וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב קיש יבקש צו מניעה למורים, רן ארז: "מצטער על חזרתך לעימות"

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 12:36

לאחר התחדשות העימות מול משרד האוצר, שר החינוך ביקש להיפגש עם יו"ר ארגון המורים, אך הוא תקף וטען כי השר אינו עומד לצד המורים. "הודעת לי שבכוונתך לחזור לערוץ הלעומתי", כתב ארז בעקבות הניסיונות לעצור את העיצומים

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

שר החינוך יואב קיש ביקש לקיים פגישה עוד היום (רביעי) עם יו"ר ארגון המורים רן ארז, בעקבות המאבק שהתחדש מול משרד האוצר ו"לאור הדחיפות והפגיעה המיידית בתלמידים". השר מעוניין לדון בהגשת הציונים לעתודאים ומסיימי כיתות י"ב בחברה הערבית, כדי שיוכלו להתקבל למוסדות האקדמיים. זאת, לאחר שארז איים כי המורים לא יגישו את הציונים אם לא יתקבלו דרישותיהם. על כן, משרד החינוך יבקש מבית הדין לעבודה להוציא צו מניעה שיכריח את המורים להזין את הציונים.

בעקבות הגשת צו המניעה ארז תקף קיש במכתב ששלח לו וטען כי אינו עומד לצד המורים. "הודעת לי שבכוונתך לחזור למתווה העימות, לערוץ הלעומתי ולפעול משפטית נגד ארגון המורים בהוצאת צווי מניעה", כתב יו"ר ארגון המורים. "כאילו בית הדין הארצי לעבודה עובד אצלך, אולי כי אתה משוכנע שבית הדין הארצי לעבודה צריך לשרת את הממסד. אני מצטער על בחירתך לחזור לזירת העימות, אך סומך ידי מאוד על בית הדין הארצי לעבודה".

ראש ארגון המורים רן ארז מגיע לכנס דה מרקר לחינוך בתל אביב, 20 באוגוסט 2023. צילום תומר נויברג/פלאש90. תומר נויברג, פלאש 90
מאיים בעיצומים. רן ארז/פלאש 90, תומר נויברג

אתמול תקף ארז את משרדי האוצר והחינוך וטען כי גם לאחר ההסכמות בין צדדים, שמנעו שביתה בתיכונים, הם "מעלים דרישות חדשות". עוד הבהיר למורים במכתב ששלח כי יש להמשיך בעיצומים. הודעתו של ארז נשלחה בסיום פגישה עם משרד האוצר, שקיים מוקדם יותר והתפוצצה.

לטענת ארז, משרדי הממשלה דורשים כי הארגון יהיה כפוף ללוח החופשות שנקבע על ידי הסתדרות המורים וכי הם מתנים את תשלום הפעימה הראשונה של הכסף שמקבלים המורים בחתימה על הסכם. "למודי ניסיון על חוסר האמינות של אנשי משרד האוצר נערכנו לכך, ולכן אנחנו ממשיכים בעיצומים שטרם הוסרו", כתב ארז למורים. "אין אנו מוכנים לשיטת משא ומתן זאת ולאור כל זאת אנו ממשיכים בעיצומים".

עוד בוואלה!

לראשונה זה שנים: המשטרה תכריז על כנופיה בנגב כארגון פשיעה

לכתבה המלאה
שר החינוך יואב קיש בדיון ועדת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, 14 באוגוסט 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
לא מגבה את המורים. קיש/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

בין היתר, הורה יו"ר ארגון המורים שלא להזין ציונים, לא לקיים פעילויות מחוץ לבתי הספר אחרי הלימודים, ולא להוציא לפועל טיולים. "הניסיון של משרד האוצר, המובל על ידי המדיניות של פורום קהלת, היא להרוס את העבודה המאורגנת, לפגוע במורים, ובמיוחד במנהלים אותם הם רוצים להעסיק בחוזים אישיים ללא כל הגנה וללא כל קשר להסכם הקיבוצי", תקף.

מנגד, באוצר זעמו על ההודעה שיצאה, ההודעה נתפסה כהפרה של ההתנהלות לה קיוו מצידו לאחר ההגעה להסכמות והעלתה את המתח והתבצרות הצדדים בעמדותיהם בפגישה שנערכה אתמול. משרד האוצר הגיב לדברים ותקף את ארז: "מיד לאחר ההסכמות אליהם הגיעו הצדדים, ארגון המורים הורה למוריו להמשיך בעיצומים. המשך העיצומים והפגיעה בתלמידים לאחר הגעה להבנות אינם בגדר התנהלות מקובלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully