וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה מקרה ודאי ראשון של זן הקורונה החדש בישראל

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 20:50

הנגיף, המכונה "פירולה", התגלה באישה מבוגרת, שאושפזה במצב בינוני. היא לא ביקרה לאחרונה בחו"ל, מה שמעיד על כך שהנגיף כבר נפוץ בישראל. לזן החדש של הקורונה 36 מוטציות חדשות, והוא התגלה גם בארה"ב ובדנמרק. עדיין לא ידוע אם הוא מסוכן יותר מהאומיקרון או מדבק ממנו

בווידאו: פרופ' זרקא מתייחס לגל נוסף של בחירות/צילום: לע"מ

מקרה ודאי ראשון של נגיף קורונה מהווריאנט החדש BA2.86 (פירולה) התגלה בסוף השבוע בישראל. נגיף זה אינו תת וריאנט של האומיקרון, אלא זן חדש של הנגיף. החולה, שאושפזה בבית החולים, היא מבוגרת מאוד ובעלת מחלות רקע. מצבה מוגדר כרגע כרגע כבינוני. היא לא ביקרה לאחרונה בחו"ל, ולכן סביר להניח שהזן הזה כבר נפוץ בארץ, והיא נדבקה מאדם שנשא אותו בישראל.

מנהל אגף המעבדות באיכילוב ד"ר חנוך גולדשמיט אמר לוואלה: "מדובר בזן חדש עם שיעור של 36 מוטציות חדשות - כלומר כמות גדולה של שינויים, כך שהוא שונה ממה שמכירים. ארגון המבריאות העולמי החליט לעשות עליו מעקב. בשבוע האחרון התגלו מקרים כאלה גם בדנמרק ובארה"ב. כרגע לא יודעים להגיד אם הוא יותר קטלני או מדבק מהווריאנטים האחרים".

חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון. ראובן קסטרו
חיסון לאומיקרון. הפירולה מסוכן יותר?/ראובן קסטרו

ארגון הבריאות העולמי הודיע ביום חמישי כי החל לעקוב אחר הזן חדש, מחשש שהוא בעל יכולת עמידות גבוהה מפני חיסונים, מה שעלול לגרום להתפשטות רחבה שלו, ולגל חדש של הווירוס.

הווריאנט, שנקרא BA.2.86, התגלה ככל הנראה לראשונה בישראל. כמה שעות לאחר מכן דווח על שני מקרים של חולים בדנמרק, שאין ביניהם קשר אפידמיולוגי. מקרה נוסף התגלה בארצות הברית, מה שאומר שהוא הגיע כבר לשלוש יבשות שונות.

משרד הבריאות האמריקני הודיע בסוף השבוע שגם הוא החל לעקוב את זן הקורונה החדש, לאחר במקרה שהתגלה במדינת מישיגן. "מדענים שלנו עובדים כדי להבין את מקורו", מסר המשרד.

נכון לעכשיו לא ידוע אם מדובר בזן מסוכן יותר מווריאנטים אחרים של וירוס הקורונה. אולם, המהירות החריגה שבה נכנס הווריאנט לרשימת המעקב של ארגון הבריאות העולמי, למרות שהתגלו עד כה רק ארבעה מקרים שלו ברחבי העולם, מעיד על כך שהארגון אינו מקל בו ראש. גם בדנמרק חוקרים ברצינות את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully