וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה אלימה בבית שמש: עשרות חרדים יידו חפצים לעבר מבנה שבו שהתה ראש העיר

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 8:40

ראש העיר, עליזה בלוך, שהגיעה לסיור במבנה בית ספר שעתיד להיפתח בשנת הלימודים הקרובה, נתקלה בהמון זועם ונותרה נצורה במבנה בזמן המחאה האלימה. משטרה הוזעקה למקום וחילצה את בלוך, שמסרה: "זה היה לא נעים, אבל הקנאים הם מיעוט. לא ניתן להם לקבוע את סדר היום"

המוני חרדים מפגינים נגד ראשת עיריית בית שמש עליזה בלוך/צילום: מיטב, החדשות של בית שמש

עשרות חרדים קיצוניים הגיעו הלילה (רביעי) לשכונת רמת בית שמש ב' בעיר, בשל הגעתה של ראש העיר, עליזה בלוך, לסיור במבנה בית ספר חרדי שעתיד להיפתח בשנת הלימודים הקרובה.

החרדים יידו חפצים לעבר המבנה ואף הציתו קרשים סמוך למתחם ביה"ס. בשל אלימות המפגינים, בלוך הייתה נצורה בתוך המבנה למשך כחצי שעה. ההמונים אף ניפצו את שמשות רכבה של בלוך והשחיתו אותו. בעקבות זאת, כוחות משטרה הוזעקו וסייעו לבלוך להתפנות מהמקום.

ברקע ההתפרעות האלימה נמצאים כמה אירועים מהזמן האחרון, שהעלו את גובה הלהבות בין חרדים וחילונים בעיר. אתמול בבוקר עיריית בית שמש הרסה יסודות של בית כנסת שנבנה ללא היתר, על שטח שמיועד ככל הנראה לחינוך מיוחד. בנוסף, שלשום התפרסם סרטון ובו מצולם חילוני מאחת השכונות ברמת בית שמש שאומר "כאן לא יהיו חרדים", "אתם תסבלו פה עד שתעופו מכאן" - אמירות שהחרדים בעיר מייחסים לאג'נדה של ראש העיר בלוך. כל זאת - במקביל למתח הגואה בעיר עם התקרבות הבחירות, ולאירועים כמו ונדליזם לשלטים ותלישת דגלי ישראל. רק בשישי האחרון תועדו שני חרדים קיצוניים מנסים לכסות את פניה של בלוך משלט חוצות.

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך. ללא, פלאש 90
ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך/פלאש 90, ללא

כשעתיים לאחר שחולצה, שחררה ראש העיר בלוך התייחסות ראשונה לתקרית מחוץ לבניין העירייה בעיר: "אני יוצאת מבניין העירייה אחרי יום עבודה ארוך שהתחיל מוקדם בבוקר וההיערכות שלנו לקראת פתיחת שנת הלימודים", סיפרה בלוך, "הערב במהלך סיור שלי בין אתרי בניה - אנחנו בונים כרגע למעלה מ-20 בתי ספר חדשים, ביקרתי הערב בשכונת רמה ב' בבית ספר שנבנה ואמור להימסר לקראת פתיחת השנה לתלמוד התורה ויז'ניץ, בניין מרגש ויפה - כיף גדול לדעת שיש לנו תלמידים שיוצאים מקרוואנים ועוברים לבניין כלכך יפה".

"הייתה שם קבוצה של קנאים שלא בדיוק אהבה את העשייה שלנו, לא בדיוק אוהבת את הכיוון שאליו אנחנו לוקחים את העיר הזו, הפגינו וצעקו. אגיד לכם את האמת, זה היה מאוד לא נעים. אבל בתוך תוכי אמרתי, אנחנו לא ניתן לסוג כזה של התנהלות לקבוע לנו סדר יום, להשפיע עלינו, אני יודעת שהם מייצגים קבוצה קטנה. הרוב המוחלט של הציבור בעיר שלנו רוצה חיים משותפים, רוצה שקט ולנו אסור לפחד. אסור לנו לתת לזה להשפיע על העשייה שלנו", אמרה בלוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, נצורה במבנה בעיר. צילום: מיטב, החדשות של בית שמש, מערכת וואלה!
ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, נצורה במבנה בעיר/מערכת וואלה!, צילום: מיטב, החדשות של בית שמש

שר הפנים משה ארבל גינה את התקיפה. "שוחחתי הלילה עם ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך אחר המתקפה האלימה שחוותה", מסר, "האלימות היא רעה חולה שיש לעקור מהשורש כלפי כל אדם וכלפי נבחרי הציבור. אני מצפה מגורמי האכיפה לפעול באופן מיידי לשמירה על שלומם של נבחרי הציבור בשלטון המקומי מפני כל מי שמרים את ידו על נבחרי ומשרתי הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully