וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בממשלה: "בן גביר עשה את מה שה-BDS לא הצליח שנים, ישראל משלמת מחיר כבד"

עודכן לאחרונה: 25.8.2023 / 15:27

הבכירים אמרו כי התנהגותו של השר לביטחון לאומי ילדותית וישראל משלמת בגינה מחיר כבד. "הוא בלתי ניתן לשליטה ומתנהג כמו ילד משוגע שקיבל צעצוע להשתמש בו", טענו. "הבעיה היא שהצעצוע הוא מדינת ישראל". בן גביר הגיב לדברים: "לא חוזר בי מהאמירות ואומר אותם שוב"

בוידאו: האמירה הגזענית של בן גביר: "החופש שלי יותר חשוב מזה של הערבים"/מתוך "המהדורה המרכזית" חדשות 12 ודוברות איתמר בן גביר

בכירים בממשלה אמרו היום (שישי) כי התנהגותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ילדותית - והתנהלותו עולה במחירים כבדים למדינת ישראל. "בן גביר עשה את מה שה-BDS לא הצליח שנים", אמרו. "הוא בלתי ניתן לשליטה, ומתנהל כמו ילד משוגע שקיבל צעצוע להשתעשע בו. הבעיה היא שהצעצוע הוא מדינת ישראל".

השר בן גביר הגיב לאמירות הבכירים והבהיר כי הוא לא חוזר בו. "לא רק שאני לא חוזר בי מהדברים, אלא אני אומר אותם עוד פעם", הצהיר ועיוות את הדברים המקוריים שאמר בריאיון. "הזכות שלנו לחזור הביתה בשלום, להסתובב ברחבי יהודה ושומרון ולא להירצח - גוברת על הזכות של תושבי הרשות הפלסטינית לחופש תנועה". השר טען בריאיון בחדשות 12: "הזכות שלי, של אשתי וילדיי להסתובב בכבישי יהודה ושומרון יותר חשובה מזכותה התנועה של הערבים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החלפת פיקוד מחוז חוף, מטה חוף, חיפה. 22 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
"ילד משוגע שקיבל צעצוע להשתמש בו". בן גביר/שלומי גבאי

"אגב, כך זה במשפט הבינלאומי, כך זה בפסקי הדין של בית המשפט העליון, הזכות לחיים גוברת על הזכות לחופש תנועה", המשיך בן גביר לעוות את דבריו בתגובתו היום. "אני אומר לאותם אנשי שמאל שמפיצים פייק ניוז, לאותם פוליטיקאים קטנים שרצים לארה"ב, שרצים לאירופה, תתביישו לכם, אתם אלה שפוגעים בעם היהודי, ואני אמשיך בשלי, הזכות לחיים גוברת על הזכות לחופש תנועה".

מוקדם יותר היום ממשל ביידן גינה בחריפות את ההתבטאות הגזענית של השר איתמר בן גביר שטען כי זכותם של יהודים לנוע בכבישי הגדה המערבית גוברת על זכותם של הפלסטינים שחיים שם לחופש תנועה וכינה אותם "מתסיסים". דבריו של בן גביר בראיון לחדשות 12 זכו לתהודה רבה בתקשורת בארצות הברית וזעזעו בכירים בממשל ביידן שנחשפו אליהם. ההתבטאות של בן גביר חיזקה עוד יותר את התפיסה בממשל האמריקני ובקונגרס כי ממשלת ישראל מורכבת מגורמים קיצוניים שמובילים מדיניות גזענית.

עוד בוואלה!

ארה"ב מגנה בחריפות את ההתבטאות הגזענית של בן גביר ומכנה אותה "מתסיסה"

לכתבה המלאה

דבריו של בן גביר בחדשות 12 עוררו סערה ולאמירות הגיבה גם הדוגמנית בלה חדיד שאמרה כי "בשום מקום ובשום זמן, בטח שלא ב-2023, חייו של אדם אחד חשובים יותר מחייו של אדם אחר. בטח שלא בגלל מוצאם האתני, התרבות או השנאה הטהורה שלהם".

בתגובה לדבריה של הדוגמנית מטעמו של בן גביר נמסר: "‏לשונאת ישראל בלה חדיד, בוקר טוב. ראיתי שלקחת אתמול קטע שלי מתוך ראיון, והפצת אותו לכל העולם במטרה להוציא אותי גזען וחשוך. אני מזמין אותך אליי לקרית ארבע, לראות איך אנחנו חיים פה, איך כל יום נרצחים פה יהודים שלא עשו שום דבר רע לאיש בחייהם, איזה איומים אני אשתי והילדים מקבלים יום יום ממחבלים שגרים פה על ידי. אז כן, הזכות שלי ושל אחיי היהודים לנסוע ולחזור הביתה בשלום בכבישי יהודה ושומרון, גוברת על הזכות של מחבלים שמיידים עלינו אבנים ורוצחים אותנו. לא מתנצל ולא חוזר בי מדבריי. אגיד אותם גם עוד 1,000 פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully