וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגבה את דברי בן גביר: התכוון שהזכות לחיים גוברת על הזכות לחופש תנועה

עודכן לאחרונה: 25.8.2023 / 21:46

בהודעת הבהרה רשמית, הגיב רה"מ לדברי השר לביטחון לאומי שעוררו סערה, בהם נטען כי זכותם של יהודים לחופש תנועה בגדה גוברת על זו של הפלסטינים - ולא התנער מהם. "נמשיך לשמור על הביטחון תוך מתן חופש תנועה לישראלים ופלסטינים כאחד"

בוידאו: האמירה הגזענית של בן גביר: "החופש שלי יותר חשוב מזה של הערבים"/מתוך "המהדורה המרכזית" חדשות 12 ודוברות איתמר בן גביר

ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה הערב (שישי) את דבריו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בהם אמר כי הזכות של יהודים לחופש תנועה בגדה גוברת על זו של הפלסטינים - וטען כי השר התכוון שהזכות לחיים גוברת על הזכות לחופש תנועה. זאת, בהודעה רשמית שפורסמה מטעם לשכתו, בהמשך לסערה שעוררו דבריו של השר לביטחון לאומי, אותם אמר בראיון לחדשות 12.

"ישראל תמשיך במדיניות של שמירה על הביטחון תוך מתן חופש תנועה לישראלים ופלסטינים כאחד", נמסר בהודעת ההבהרה. עוד נמסר כי ישראל מאפשרת חופש תנועה בגדה לישראלים ופלסטינים, אולם "טרוריסטים פלסטינים מנצלים זאת" על מנת לבצע פיגועים נגד ישראלים. כמו כן, כדי למנוע פיגועים, כך נטען, כוחות הביטחון נוקטים בסידורי ביטחון מיוחדים. "זה מה שהשר בן גביר התכוון אליו", נמסר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השקת הרכבת הקלה, 17 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
"התכוון שהזכות לחיים גוברת על הזכות לחופש תנועה". נתניהו/ראובן קסטרו

למה זה חשוב:

  • הודעת לשכת נתניהו היא נסיון להדוף את הביקורת החריפה מצד ארה"ב וגורמים נוספים במערב ובתקשורת הבינלאומית שהזדעזעו מדבריו של בן גביר וראו בהם עדות למדיניות גזענית של ממשלת ישראל.

עוד בוואלה!

בכירים בממשלה: "בן גביר עשה את מה שה-BDS לא הצליח שנים, ישראל משלמת מחיר כבד"

לכתבה המלאה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החלפת פיקוד מחוז חוף, מטה חוף, חיפה. 22 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
"לא רק שאני לא חוזר מהדברים, אני אומר אותם שוב". בן גביר/שלומי גבאי

מוקדם יותר היום, אמרו בכירים בממשלה כי התנהגותו של השר ילדותית - וכן כי התנהלותו עולה במחירים כבדים למדינת ישראל. "בן גביר עשה את מה שה-BDS לא הצליח שנים", אמרו. "הוא בלתי ניתן לשליטה, ומתנהל כמו ילד משוגע שקיבל צעצוע להשתעשע בו. הבעיה היא שהצעצוע הוא מדינת ישראל".

השר בן גביר הגיב לאמירות הבכירים והבהיר כי הוא לא חוזר בו. "לא רק שאני לא חוזר בי מהדברים, אלא אני אומר אותם עוד פעם", הצהיר ועיוות את הדברים המקוריים שאמר בריאיון. "הזכות שלנו לחזור הביתה בשלום, להסתובב ברחבי יהודה ושומרון ולא להירצח - גוברת על הזכות של תושבי הרשות הפלסטינית לחופש תנועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully