וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט שזיכה את זדורוב - זיכה עבריין מין מאונס של ניצולת שואה בת 82

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 20:29

אשר קולה, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, זיכה את עאדל דייב מאונס הקשישה, לאחר שלטענת ביהמ"ש הפרקליטות לא הצליחה להוכיח שניצולת השואה התנגדה למעשיו. הנאשם הוא עבריין מין שהיה תחת פיקוח לאחר שהשתחרר ממאסר בגין אונס בת 70

בווידאו: ביהמ"ש המחוזי בנצרת זיכה את רומן זדורוב מרצח תאיר ראדה ברוב של שניים מול אחת/דוברות הרשות השופטת

בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה הבוקר (שני) את עאדל הייב, תושב הצפון שהואשם באונס ניצולת שואה בת 82. הרכב השופטים, בראשות אשר קולה, שזיכה לפני כחודשיים את רומן זדורוב מהאישום ברצח תאיר ראדה, טען כי הפרקליטות לא הצליחה להוכיח שהקשישה התנגדה למעשיו.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, הייב בן ה-43 אנס את הקשישה למרות שהיה תחת פיקוח של שירות בתי הסוהר, אחרי ששוחרר ממאסר בגין אונס בת 70. לפני שנתיים וחצי הוצא לו הצו, במסגרתו נאסר עליו לעבוד בעבודה המאפשרת שהייה ביחידות עם נשים וכל עבודה הכוללת אפשרות כניסה לבתים ולרשות הפרט. אולם, בפסק הדין הבוקר הרכב השופטים טען כי הפרקליטות לא הצליחה להוכיח שהקשישה התנגדה למעשיו - על כן הוחלט על זיכוי מסעיף האונס.

מכתב האישום עולה שביולי לפני שנה שהה הייב בביתה של האישה בת ה-82. בזמן שהיא יצאה מביתה, ניגש אליה ופתח בשיחה, במהלכה הציג עצמו כמי שעוסק בשיפוצים כשהוא מחמיא לה על המראה החיצוני שלה ואמר שהוא אוהב נשים כמוה וכי היא גורמת לו לגירוי מיני. היא דחתה את הצעתו לקיום יחסי מין. לאחר מכן בהזדמנויות שונות התקשר הייב אל המתלוננת וניסה לשכנע אותה להיפגש עמו לצורך קיום יחסי מין, אך המתלוננת לא נענתה להצעותיו.

במהלך אחת השיחות הסכימה המתלוננת כי הנאשם יגיע לביתה לצורך בדיקת אפשרות לשיפוץ שתכננה להרחבת דלת המעבר לחדר הרחצה, כדי להתאימו לבעלה הנכה. בניגוד להוראות צו הפיקוח, הגיע הייב לצורך עבודת השיפוצים אל בית המתלוננת. הוא עשה עצמו בוחן את מקום השיפוץ והבטיח לשוב עם הצעת מחיר. לאחר מכן פנה אל המתלוננת בניסיון לשכנעה לקיים עמו יחסי מין אך היא סירבה. על פי כתב האישום, למרות סירובה, הוא אנס אותה באלימות תוך שהיא מתחננת שיחדול ממעשיו. האישה נזקקה לטיפול רפואי בבית חולים. הייב טען שמדובר היה ביחסים בהסכמה.

עאדל הייב. דוברות שב"ס
היה תחת פיקוח. עאדל הייב/דוברות שב"ס

השופטים ציינו בהחלטתם כי שבוע לפני המקרה, טענה האישה כי הייד חשף את איבר מינו בפניה. עוד הוסיפו, כי הם תוהים מדוע הזמינה האישה את הייד לביתה בשנית אם נרתעה המעשה שהיה שבוע קודם לכן. עוד הוסיפו השופטים כי בת ה-82 נשמעה "נהנית ומעוניינת".

מדובר בהרכב שבו ישבו שניים מהשופטים שישבו במשפט זדורוב - קולה וצרפתי וכן השופטת רננה גלפז מוקדי.

בהכרעת הדין כתבו השופטים כי הייב אינו "טלית שכולה תכלת", וודאי שהנאשם הפר את הוראות צו הפיקוח שהוטל עליו וכפי שעוד יפורט להלן. "ברור גם שהנאשם לא היה תמים והוא זה שבא בהצעות מיניות בוטות למתלוננת ואולם מכאן ועד להאשמתו באונס ברוטלי המרחק רב ואפילו רב מאוד. לא הוכח וודאי שלא ברמה הדרושה במשפט הפלילי, כי המתלוננת התנגדה ולו התנגדות פאסיבית. המאשימה לא הצליחה להוכיח יסודותיה של עבירה זו, לא הוכח, כי הנאשם אנס את המתלוננת, ללא הסכמתה, לא הוכח כי המתלוננת אמרה פעם אחר פעם 'לא לא', כשם שגם לא הוכח, כי המתלוננת גילתה התנגדות פסיבית כזו או אחרת, שממנה יכול היה הנאשם ללמוד שהמתלוננת מסרבת לקיום יחסי המין שתואמו ביניהם". הוחלט לזכות אותו מעבירת אונס ולהרשיע בהפרת צו פיקוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
השופט אשר קולה בהכרעת הדין במשפט רצח תאיר ראדה, ביהמ"ש המחוזי נצרת, 30 במרץ 2023. ראובן קסטרו
"לא הוכח כי המתלוננת אמרה 'לא'". אשר קולה/ראובן קסטרו

עורכת הדין דורית בן אברהם שיצגה את המתלוננת אמרה שהרשויות לא עדכנו את האישה על זיכוי הנאשם. "היא בהלם אחרי ששמעה על הזיכוי. היא במצב קשה מאז האונס ואחרי הזיכוי התחושת אפילו קשות יותר. יש לה פחד אמיתי שכעת, כשהוא ישוחרר ממעצר, הוא יבוא לרצוח אותה, היא ממש פוחדת מפניו והיא במצב לא טוב וחוששת ממה שצפוי. איך אפשר לטעון שהיא הסכימה? היא היתה במצב קשה אחרי האונס ועברה ניתוח".

על השאלה אם המתלוננת תצליח לעמוד שוב בבית המשפט, להעיד מול הנאשם ולתאר מה שעבר עליה, במידה שהפרקליטות תערער, ענתה עו"ד בן אברהם כי "צריך יהיה לחשוב על ההשלכות. אם המשמעות תהיה שהוא יצא מזה ויהיה חופשי, זה דבר חמור מבחינתה. הוא הרי כבר הפר צו פיקוח ואנס. למה שזה לא יקרה שוב?"

תגובת פרקליטות צפון: "כתב האישום בגין אונס הוגש על פי עדותה המהימנה של האישה המתלוננת, ובהתאם למכלול הראיות התומכות. נלמד את הכרעת הדין ונשקול את צעדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully