וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון המורים: "ממשיכים בעיצומים - משרד האוצר מעלה דרישות חדשות"

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 22:45

רן ארז האשים את האוצר בהפרת ההסכמות שמנעו שביתה בתיכונים, שכללו תוספת של 800 שקלים במשכורת הקרובה. עוד קודם הנחה את המורים להמשיך בעיצומים - לא להעביר ציונים ולא לצאת לטיולים. באוצר זעמו על ההחלטה, שהעלתה את המתח בפגישה שהתפוצצה היום: "התנהלות לא מקובלת"

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, תקף הערב (שלישי) את משרדי האוצר והחינוך וטען כי גם לאחר ההסכמות בין צדדים, שמנעו שביתה בתיכונים, הם "מעלים דרישות חדשות". עוד הבהיר למורים במכתב ששלח כי יש להמשיך בעיצומים. הודעתו של ארז נשלחה בסיום פגישה עם משרד האוצר, שקיים מוקדם יותר התפוצצה.

לטענת ארז, משרדי הממשלה דורשים כי הארגון יהיה כפוף ללוח החופשות שנקבע על ידי הסתדרות המורים וכי הם מתנים את תשלום הפעימה הראשונה של הכסף שמקבלים המורים בחתימה על הסכם.

"למודי ניסיון על חוסר האמינות של אנשי משרד האוצר נערכנו לכך ולכן אנחנו ממשיכים בעיצומים שטרם הוסרו", כתב ארז למורים. "אין אנו מוכנים לשיטת מו"מ זאת ולאור כל זאת אנו ממשיכים בעיצומים". בין היתר, הורה יו"ר ארגון המורים שלא להזין ציונים, לא לקיים פעילויות מחוץ לבתי הספר אחרי הלימודים, ולא להוציא לפועל טיולים.

"הניסיון של משרד האוצר, המובל על ידי המדיניות של פורום קהלת, היא להרוס את העבודה המאורגנת, לפגוע במורים, ובמיוחד במנהלים אותם הם רוצים להעסיק בחוזים אישיים ללא כל הגנה וללא כל קשר להסכם הקיבוצי", תקף.

רן ארז יו"ר ארגון המורים. ראובן קסטרו
רן ארז יו"ר ארגון המורים/ראובן קסטרו

מנגד, באוצר זעמו על ההודעה שיצאה בראשון, בה עדכן ארז כי העיצומים יימשכו עד לחתימה. ההודעה נתפסה כהפרה של ההתנהלות לה קיוו מצדו לאחר ההגעה להסכמות והעלתה את המתח והתבצרות הצדדים בעמדותיהם בפגישה שנערכה היום.

משרד האוצר הגיב לדברים ותקף את ארז: "מיד לאחר ההסכמות אליהם הגיעו הצדדים, ארגון המורים הורה למוריו להמשיך בעיצומים. המשך העיצומים והפגיעה בתלמידים לאחר הגעה להבנות אינם בגדר התנהלות מקובלת".

"משרד האוצר פועל כעת על מנת לגבש את כל ההסכמות לכדי הסכם קיבוצי והמשך וקורא לארגון המורים להמשיך את שיתוף הפעולה בנושא זה ללא פגיעה בתלמידים", לשון ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully