנשי סגל. בנוסף, מפקד הצוות ננזף פיקודית ורותק למשך שבוע. המפקדים והחניכים יטופלו משמעתית על ידי מפקדיהם בחטיבת גולני. בנוסף, בחטיבה ישקלו הדחה מתפקידי פיקוד ולחימה.

האירוע התקבל בהלם בקרב הפיקוד הבכיר בזרוע היבשה ובפיקוד צפון שאליו שייכים לוחמי גולני, שהתפרעו תוך שהם משליכים שולחנות ופחים וגורמים לנזק לציוד צבאי לאחר שהוקפצו לשיעור קרב מגע.

בהתאם לתחקיר הראשוני הוחלט שמפקד הביסל"ח, אל"מ ישראל פרידלר, ישפוט לא רק את הלוחמים אלא גם את הסגל של הפלוגה שנכח בשטח ולא מנע את האירוע האלים שתועד בווידאו.

הפיכת שולחנות וזריקת פחים ונדליזם בקורס מ"כים של חטיבת גולני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד הוונדליזם של הלוחמים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"האירוע הזה חמור בכמה מישורים. פעם אחת זה מצביע על רמת משמעת נמוכה של הלוחמים, חלקם לוחמי סיירת גולני. לא ברור איך לוחמי סיירת בפרט ולוחמים בצה"ל בכלל מתנהגים ככה. זה נוגד את רוח היחידה וכל היגיון", הסביר גורם בכיר בזרוע היבשה. "זה מצביע על בעיה בקורס מ"כים. רמת משמעת נמוכה גם בקורס עצמו? מדובר בלוחמים מובחרים שאמורים לפקד על כיתות לוחמים בעתיד".

עוד אמר הגורם הבכיר: "הם פגעו באמון שנתנו בהם המפקדים הבכירים בחטיבת גולני ובסיירת ששלחו אותם לקורס מ"כים. העדיפו אותם על פני אחרים. הם ראו בהם לוחמים ומפקדים מעולים ולכן הם נשלחו לקורס. לכן יתבצע תחקיר מעמיק בנושא לא רק נקודתית כלפי הלוחמים. אי אפשר להחליק את האירוע הזה. אי אפשר להציג את זה כרוח שטות".

גורמים בבית הספר לחי"ר אמרו כי בכוונת אל"מ פרידלר להקשיב לכל מי שהיה מעורב, אבל כבר עכשיו ברור כי היו מי שהובילו את ההתפרעות והיו את אלה שנגררו ואלה שעמדו מהצד ולא מנעו. "מפקד ביסל"ח רותח. זה פוגע בשם הטוב של כל הסגל. יש כוונה להדיח לוחמים ומפקדים מתפקידי פיקוד ואולי גם מלחימה. מפקד האוגדה יצטרך גם להחליט מה הוא עושה איתם", אמרו הגורמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully