וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחקר בחשד לניסיון רצח: בן 23 מחולון נעצר בחשד לדקירת השוטר בהפגנה "צדק לרפאל"

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 19:15

הצעיר נעצר בחשד שדקר שוטר תנועה בכתפו במהלך מחאה בצומת עזריאלי בתל אביב ביום רביעי האחרון, בקריאה ל"צדק לרפאל אדנה" - הילד שנדרס והופקר למוות בנתניה. מפקד המחוז אמר: "פגיעה בשוטרים הינה חציית קו אדום ואנחנו נפעל למצות את מלוא חומרת הדין עם העבריינים"

בוידאו: למשטרה אין תיעוד: שוחררו העצורים מההפגנה נגד אישום מקל לדורסת רפאל אדנה/ניב אהרונסון

צעיר בן 23 מחולון נעצר על ידי משטרת מחוז תל אביב בחשד שדקר שוטר תנועה בכתפו במהלך מחאה בצומת עזריאלי בתל אביב ביום רביעי האחרון, בקריאה ל"צדק לרפאל אדנה" - הילד שנדרס והופקר למוות בנתניה. במשטרה ציינו כי בימים האחרונים ניסו שוטרי המחוז להתחקות אחר החשוד בדקירה ועם לכידתו הוא הועבר לחקירה בחשד לניסיון רצח ועימו חשוד נוסף תושב העיר.

במשטרה מסרו כי ביום רביעי האחרון שוטרי מחוז תל אביב עסקו בפעילות אבטחה וניהול התנועה באזור קפלן, בעקבות ההפגנה שהתקיימה במקום. בשלב מסוים לטענתם, "שוטר תנועה של מרחב ירקון שהיה במעגל מרוחק מההפגנה ועסק בפעילות אבטחה, נדקר בכתפו באמצעות סכין חדה ופונה למרכז הרפואי איכילוב כשמצבו בינוני". ואילו החשוד נמלט מהמקום.

מפקד המחוז, ניצב פרץ עמר, מסר כי "דקירת השוטר ופציעתו הינה אירוע חמור מאוד, לכידתו מוכיחה כי יש לנו משטרה מצויינת שפועלת במקצועיות וחותרת למגע. פגיעה בשוטרים הינה חציית קו אדום ואנחנו נפעל למצות את מלוא חומרת הדין עם העבריינים".

חשד לדקירת שוטר במהלך הפגנת התמיכה במאבק משפחת הילד שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023. צילום: משטרת ישראל, מערכת וואלה!
חשד לדקירת שוטר במהלך הפגנת התמיכה במאבק משפחת הילד שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023/מערכת וואלה!, צילום: משטרת ישראל
רפאל אדנה. באדיבות המשפחה
רפאל אדנה/באדיבות המשפחה

דקירת השוטר אירעה כאמור במהלך ההפגנה בצומת עזריאלי בתל אביב ביום רביעי האחרון - בה דרשו אלפי המוחים עשיית "צדק לרפאל אדנה" - הילד שנדרס והופקר למוות בנתניה בחודש מאי האחרון. ההפגנה, שהחלה כמחאה בתוך הצומת המרכזי בתל אביב, הסלימה בשלב מסוים כשמפגינים החלו לחסום את נתיבי איילון ולהתעמת עם כוחות המשטרה במקום.

בנוסף לשוטר שנדקר ופונה לבית החולים איכילוב, במשטרה דיווחו כי שני שוטרים נוספים נפצעו - אחד שבר את אצבעו והשני נפגע בראשו, לאחר שהמפגינים השליכו לעברם אבנים ואמצעים פירוטכניים. במשטרה קראו אז למפגינים: "לחדול מגילויי האלימות ולהישמע להוראות השוטרים, ולפנות את הצירים".

בעקבות איבוד השליטה בהפגנה, משפחתו של רפאל קראה למפגינים להרגיע את הרוחות: "אנחנו מבקשים מאחינו וחברינו לגלות איפוק. הכאב עצום ויחד עם זאת, אנחנו לא רוצים הסלמה אלא פתרונות וצדק לרפאל. הדבר האחרון שאנחנו רוצים או צריכים זה שינסו להוציא את הקהילה שלנו כאלימה ובעייתית. אל תתנו להם להוביל קהילה שלמה למקומות שהם רוצים. אנחנו נביא צדק לרפאל בדרכי שלום ובהפגנות ראויות".

המחאה בתל אביב נגד הפרקליטות בהתנהלות בתיק רפאל אדנה. אבשלום ששוני, פלאש 90, פלאש 90
המחאה בתל אביב נגד הפרקליטות בהתנהלות בתיק רפאל אדנה/פלאש 90, אבשלום ששוני, פלאש 90

אדנה בן ה-4 נפגע מרכב בשדרות בן גוריון בעיר לפני כשלושה חודשים, בזמן שטייל עם סבו ואחיו. הוא מת מפצעיו כעבור ארבעה ימים. הנהגת הפוגעת לא עצרה ונמלטה מהזירה. המשטרה עצרה למחרת אם ובתה בחשד שדרסו את אדנה, נמלטו מהזירה, וניסו לשבש חקירה כשלפי גורמים במשטרה, הן התכוונו לקחת את הרכב למוסך. מממצאי החקירה עלה כי הבת, בעלת הרכב, שהייתה רשומה כנהגת בזמן התאונה, לא שהתה ברכב. נגד האם צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום בגין עבירת הפקרה, ולא המתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully