וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: נעצרו שני אזרחים רוסים בחשד שריגלו לטובת ישראל

עודכן לאחרונה: 26.8.2023 / 16:19

על פי הדיווח של העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" שמזוהה עם חיזבאללה, שני האזרחים - בעל ואישה, נעצרו בנמל התעופה בביירות, כשניסו להימלט. בלבנון חושדים שהשניים הונחו להגיע למתקנים של חיזבאללה כדי לספק מידע לישראל. עוד דווח כי שגרירות רוסיה בביירות עודכנה על המעצר

בווידאו: קריסת מאגרי תבואה בביירות/קרדיט: תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שירות הביטחון הכללי בלבנון עצר היום (שבת) אזרח רוסי ואשתו, בשעה שניסו לעזוב את המדינה בנמל התעופה הבינלאומי של הבירה ביירות, בחשד שריגלו לטובת ישראל - כך דיווח לפני זמן קצר העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" שמזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה.

על פי הדיווח, האזרח הרוסי הודה שגויס למודיעין הישראלי לפני זמן לא רב - ובמסגרת פעילותו, קיבל לידיו מפות של אתרים, התכנסויות ומתקנים של ארגון חיזבאללה והונחה להגיע אליהם, לבדוק אותם ואף לצלם אותם במידת האפשר. עוד דווח כי האזרח הודה שביקר בפרברים הדרומיים במדינה, שם פעל לאיסוף נתונים ואימותם מול המידע שקיים אצל מפעיליו.

בדיווח הוסיפו כי אשתו של החשוד, שכאמור נעצרה גם כן, הודתה בחקירתה שהיא מכירה את עבודתו של בעלה וכי סייעה לו בתפקידו.

חיילים לבנוניים באיזור אל-עקביה, דרום לבנון, 15 בדצמבר 2022. רויטרס
חיילים לבנוניים באיזור אל-עקביה, דרום לבנון, 15 בדצמבר 2022/רויטרס

עוד עולה מהדיווח, כי בימים האחרונים עלה חשד כנגד האזרח הרוסי שביקר כאמור כמה פעמים בדרום המדינה, ובעקבות כל, שירות הביטחון הלבנוני התחקה אחר תנועותיו, קשריו ומקום מגוריו - וכאמור כשניסה לצאת מהמדינה, לפי הוראה ממפעיליו, נעצר.

ב"אל-אח'באר" הוסיפו כי טרם המעצר שירות הביטחון הלבנוני עדכן את שגרירות רוסיה בביירות על הכוונה לעצור אזרח רוסי. המנכ"ל לביטחון פנים בלבנון, אליאס אלביסרי, אמר בעקבות המעצר: "סוכלה רשת ריגול לטובת האויב הישראלי בנמל התעופה של ביירות, המורכבת משני אנשים שניסו לעזוב את לבנון". לדבריו, "ביצענו את החקירות הנדרשות - החוליה הזו היוותה איום על לבנון".

חיילים נפרסים בביירות במהלך חילופי אש, לבנון, 14 באוקטובר. רויטרס
חיילים נפרסים בביירות במהלך חילופי אש, לבנון, 14 באוקטובר/רויטרס

בחודש שעבר, טורקיה טענה שחשפה רשת נוספת של המוסד בשטחה, ועצרה שבעה חשודים בריגול. לפי כלי תקשורת מקומיים, שירות המודיעין הטורקי חשף את התא, שאסף מודיעין על זרים החיים במדינה, רובם פלסטינים וערבים.

בעיתון "דיילי סבאח" הפרו-ממשלתי דווח אז כי השבעה היו חלק מרשת "רפאים" שבה היו בסך הכול 56 חברים שחולקו בתשעה תאים שונים והופעלו על ידי תשעה סוכני מוסד. עוד דווח כי במבצע, שבו השתתפה גם היחידה ללוחמה בטרור של איסטנבול, כל שבעת העצורים "הודו" בחקירותיהם שעבדו עבור המוסד.

טורקיה טענה בשנים האחרונים בכמה הזדמנויות כי חשפה פעילות ריגול ישראלית בשטחה, אף שהיחסים בין שתי המדינות התהדקו, כולל בתחום המודיעין. גם בחודש מאי האחרון דווח על חשיפה לכאורה של רשת אחרת של המוסד, ועל מעצרם של 11 חשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully