וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב עלייה בתחלואה: משרד הבריאות הנחה בתי חולים לבצע בדיקות קורונה למתאשפזים

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 20:29

המשרד הורה למנהלי בתי החולים לבצע בדיקות PCR למטופלים שמתקבלים לאשפוז במחלקות הפנימיות, "במטרה לאמוד באופן מדויק יותר את היקף התחלואה מקורונה". במשרד הבהירו כי למרות עלייה בכמות המאושפזים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, בשלב זה אין שינוי בהנחיות

בווידאו: סין פתחה את גבולותיה לעולם/רויטרס

משרד הבריאות הנחה היום (שני) את בתי החולים בארץ לבצע בדיקות קורונה (PCR) למטופלים שמתקבלים לאשפוז במחלקות הפנימיות, "במטרה לאמוד באופן מדויק יותר את היקף התחלואה מקורונה".

במשרד הבהירו כי למרות שניכרת עלייה מתונה בכמות המאושפזים כתוצאה מסיבוכים של קורונה, בשלב זה אין שינוי בהנחיות לציבור. "המשרד ממשיך לנטר את מצב התחלואה ויעדכן את הנחיותיו לפי הצורך", מסרו במשרד הבריאות. "נכון לרגע זה, גם בישראל וגם בעולם יש מספר וראינטים שגורמים לתחלואה", הוסיפו.

מעבדת קורונה של קופת חולים כללית, תל אביב, 9 ביוני 2020. יוסי זלינגר / פלאש 90, פלאש 90
בשלב זה אין שינוי בהנחיות לציבור/פלאש 90, יוסי זלינגר / פלאש 90

אף על פי כן, במשרד הבריאות ציינו כי הם ממליצים לחולים עם תסמינים לשמור על בידוד עד לסיום התסמינים, ולפחות במשך חמישה ימים. זאת, כדי למנוע הדבקה של אחרים. לא זו בלבד, במשרד מסרו כי הם נערכים למתן חיסונים ייעודיים בחורף נגד תתי הזנים החדשים.

רק לפני כשבועיים, מקרה ראשון של נגיף קורונה מהווריאנט החדש BA2.86 (פירולה) התגלה בישראל. החולה, שאושפזה בבית החולים, מבוגרת מאוד ובעלת מחלות רקע. מצבה מוגדר בינוני. היא לא ביקרה לאחרונה בחו"ל, ולכן סביר להניח שהזן הזה כבר נפוץ בארץ, והיא נדבקה מאדם שנשא אותו בישראל.

עוד בוואלה!

התגלה מקרה ודאי ראשון של זן הקורונה החדש בישראל

לכתבה המלאה
מחלקה פנימית ומחלקת קורונה, בי"ח ברזילי, 7 בפברואר 2022. שי מכלוף
במשרד הבריאות נערכים למתן חיסונים ייעודיים בחורף הקרוב נגד תתי הזנים החדשים/שי מכלוף

הווריאנט התגלה ככל הנראה לראשונה בישראל, וכמה שעות לאחר מכן דווח על שני מקרים של חולים בדנמרק - מקרים שאין ביניהם קשר אפידמיולוגי. מקרה נוסף התגלה בארצות הברית, מה שאומר שהווריאנט הגיע כבר לשלוש יבשות שונות.

משרד הבריאות האמריקני הודיע שגם הוא החל לעקוב את זן הקורונה החדש, לאחר מקרה שהתגלה במישיגן. נכון לעכשיו לא ידוע אם מדובר בזן מסוכן יותר מווריאנטים אחרים של הקורונה.

אולם, המהירות החריגה שבה נכנס הווריאנט לרשימת המעקב של ארגון הבריאות העולמי, למרות שהתגלו עד כה רק ארבעה מקרים שלו ברחבי העולם, מעיד על כך שהארגון אינו מקל בו ראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully