וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחתנים בקרוב? במגזר הבדואי מציעים חבילת השכרה לנשק ותחמושת | אלו המחירים

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 22:19

מסורת שיירות הירי בחתונות בפזורה הבדואית הפכה לנוהג מסוכן שגבה את חייהם של רבים, ובמחוז הדרומי במשטרה הכריזו "מלחמת חורמה" על התופעה. תעשיית השכרת הנשק בדרום נחשפת - בכמה משכירים נשק לחתונה? מהו התנאי ההכרחי מול המשטרה? וכיצד מנסים היורים לתעתע במשטרה?

בוידאו: 7 כלי נשק ו-14 מחסניות: פשיטת המשטרה ברהט/דוברות משטרת ישראל

מסורת הירי בחתונות ואירועים אחרים במגזר הבדואי הפכה בשנים האחרונות לנוהג שגרם לא אחת לפציעות של חוגגים ואף למקרי מוות. מאז כניסתו של ניצב אמיר כהן לתפקיד מפקד מחוז דרום, הוא גיבש תוכנית ל"מלחמת חורמה" בשיירות הירי בחתונות במגזר הבדואי.

לפי מידע שהגיע לידי וואלה! עלות השכרת רובה מסוג M-16 נאמדת בכ-2,500 שקלים לחתונה. בתוספת התחמושת, המחיר לחבילה כוללת נאמד בסכום של כ-3,000 שקלים. המשכירים מתנים תנאי סף, לפיו האחריות במקרה של תפיסה על ידי המשטרה היא על המשכירים שיאלצו לשלם עשרות אלפי שקלים עבור הנשק המוחרם.

כמו כן, לאחרונה גילו במשטרה כי מבצעי הירי בחתונות מנסים לבצע תרגילים שיטשטשו את עקבותיהם כדי שבמשטרה יתקשו לקשר בין הירי לחתונה. בין היתר, הם מבצעים את הירי כמה עשרות מטרים ממתחם החתונה. כמו כן, הם עושים זאת בשטחים פתוחים על מנת להקשות על המשטרה להשיגם.

האקדחים שנתפסו בביתו של ראש עיריית רהט, 11 במרץ 2023. דוברות המשטרה, אתר רשמי
אקדחים שנתפסו בביתו של ראש עיריית רהט. מרץ 2023/אתר רשמי, דוברות המשטרה

במחוז הדרומי של המשטרה פתחו בשבועות האחרונים במבצע "נסיעה קלה", אותו מוביל מפקד המחוז ניצב אמיר כהן, ותכליתו: מתן ביטחון אישי בצירי התנועה באמצעות פעילות מוגברת, ומאמץ נחוש ובלתי מתפשר בתופעות הבריונות בכבישים.

במהלך השבועיים האחרונים, בוצעו פעולות אכיפת תנועה נגד 38 שיירות של חתונות. גם בסוף השבוע החולף, במסגרת פעילות ממוקדת לאיתור מקורות ירי בחתונות בעיר רהט, זיהו כוחות בילוש של תחנת רהט ולוחמים מהחטיבה הטקטית של מג"ב, כלי רכב מסוג "מאבריק" שנמלט ממתחם של חתונה בעיר. בתום מרדף רכוב, כלי הרכב נתפס על ידי הכוחות בשטח, שאיתרו בסמוך לו שני אקדחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully