וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים ביטחוניים מזהירים: טיפול לא נכון בסוגיית האסירים עלול להוביל להסלמה רחבה

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 23:50

בצל ה"ויכוח" הפומבי בין נתניהו לבן גביר בעניין הנחייתו של השר להגביל את ביקוריהם של האסירים, גורמים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על בן גביר: קבלת החלטות מבלי להבין את ההשלכות היא "סכנה של ממש", והזהירו מפני השלכות המהלך: עשוי לפגוע במאמצים להחזרת השבויים

בווידאו: אסירים ביטחוניים הציתו תאים/צילום: שב"ס

בצל ה"ויכוח" הפומבי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעניין הנחייתו של השר להגביל את ביקוריהם של האסירים הביטחוניים, גורמים במערכת הביטחון ששוחחו עם וואלה! סיפרו כי מדובר באחת מהסוגיות הרגישות ביותר בחברה הפלסטינית, ולכן, כך לדבריהם, היא תמיד נמצאת בראש סדר היום של הציבורי הפלסטיני ובלב הקונצנזוס שלו.

לדברי אותם גורמים, סוגיית האסירים הביטחוניים מהווה נושא שמלכד את הציבור הפלסטיני, ובהתאם לכך, פגיעה באסירים או הרעה בתנאים שלהם עלולה להוות טריגר שיצית מהומות ברחבי יהודה ושומרון, ברצועת עזה וגם בזירות אחרות.

הפגנת תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים, ביתא, 19 במאי 2017. רויטרס
הפגנת תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים. 2017/רויטרס

הגורמים הוסיפו, כי בזמן שבו צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל ממוקדים במערכה מתמשכת נגד הטרור הפלסטיני ביהודה ושומרון ובעורף הישראלי, זה לא "הזמן המתאים" לפתוח "זירה חדשה" בבתי הכלא.

הגורמים הבהירו כי החלטות כאלו, ותהליך קבלת החלטות מסוג זה, חייבים להתנהל בשיקול דעת ובעיתוי נכון. החלטות לא שקולות בסוגיה זו עשויות לפגוע גם במאמצים להגיע להסכם נורמליזציה עם סעודיה, ואף להביא לפגיעה במאמצים לחולל תהליכים בסוגיית השבויים והנעדרים.

גורמים ביטחוניים נוספים אמרו כי קבלת החלטות בסוגיית האסירים מבלי להבין את ההשלכות ברקע התקופה היא "סכנה של ממש". אחד הגורמים אמר, "אין תקדים להחלטות מסוג זה שמתקבלות ללא דיון וחוות דעת של גורמי הביטחון".

עוד בוואלה!

בן גביר הורה להגביל ביקורים לאסירים ביטחוניים, לשכת רה"מ: "טרם התקבלה החלטה"

לכתבה המלאה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החלפת פיקוד מחוז חוף, מטה חוף, חיפה. 22 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
הגורמים הבהירו כי החלטות כאלו, ותהליך קבלת החלטות מסוג זה, חייבים להתנהל בשיקול דעת ובעיתוי נכון/שלומי גבאי

מוקדם יותר היום, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי "טרם התקבלה החלטה" בנוגע להנחייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, להגביל ביקורים לאסירים ביטחוניים.

בתוך כך, מלשכת רה"מ נמסר בתגובה ל"דיווחים כאילו התקבלה החלטה בנוגע לאסירים הביטחוניים" כי מדובר ב"פייק ניוז". בלשכת רה"מ הבהירו כי טרם התקבלה החלטה בנושא: "עוד לא התקבלה כל החלטה ולא תתקבל כזו, עד לדיון המיוחד בנושא בהשתתפות כלל גופי הביטחון, שקבע רה"מ נתניהו לשבוע הבא".

בלשכת בן גביר מיהרו להגיב לדברים, שם טענו כי "ההחלטה לאכוף את פקודת שב"ס ולקיים את הוראות החוק, בכך שביקורי משפחות מחבלים שפוטים יהיו פעם בחודשיים ולא פעם בחודש, התקבלה בפגישת עבודה בין השר לביטחון לאומי לבין נציבת שב"ס, ביום י' באלול, 27 באוגוסט. הובהר לנציבה ולכל גורם אחר, שאיש לא מעל החוק והפקודה, ושב"ס מחוייב לבצע את הוראות הפקודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully