וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה שנים: המשטרה תכריז על כנופיה בנגב כארגון פשיעה

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 11:11

במרחב הנגב עמלו בשנה האחרונה על בניית תמונת מודיעין ברורה שתאפשר להכריז על כנופיה מהפזורה הבדואית כארגון פשע. בחקירה עלה כי הקבוצה מתקיימת תחת היררכיה ברורה - הכוללת ראש ארגון וחלוקת תפקידים, מנגנון כספי מסודר ובריתות עם ארגוני פשיעה נוספים באזור לכיש

בווידאו: כוחות משטרה בפעילות מיוחדת למיגור הפשיעה בנגב/צילום: דוברות המשטרה ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

משטרת ישראל צפויה להכריז בקרוב על כנופיה מהפזורה הבדואית כארגון פשיעה חדש במרחב הנגב, זאת אחרי שנים רבות בהן לא פעל ארגון כזה באזור - כך נודע לוואלה! היום (רביעי). הכנופיה עוסקת בעיקר בגביית דמי חסות (פרוטקשן) וסחיטה באיומים, זאת לצד הברחות סמים ונשק.

בימ"ר נגב ובמרחב הנגב של המשטרה עמלו בשנה האחרונה על בניית תמונת מודיעין ברורה שתאפשר להכריז על הכנופיה כארגון פשע - בין היתר, נמצא כי בכנופיה קיימת היררכיה ברורה, הכוללת ראש ארגון וחלוקת תפקידים בין החברים. כמו כן, במשטרה גילו כי ישנו מנגנון כספי מסודר הפועל בתוך הארגון ובריתות עם ארגוני פשיעה נוספים באזור לכיש - שם, על פי החשד, הם שואפים לכבוש טריטוריות נוספות.

פעילות משטרתית נגד האלימות בדרום 
24 בנובמבר 2021. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, תמונות גולשים
פעילות משטרתית נגד האלימות בדרום 24 בנובמבר 2021/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

להכרזה על הכנופיה כארגון פשיעה יש מגוון משמעויות, והגדולה שבהן היא הגדלת האמצעים שיועמדו לרשות המחוז הדרומי ומרחב נגב במשטרה לטפל בארגון. כמו כן, להכרזה יש גם משמעות משפטית על העונשים שיקבלו חברי הארגון, אם יתפסו ויורשעו.

בארגון הפשיעה הדרומי מכניסים כסף כאמור בעיקר מגביית דמי חסות מקבלנים ובעלי עסקים בבאר שבע והאזור. מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן, שם את המלחמה בפרוטקשן בראש סדר העדיפות וההכרזה על הארגון הפשע החדש היא פועל יוצא של תוכניות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully