וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרה שתקנה פאה ותחטוף אותן": שתי אחיות אמריקניות נעלמו עם אמן הישראלית

עודכן לאחרונה: 26.8.2023 / 14:04

המשטרה החלה בחיפושים אחר שרה וליבה גולדשמידט, בנות ה-12 וה-8, שגדלות אצל אביהן בארצות הברית. הן הגיעו לחופשה בארץ עם אמן הישראלית, ובמהלכה נעלמו עקבותיהן. האב היה אמור לקבל בחזרה את הבנות, וסבור שנחטפו על ידי גרושתו: "היא אמרה שאינה מתכוונת להחזיר אותן"

בווידאו: המשטרה מרחיבה את החיפושים אחרי בן ה-9 הנעדר מאשקלון/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

המשטרה החלה אמש (שישי) במאמצים לאיתור שתי ילדות אמריקניות, האחיות שרה גולדשמידט בת ה-12 וליבה גולדשמידט בת ה-8, שהגיעו בימים האחרונים לחופשה בארץ עם אמן, ומיום שני נותק איתן הקשר. אביהן, עופר, חושש שנחטפו על ידי האם.

הוריהן של שרה וליבה גרושים, ישראלים לשעבר המתגוררים שנים בארה"ב. עופר הוא אזרח אמריקני, המגדל את הבנות בביתו. האם, טלי, היא אזרחית ישראלית שבית המשפט בפנסילבניה אישר לה לצאת לחופשה עם השתיים בארץ, אך תחת תנאים מיוחדים. בפסק דין מפורט, הורה בית המשפט כי על הבנות להיות בקשר יומיומי עם אביהן, ושלאחר 10 ימי חופשה, הוא יגיע לישראל והן יעברו לרשותו. מקום וזמן העברת הבנות נקבע לאתמול ב-17:00, בתחנת הרכבת האוניברסיטה בתל אביב. עופר הגיע למקום כפי שנקבע. הוא המתין לטלי, שתבוא עם בנותיהם שרה וליבה - אך השלוש מעולם לא הגיעו.

דאגתו של עופר החלה ימים לפני כן. עו"ד לירון אוכמן ועו"ד שי אוכמן, המייצגים אותו, דיווחו לוואלה! שביום בו ניתק הקשר, שרה בת ה-12 כתבה לו שהיא שומעת את אמן אומרת שאינה מתכוונת להחזיר אותן אליו, ושבכוונתה לקנות פאה ולחטוף אותן. שעות לאחר ההתכתבות, הגיעו שוטרים לבית סבתן של הילדות, אמה של טלי, כדי לדרוש בשלומן. לאחר הביקור, שבמהלכו דיברו השוטרים עם האם, מיקומן אבד והקשר הטלפוני עימן נותק. לפי גורם במשטרה, הסבתא, תושבת גדרה, טענה כי גם היא אינה יודעת היכן הן נמצאות.

ליבה ושרה גולדשמיט, שעקבותיהן נעלמו במהלך חופשה עם אימן בארץ. 26 באוגוסט 2023. באדיבות המשפחה
ליבה ושרה גולדשמיט, שעקבותיהן נעלמו במהלך חופשה עם אימן בארץ. 26 באוגוסט 2023/באדיבות המשפחה
הודעות בין שרה וליבה גולדשמידט לאביהן בהן הן טוענות כי אמן מנסה לחטוף אותן. 26 באוגוסט 2023. יואב איתיאל
הודעות בין שרה וליבה גולדשמידט לאביהן בהן הן טוענות כי אמן מנסה לחטוף אותן. 26 באוגוסט 2023/יואב איתיאל

ההתכתבות בין האב לבתו בת ה-12 החל כשאיחל לה "שבת שלום" בהודעה. זמן קצר לאחר מכן כתבה לו הבת כי האם מנסה לברוח איתן. "היא אומרת שהיא רוצה לקחת אותנו לחופשה", כותבת הבת, "אני חושבת שהיא מנסה לקחת אותנו לאירופה. "היא אומרת שאתה צריך לשמור על הגב שלך", אומרת בת ה-12 לאביה.

לאחר מכן מספרת הבת כי היא שמעה את אימה מדברת עם רב ומאחלת שדברים רעים יקרו לאב. הבת שרה ממשיכה ומספרת כי האמא ניהלה שיחה עם בחור ישראלי, בה סיפרה לו "סיפור רע" על עופר. הבת מוסיפה כי הבחור ענה ש"בישראל כבר היינו הורגים אותו תוך שנייה".

עופר מנסה להרגיע את בתו ואומר לה כי האם לא יכולה לעשות להם כלום, וששום דבר רע לא יקרה. בשיחה האחרונה, כותבת שרה לאביה כי "אמא הולכת לחטוף אותנו!". היא אומרת כי האם מתכננת לקנות פאה עבור תחפושת, לקחת את הילדים לבית של סבתן ומשם לחטוף אותן

הודעות בין שרה וליבה גולדשמידט לאביהן בהן הן טוענות כי אמן מנסה לחטוף אותן. 26 באוגוסט 2023. יואב איתיאל
"אמא הולכת לחטוף אותנו היום"/יואב איתיאל
הודעות בין שרה וליבה גולדשמידט לאביהן בהן הן טוענות כי אמן מנסה לחטוף אותן. 26 באוגוסט 2023. יואב איתיאל
"בישראל היינו הורגים אותו בשנייה"/יואב איתיאל

"אנחנו בשיאה של פרשה עצובה בה האם מחזיקה בבנות הקטינות בניגוד לדין, וחוששים לחייהן של הבנות, בשל הנסיבות, אופי ההתפתחות, ניתוק הטלפונים, ההודעות מהבת והרקע בעבר", טענו עורכי דינו של עופר. "האם ניתקה קשר טלפוני, ולמעשה נעלמה יחד עם הבנות בימים האחרונים. היא לא מאפשרת לקטינות ליצור קשר עם האב - בניגוד להחלטת בית המשפט. השעות האחרונות לא פשוטות עבור האב ובני המשפחה, שדואגים מאוד לשלומן של הבנות".

"הוצאנו צו מניעה של הבנות מהארץ, יש החלטה מאתמול מבית המשפט האמריקאי שככל והאם לא מחזירה היום את הבנות, זו תהיה הפרה של פסק הדין. המשטרה בתמונה אך פועלת בקושי רב. גם השגרירות בתמונה, אך אנו בקושי שומעים מהם. אנו שבים ודורשים להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה, לאיתור הקטינות והשבתן בשלום לאביהן וזאת בהתאם להחלטות השיפוטיות שהוצגו לה".

במחוז הצפוני של המשטרה מסרו לוואלה! כי בעקבות הוראת בית המשפט בטבריה, הם החלו לנקוט בכל הפעולות לאיתור נעדרים, גם בטרם השתיים הוכרזו ככאלה באופן רשמי. בתוך כך, מי שראה את הבנות מאז יום שני, או שיש בידיו פרטים העשויים לסייע באיתורן, מתבקש לפנות לתחנת המשטרה הקרובה, או להתקשר למוקד 100.

  • עוד באותו נושא:
  • נעדרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully