וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לפתיחת השנה: הסכמות בין האוצר למורים - בוטלה השביתה במערכת החינוך

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 22:49

שעות לפני מועד פתיחת שנת הלימודים המיועד, פריצת דרך במשא ומתן בין יו"ר ארגון המורים ארז למשרדים הרלוונטים בממשלה. הלימודים בחטיבות ובתיכונים יפתחו כסדרם. ההסכם צפוי להיחתם לפי המתווה שהציע קיש - בעיקרו תגולם תוספת של 2,000 שקלים לשכרו של לכל מורה

בוידאו: תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים/מערכת וואלה, ללא

יממה לפני מועד פתיחת שנת הלימודים המיועד, פריצת דרך במשא ומתן שמתקיים מזה ימים בין ארגון המורים למשרדים בממשלה הובילה לביטול השביתה במערכת החינוך. הלימודים בבתי הספר יפתחו מחר כסדרם.

המערכה האחרונה במשא ומתן נחתמה בפגישה שהתקיימה בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יו"ר ארגון המורים רן ארז ושר החינוך יואב קיש - בה נרשמו הסכמות על הסכם השכר עם ארגון המורים. ההסכם נחתם לפי המתווה שהציע שר החינוך יואב קיש, בעיקרו מגולמת תוספת של 2,000 שקלים לכל מורה. כמו כן, גמול השתלמות יעלה ל-1.35%.

גורמים במשרד האוצר אומרים כי לא יידרש קיצוץ תקציבי למימון ההסכם עם ארגון המורים, שכן נשמר לכך תקציב מראש במסגרת התקציב של משרד החינוך וההסכם לא פרץ את המסגרת. זאת, בהמשך לפנייתו של קיש ללשכת נתניהו מוקדם יותר היום, בבקשה לבחון קיצוץ תקציבי רוחבי במשרדי הממשלה לצורך מימון תוספות שדרשו בארגון. אולם, לפי הגורמים באוצר, הסיכום הסופי הינו על תוספת של 200 מיליון שקלים ולא חצי מיליארד - וזו מגולמת במסגרת התקציב.

חינוך במבחן - פרויקט וואלה! מיוחד לפתיחת שנת הלימודים

ראש ארגון המורים רן ארז מגיע לכנס דה מרקר לחינוך בתל אביב, 20 באוגוסט 2023. צילום תומר נויברג/פלאש90. תומר נויברג, פלאש 90
"בעקבות המאבק העיקש, הגענו להסכמות בכל הנקודות החשובות". רן ארז/פלאש 90, תומר נויברג

עיקרי ההסכם:

  • 2,000 שקלים נוספים למורים.
  • גמישות ניהולית - יכולת לתמרץ מורים איכותיים וההיפך.
  • חוזים אישיים למנהלים ולמורים.
  • מעבר של מנהלים למודל שכר חדש - שכר שורה (מהיום מנהל לא יתוגמל כמורה פלוס, אלא כמנהל).
  • יצירת תפקידים גמישים של מנהלים על פי צרכי בית הספר, ותגמול מורים על ריכוז תחומים.
  • הסכם לשש וחצי שנים.
  • התוספת למורים בעוז ותמורה.

האוצר שיפר משמעותית את ההצעה לתוספת השכר שעלתה מוקדם יותר בשיחות המשא ומתן, בעיקר למורים ותיקים, בתמורה להסכמתו של ארז לרדת מהדרישה להסכם קצר יותר, וכן לחוזים אישיים וגמישות ניהולית.

שר החינוך יואב קיש בדיון ועדת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, 14 באוגוסט 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
חודשים של משא ומתן. קיש/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

"לאחר מאמצים גדולים הגענו להסכם עם ארגון המורים", נמסר מטעם שר החינוך יואב קיש. "בכוחות משותפים גישרנו על הפערים, יש הסכם, לימודים מחר לכל מדינת ישראל מתקיימים".

גם יו"ר ארגון המורים רן ארז התייחס להסכמות. "אני שמח לבשר לכם שהגענו להסכמות בכל הנקודות החשובות במו"מ מול משרד האוצר", כתב למורים, כמי שייצג את אלו במשא ומתן בחודשים האחרונים. "זאת, בעקבות המאבק העיקש אותו ניהלנו למען החינוך העל יסודי. מורי החינוך העל יסודי הגיעו להישגים אדירים".

ראש הממשלה נתניהו בירך בחשבון הטוויטר שלו את הנוגעים בדבר, וכן את התלמידים שיפתחו מחר את השנה החדשה. "תודה לשר החינוך קיש, לשר האוצר סמוטריץ' וליו"ר ארגון המורים רן ארז. תודה למורות ולמורים הנפלאים שלנו, ובהצלחה רבה לכל התלמידים", כתב.

"‏לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן, אנחנו מברכים על ההסכם שיביא לשיפור מיידי בשכרם של המורים והמנהלים", נמסר גם מטעם חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי. "החינוך הוא הביטחון שלנו כחברה. מורי ישראל עוסקים בתפקיד החשוב ביותר, חינוך ילדינו, אנו תומכים בהם ומעריכים את עבודתם. הם חוד החנית לעתיד ילדינו".

ממועצת התלמידים והנוער הארצית נמסר: "אנחנו גאים שהלחץ הציבורי שהפעלנו שכלל הפגנה שהתקיימה אתמול - הבטיח לתלמידי ישראל שגרה לשנים הבאות. בקרוב יפורסמו פרטי ההסכם, ואנו מקווים שלא תיהיה פגיעה נוספת בתלמידים דרך פשרה כמו הפחתת שעות הפרטני החשובות. מברכים על צעד ראשון בהחזרת היציבות לתלמיד ישראל, ומקווים שעכשיו יהיה ניתן להתמקד בשאר הבעיות שמערערות את מערכת החינוך -כמו העומס הלימודי והתאמת המערכת לחיים כאזרחים בחברה".

  • עוד באותו נושא:
  • שביתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully