וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של בן ה-16 שנרצח בגן שמואל: "ביקשנו ממנו שיחזור הביתה. עכשיו הוא נח סוף סוף"

עודכן לאחרונה: 18.8.2023 / 10:15

בתיה, אחותו של טוביה בן נאים, הנער בן ה-16 שנורה למוות בגן שמואל, מאשימה את הרווחה במות אחיה. טוביה, היא מספרת, ברח מפנימייה ממנה לא הסכימו להעביר אותו "לא ידענו איפה הוא ישן, הוא התקשר מחסוי כדי לספר שהוא חי". לבסוף סיפרה על הרגע בו גילתה על מותו

תיעוד החיסול בגן שמואל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טוביה בן נאים הוא הנער בן ה-16 שנרצח אמש (רביעי) בצומת גן שמואל. טוביה היה בן למשפחה בחדרה עם שבעה ילדים, כשהוא האח השני הכי צעיר. אחותו הבכורה בתיה בת ה-25 סיפרה לוואלה! בדמעות שהמשפחה לא ראתה אותו שלושה חדשים, מאז היה בבריחה מהפנימייה אליה נשלח. "הוא כל כך סבל שם", הסבירה.

בתיה הוסיפה כי היא מאשימה את הרווחה במות אחיה. "הוא היה בכל מיני פנימיות ובסוף שמו אותו בפנימייה על פי חוק הנוער. שם היה לו ממש רע. והוא ברח משם. הוא היה נרדף. הוא אמר כל הזמן שאם יסדרו אותו בפנימייה אחרת הוא יילך מרצונו, אבל ברווחה התעקשו רק על הפתרון הזה".

טוביה בן נעים הנער בן ה-16 שנרצח ביריות בצומת גן שמואל. באדיבות המשפחה
"ניסינו לשכנע אותו לחזור הביתה, לא הצלחנו"/באדיבות המשפחה

בתיה המשיכה וסיפרה על המצוקה הנפשית בה הייתה המשפחה מאז בריחתו של טוביה מהפנימייה. "אנחנו כל הזמן הזה היינו בלי יום ובלי לילה", היא סיפרה, "כל כך דאגנו לו. מה עובר עליו. איפה הוא ישן, מה הוא אוכל. עם מי הוא מסתובב. היה מתקשר פעם בשבוע שבועיים מטלפון חסוי כדי לספר לנו שהוא חי ושהוא בסדר. ניסינו לשכנע אותו לחזור הביתה, להסגיר את עצמו. ולא הצלחנו".

האחות המשיכה וסיפרה על הערב בו גילו על מותו של טוביה. בתיה סיפרה כי בהתחלה למדו על המקרה בהודעות מקבוצות וואטסאפ. "התחלנו להתקשר בפניקה למשטרה, למד"א, לבית חולים וכלום. בינתיים אנשים מתקשרים אלינו עם תמונות ממה שקרה שם". לקראת חצות, היא סיפרה, הגיע שוטר אל בית הוריה וביקש שיזהו את גופתו של טוביה. "ההורים היו שבורים, אני הלכתי לזהות אותו. הוא היה כל כך רגוע ושלו. אולי באה לו מנוחה סוף סוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טוביה בן נעים הנער בן ה-16 שנרצח ביריות בצומת גן שמואל. באדיבות המשפחה
טוביה בן נאים/באדיבות המשפחה

בתיה סיפרה כי משפחתם היא חרדית, אבל טוביה התרחק מהדת. "קיבלנו את זה. אבל אין לו שום עבר פלילי ושום תיק פלילי במשטרה, היו עוצרים אותו כי אולי הוא היה נראה חשוד אבל מעבר לזה אין לו שום דבר".

בתיה התייחסה לממצאי האירוע, שמצאו את טוביה ברכב יחד עם שני העבריינים המוכרים אבי ביטון ובנו ירין מאור עקיבא, שישבו בעבר בכלא בעקבות דקירה." זה ממש לא נכון מה שאמרו במשטרה", אמרה האחות, "אנחנו לא יודעים מה עשה ברכב הזה. לפי מה שאמרו לנו הוא עלה על טרמפ, שחבר שלו הקפיץ אותו לאיפשהו וככה התגלגל לשם. כל כך התגעגענו אליו והנה ככה הוא חוזר אלינו".

אירוע ירי בכביש 65 סמוך לגן שמואל. 16 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
זירת אירוע הירי בגן שמואל/שלומי גבאי

בינתיים, הלוויתו של בן נאים מתעכבת ביממה נוספת במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר תוך תקווה שתשוחרר לקבורה לפני שבת. הסיבה: "עומס כבד של מקרים פליליים ואחרים שהתקבלו קודם לכן". כך הודיע המכון לבית משפט השלום בחדרה שעיכב את שיחרור הגופה לבקשת משטרת ישראל עד מחר בצהרים, למרות תחינת המשפחה המבקשת לקבור את בנה ללא דיחוי.

נציג המשפחה אמר לבית המשפט כי "המכון פועל תוך גרירת רגלים מכוונת וכי סיבת המוות הינה וודאית". האחות בתיה מסרה גם היא כי "אנחנו תקועים עם הקבורה ומפחדים שלא נקבל את הגופה עד יום ראשון למרות המאמצים של זק"א". לבקשת המשטרה השופטת עידית פלד דחתה היום את שחרור הגופה פעם אחר פעם תוך שהתקבלו עדכונים מהמכון ואחה"צ קבעה כי תשוחרר מחר ב-11:00.

יוזכר כי מדובר באחד משלושה מקרי רצח שהתרחשו אתמול, אחד מארבעה ביומיים האחרונים. שמספר הנרצחים בחברה הערבית הכפיל את עצמו ובמקביל מספר הרופאים במכון ירד בכחצי . המכון הפתולוגי לפני קריסה של ממש. גורמים המצויים בעבודת המכון אמר לוואלה כי היום עבדו שם בפועל שלושה רופאים בלבד.

אירוע ירי בכביש 65 סמוך לגן שמואל. 16 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
"מפחדים שלא נקבל את הגופה עד יום ראשון"/שלומי גבאי

בדיון שערכה ועדת הבריאות של הכנסת בראשותו ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) לפני חדשיים, אמר מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל: "אנחנו עשירית מכמות הממוצעת ברופאים משפטיים לנפש בעולם - יש סה"כ שמונה רופאים משפטיים לכל אוכלוסיית ישראל. לרופא משפטי אין יכולת לעסוק בעוד דברים ולכן יותר עוזבים את המכון. יש סה"כ עובד סוציאלי אחד בכל המכון. אנחנו מבינים את הצורך של הדתיים שלא להשהות ניתוחים כדי לקבור בלילה וכן אצל הערבים לקבור בשבת אבל איננו יכולים לתת מענה לנושא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully