וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרם החרדי נגד מאפיית אנג'ל הצליח? "הייתה השפעה על הכנסות החברה"

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 13:54

המאפייה הודתה כי החרם "קיזז את עליית הכנסות החברה" לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. זאת, לאחר שנטען תחילה בדיווחים שונים כי לחרם לא הייתה השפעה כלכלית, ואף כי הגדילה את רווחיה באותה התקופה. כעת, מראים הדוחות ירידה כמותית בהיקף המכירות

עמר בר לב בטקס החילופין עם בן גביר: "מאיימים עליי ועל משפחתי"/ערוץ כנסת

בדוח שהגישה אתמול (רביעי) מאפיית אנג'ל לבורסה, היא הודתה לראשונה שהחרם החרדי נגדם - גרם לפגיעה בהכנסותיה של המאפייה.

"לחרם החרדי הייתה השפעה קצרת טווח על הכנסות החברה, בעיקר באזורים החרדיים. השפעה זו קיזזה את עליית הכנסות החברה לעומת התקופה המקבילה אשתקד", נכתב בדו"ח. זאת, לאחר שתחילה הכחישה החברה את ההשפעות, ואף טענה כי בתקופת החרם הגדילה את רווחיה.

החברה העידה כי למרות שרווחיה גדלו בחצי השנה האחרונה, בין היתר בעקבות עליית מחירי מוצרי המזון בפיקוח - הייתה ירידה כמותית בהיקף המכירות בעקבות החרם החרדי, לרבות במרכזי מגורים חרדיים בערים כמו ביתר עילית, מודיעין עילית ובני ברק.

מחאה נגד מאפייית אנג'ל. 31 אוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שלטי מחאה נגד מאפיית אנג'ל בקרב הציבור החרדי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

החרם החרדי נגד מאפיית אנג'ל החל בחודש מאי האחרון, אחרי שהשר לביטחון פנים לשעבר עמר בר-לב, והיום יו"ר הדירקטוריון של החברה, השתתף בהפגנה מול ביתו של הרב גרשון אדלשטיין בעודו בחיים, יחד עם מחאת "אחים לנשק" - במחאה על חוסר השוויון בנטל.

בשעות שלאחר מכן, לאחר שהופצו התמונות שהעידו על השתתפותו בהפגנה מול בית הרב - הוכרז חרם צרכני על ידי משתמשים ברשתות החברתיות, שצבר תאוצה וקיבל גיבוי ותמיכה מאישי ציבור בולטים בחברה החרדית ומחוצה לה.

עוד בוואלה!

מחאה אלימה בבית שמש: עשרות חרדים יידו חפצים לעבר מבנה שבו שהתה ראש העיר

לכתבה המלאה
עמר בר לב. אתר רשמי, פלאש 90
השר לשעבר עמר בר-לב/פלאש 90, אתר רשמי

כחודש לאחר ההודעה על החרם, הגיעו הבעלים של המאפייה ירון אנג'ל ויו"ר דירקטריון החברה עמר בר-לב לניחום אבלים אצל בני משפחתו של הרב אדלשטיין. הגעתם לניחום האבלים שימשה כהתנצלות על האירועים שהובילו לחרם. כמו כן, במכתב למשפחת אדלשטיין מסרה המאפייה כי "אנו מתנערים מהדברים שיוחסו לנו, אנו מתנצלים על ששתקנו עד כה".

ההודאה של החברה מגיעה למרות רצף דיווחים בתקשורת שדווקא טוענים לכישלון החרם, כולל פרסום נתונים, לפיהם החברה דווקא הגדילה את הרווחים שלה בשבועות השיא של החרם הצרכני בכחצי מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully