וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התגלה לראשונה בישראל": זן חדש של קורונה מדאיג את ארגון הבריאות העולמי

עודכן לאחרונה: 18.8.2023 / 6:32

הווריאנט, המכונה BA.2.86, הוא בעל מספר רב של מוטציות, מה שעלול לספק לו עמידות גבוהה בפני חיסונים ויכולת התפשטות. עד כה אין אינדיקציות לכך שהוא מסוכן מזנים אחרים, אך העובדה שנכנס באופן חריג לפיקוח הארגון אחרי 4 מקרים בלבד בעולם, מצביעה על החשש הגדול ממנו

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

ארגון הבריאות העולמי הודיע הלילה (חמישי) כי החל לעקוב אחר זן חדש של קורונה, מחשש שהוא בעל יכולת עמידות גבוהה מפני חיסונים, מה שעלול לגרום להתפשטות רחבה שלו ולגל חדש של הווירוס.

הווריאנט, שנקרא BA.2.86, התגלה ככל הנראה לראשונה בישראל. כמה שעות לאחר מכן דווח על שני מקרים של חולים בדנמרק, שאין ביניהם קשר אפידמיולוגי. הלילה, התגלה מקרה נוסף בארצות הברית, מה שאומר שהוא הגיע כבר לשלוש יבשות שונות.

רופא בבית חולים במחלקת קורונה. ShutterStock
מחלקת קורונה/ShutterStock

מדובר בזן שהתפתח מהאומיקרון והוא בעל מספר רב של מוטציות, 36 ככל הנראה, במיוחד בחלבון הספייק, שנמצא על מעטפת הווירוס ונחשב חיוני להתרבות שלו מפני שהוא משמש אותו לחדירה לתאי מערכת הנשימה. ארגון הבריאות העולמי חושש כי מספר המוטציות הרב יסייע לו לפתח יכולת עמידות מפני חיסונים ולהתפשט במהירות.

משרד הבריאות האמריקני הודיע הלילה שגם הוא החל לעקוב את זן הקורונה החדש, לאחר במקרה שהתגלה במדינת מישיגן. "מדענים שלנו עובדים כדי להבין את מקורו", מסר המשרד.

נכון לעכשיו לא ידוע אם מדובר בזן מסוכן יותר מווריאנטים אחרים של וירוס הקורונה. אולם, המהירות החריגה שבה נכנס הווריאנט לרשימת המעקב של ארגון הבריאות העולמי, למרות שהתגלו עד כה רק ארבעה מקרים שלו ברחבי העולם, מעיד על כך שהארגון אינו מקל בו ראש. גם בדנמרק חוקרים ברצינות את הנושא.

עוד בוואלה!

הנה כל מה שצריך לדעת על זן הקורונה החדש שמתפשט בעולם

לכתבה המלאה
חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון. ראובן קסטרו
חיסון לקורונה, ארכיון/ראובן קסטרו

הזן החדש הסב את תשומת לבם של החוקרים בשל עשרות שינויים גנטיים בו, בדומה לזן האומיקרון, לו היו 52 מוטציות, שהתגלה ב-2021 והתפשט במהירות בעולם. בהמשך, התברר כי הוא מידבק בהרבה מזנים אחרים, אך הוא מסוכן פחות מרבים מהם. העובדה שה-BA.2.86 התגלה כבר בשלוש יבשות, על פי החוקרים, מעידה על כך שהתפשט מבלי שזיהו כי מדובר בווריאנט חדש.

ביום שלישי, הודה משרד הבריאות בישראל כי חלה עליה מתונה באשפוזים של חולי קורונה במצב קל, וזאת כשקיץ עדיין בעיצומו. אולם לפי שעה, אין שינוי במספר המאושפזים במצב קשה והוא נשאר נמוך.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully