וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה מדאיגה? במשרד הבריאות הודו שחלה עליה מתונה באשפוזים של חולי קורונה

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 17:22

מבדיקת וואלה!, רוב המאושפזים במצב קל ומרוכזים בבתי החולים במרכז הארץ. אולם לפי שעה, אין שינוי במספר המאושפזים במצב קשה והוא נשאר יציב ונמוך. בעקבות המגמה, במשרד הבריאות שוקלים להחזיר את הבדיקות היזומות בנתב"ג כדי לאתר כניסת ווריאנטים חדשים

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

משרד הבריאות הודה היום (שלישי) כי חלה עליה מתונה באשפוזים של חולי קורונה במצב קל, וזאת כשקיץ עדיין בעיצומו. אולם לפי שעה, אין שינוי במספר המאושפזים במצב קשה והוא נשאר נמוך. לוואלה! נודע כי רוב החולים מרוכזים במרכז הארץ - בבית החולים איכילוב שבתל אביב מאושפזים בשעה זו 30 חולי קורונה, ובבית החולים מאיר בכפר סבא מאושפזים 11 חולים במצב קל - שם גם נרשמה עליה בשיעור המאושפזים בתחילת חודש יולי, ומאז התייצבות.

בעקבות המגמה, במשרד הבריאות שוקלים להחזיר את הבדיקות היזומות בנתב"ג כדי לאתר כניסת ווריאנטים חדשים, כשלפי שעה, מוקד הדיונים במשרד הוא המדינות שבהן יש להתמקד. על פי דיווחי הסוכנות הבריטית לביטחון בריאותי זן קורונה חדש התגלה, ומנתוני החודש שעבר עולה כי אחד מכל שבעה בריטים נדבקו בזן זה - אולם עדיין מדובר בזן פחות קטלני מבעבר. גם במדינות אסיה ישנם דיווחים על עלייה במספר הנדבקים.

רופא בבית חולים במחלקת קורונה. ShutterStock
רופא בבית חולים במחלקת קורונה/ShutterStock

במקביל, הוועדה המייעצת לחיסונים של משרד הבריאות התכנסה לאחרונה במרץ האחרון, אז המליצה לתת חיסון בוסטר נוסף נגד הקורונה בסתיו, במקביל לחיסוני השפעת, כאשר המיקוד הוא באוכלוסיות סיכון שהתחסנו בעבר. אלא שמאז הוועדה לא התכנסה שוב, ולא התקבלה החלטה של המשרד האם לקבל את ההמלצה ולהורות עליה לציבור הרחב.

אם לא די בכך שטרם התקבלה החלטה, המשרד טרם רכש מלאי מספק לחיסוני הקורונה, כאשר כמעט כל הווריאנטים בישראל הם ממשפחת xbb. חיסוני הסתיו בישראל מתחילים באוקטובר, בעוד פחות מחודשיים, אולם במשרד הבריאות לא רכשו את החיסונים למרות המלצת הוועדה המייעצת ולא התקבלה החלטה ברורה מי זכאי לקבל את הבוסטר ובאילו תנאים.

חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון. ראובן קסטרו
חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון/ראובן קסטרו

תגובת משרד הבריאות: "נכון להיום, אין שינוי במדיניות משרד הבריאות בנוגע לקורונה. המשרד עוקב כל העת אחר מגמות התחלואה ווריאנטים של הקורונה, ונכון לרגע זה, ניכרת בישראל עליה מתונה במספר המאושפזים במצב קל, כאשר מספר החולים הקשים נותר יציב ונמוך. חשוב לציין כי לזן האומיקרון (XBB) קיימים מספר תתי-וריאנטים ומוקדם בשלב זה לקבוע מי מהם אחראי על התחלואה בישראל ובעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully