וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אסור שנתניהו ימשיך אפילו יום אחד - הוא איום קיומי"

עודכן לאחרונה: 26.8.2023 / 13:25

אביגדור ליברמן שוחח בשבתרבות בבאר שבע על המצב הנוכחי במדינה. על גל הטרור, "חייבים לסכל את ראשי הטרור ולא דגי רקק". על בן גביר, "אחראי על אובדן השליטה ביו"ש". על נתניהו, "כישלון בביטחון, כישלון במשילות" ועל החרדים, "חייבים להתגייס, גם דוד המלך היה לוחם"

בווידאו: יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן וחברי האופוזיציה יצאו מהמליאה בזמן ההצבעה על החוק/ערוץ הכנסת

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התארח היום (שבת) בשבת תרבות בבאר שבע. במהלך הראיון דיבר ליברמן על גל הטרור הנוכחי, על בן גביר ואמירתו האחרונה שהכתה גלים בארצות הברית, על נתניהו, המפלגות החרדיות וחוק הגיוס, "כל גדולי ישראל היו לוחמים, דוד המלך, יהושוע בן נון, המכבים. הם לא היו יהודים פחות טובים מגולדקנוף ודרעי".

במהלך הראיון, ליברמן נשאל על גל הטרור השורר במדינה בתקופה האחרונה. "יש אובדן שליטה. כל יום קורה משהו", הוא ענה, " אתמול בלילה ירי בתקוע, זה כבר הפך לשגרה. מי אחראי על גל הטרור? זה לא דגי רקק. הפקודות יוצאות מעזה. ראשי חמאס לוקחים אחריות בגלוי ומברכים על רצח של כל יהודי. צריך לסכל ראשי טרור של חמאס עזה, את מממני הטרור".

אביגדור ליברמן בשבתרבות בבאר שבע. 26 באוגוסט 2023. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ליברמן בשבתרבות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

"נתניהו מעניק להם חסינות. הם יודעים שלא יקרה להם כלום", הוסיף ליברמן וטען כי אבו מאזן הוא שמתדלק את הטרור נגד ישראל, "אבו מאזן מתעסק בטרור מדיני, מוביל יוזמות נגד צה"ל ומדינת ישראל, כל הרוע והזדון בזירה הבינלאומית זה ביוזמתו. אבו מאזן הוא לא לגיטימי, מאז 2005 לא היו בחירות, אפילו ברחוב שהוא גר לא היו בוחרים בו. הוא לא שולט ביהודה ושומרון. מי שבונה על אבו מאזן כפרטנר צריך להבין שהוא הפסיד את הקרדיט מזמן. הגורם הכי חזק באיוש זה חמאס וג'יהאד. חייב לסכל את ראשי הטרור ולא דגי רקק".

עוד בוואלה!

נתניהו מקיים דיונים על הקפאת הרפורמה המשפטית; החרדים דורשים: לפני הכל - חוק גיוס

לכתבה המלאה

לאחר מכן, התייחס ליברמן לאמירתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שטען כי זכותו לנוע בשטח יהודה ושומרון גוברת על חופש התנועה של פלסטינים. אמירה זו הביאה לסערה בעולם וגונתה על ידי בכירים בארצות הברית.

"הוא דואג לקהל הבוחרים שלו. לא צריך לתת לו במה או לעשות דיונים סביב דבריו", אמר ליברמן והוסיף כי בן גביר הוא האחראי על אובדן השליטה ביהודה ושומרון, " אין לו מידיניות או תפיסה חוץ מההתבטאויות שלו. ראש הממשלה לא הגיב לאוהלים ולפיגוע במגידו, הוא משדר פחד, האתגר גדול מדי עבורו". ליברמן סיכם את דבריו בנוגע לבן גביר ומסר כי "זה לגמרי לא חשוב מה הוא אומר, אלו רק סיסמאות והשתלחויות".

לאחר מכן המשיך ליברמן וכן על ממשלת נתניהו והמהפכה המשפטית. "אני זוכר את הנאום של נתניהו שדיבר על איראן, משילות, ושום דבר על הפיכה משפטית", אמר, "עכשיו אני רואה ההפך, כישלון בביטחון, כישלון במשילות. תראו מה קורה בחברה הערבית. אנחנו רוצים להפיל את הממשלה הגרועה הזאת, אין סיג ושיח. בית המשפט חייב לפסול את חוק עילת הסבירות והנבצרות, זה חוק אישי, פרסונלי. זה מחטף אנטי חוקתי שחייב להיפסל".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החלפת פיקוד מחוז חוף, מטה חוף, חיפה. 22 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
"זה לגמרי לא חשוב מה הוא אומר, רק סיסמאות", בן גביר/שלומי גבאי

ליברמן נשאל האם לדעתו יש סיכוי שהנשיא הרצוג יצליח לגשר בין הצדדים בכל הנוגע למהפכה המשפטית, והשיב כי הוא "מקווה מאוד שלא". "מושכים אותנו לעימות פנימי חסר תקדים", הוא המשיך, "נתניהו התחייב לחוק ההשתמטות של ש"ס, התחייב לשנות את הרכב ועדת השופטים והחוק של שלמה קרעי להשתלטות על התקשורת".

"בתוך הליכוד יש מבוכה. כולם מבינים שחוק ההשתמטות פוגע בחברה הישראלית. הדבר הכי חשוב זה שיוויון בנטל", המשיך ליברמן ופירט בנושא השירות הצבאי, "הממשלה הבאה חייבת להיות ממשלת שיוויון בנטל כולם, כולל כולם. כולם בגיל 18 חייבים להתגייס, יהודים, מוסלמים, דרוזים, צ'רקסים. אנחנו קורסים כלכלית. חסרים לנו חיילים. או שירות אזרחי או שירות צבאי. אין יותר מקום לישיבות הסדר - כולם אותו דבר. כל הסיפור הזה סותר את היהדות. כל גדולי ישראל היו לוחמים, דוד המלך, יהושוע בן נון, המכבים. הם לא היו יהודים פחות טובים מגולדקנוף ודרעי".

חבר הכנסת יצחק פינדרוס הצהיר אמונים במליאת הכנסת, 22 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, עיבוד תמונה
"להוציא את ש"ס ויהדות התורה ל-40 שנה באופוזיציה"/עיבוד תמונה, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

"אני מדבר הרבה עם חברי כנסת מכהנים בליכוד, אפילו הבוקר דיברתי. הם מתקשים לגייס רוב עם הנוסח הקיים של חוק הגיוס. ההצעות שהניחו על השולחן ביש עתיד והמחנה הממלכתי, זה בלתי מתקבל על הדעת מבחינתי. הסעיף הכי שנוי במחלוקת זה חוק ההשתמטות - זה יכול להוביל להפלת הממשלה", הוסיף ליברמן בנושא, "הממשלה מרחיבה את צבא השם ופוגעת בצה"ל. אני קורא לכולם להמשיך ולהתנדב, להתגייס למילואים. להשאיר את הויכוח מחוץ לצה"ל. האחריות היא על ראש הממשלה".

בנוגע לעתיד המדינה, השיב ליברמן כי לדעתו חייבת לקום ממשלה ללא נתניהו, "אסור שנתניהו ימשיך אפילו יום אחד - הוא איום קיומי למדינת ישראל וחייב להסתלק". בנוגע למפלגות החרדיות, אמר כי על הממשלה לקום ללא "עסקני ש"ס ויהדות התורה", והדגיש כי יש להפריד מי שהוא מכנה "העסקנים" לבין האוכלוסיה החרדית. "צריך לעשות מעשה משה רבנו ולהוציא את ש"ס ויהדות התורה ל-40 שנה באופוזיציה. ש"ס, יהדות התורה, סמוטריץ' ובן גביר אלה מפלגות לא ציוניות. צריך להקים ממשלה ציונית, ללא המפלגות הערביות. בקצב הזה יהיה פה רוב אנטי ציונים במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully