וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לנסיון חיסול: נורה אחיינו של חבר מועצה בג'סר א-זרקא

עודכן לאחרונה: 26.8.2023 / 11:51

בן אחותו של חבר המועצה מוחמד "אבו לוטפי" ג'ורבאן נורה במהלך כניסתו לישוב ונפצע באורח בינוני. מדובר מנסיון החיסול השני שחווה האחיין, המתלווה אל שני נסיונות חיסול שחווה חבר המועצה ג'ורבאן. זאת, ימים לאחר רצח מתמודד באבו סנאן ומנכ"ל עירייה בטירה

בווידאו: תיעוד של נער בן 15 יורה למוות בתושב ג'סר א-זרקא בליל יום הכיפורים/צילום: מצלמות אבטחה

גבר בן 30, נורה הלילה (שבת) בכניסה לישוב ג'סר א-זרקא בזמן שהיה במכוניתו. הקורבן הוא אחיינו של מוחמד "אבו לוטפי" ג'ורבאן, חבר מועצה מקומית מוכר בישוב, בו בוצעו בעבר כבר שני נסיונות התנקשות. מדובר בנסיון ההתנקשות השני שחווה בן אחותו של ג'ורבאן בתקופה האחרונה.

הקורבן נורה הלילה סמוך לחצות במכונתו, ליד הכניסה הראשית לכפר, בעת שחזר לביתו מהעבודה. הגבר פונה לבית החולים הלל יפה שבחדרה כשהוא פצוע באורח בינוני. המשטרה סגרה את הכביש הראשי לשעה ארוכה ופתחה בחקירה, כשהרקע המסתמן למקרה הוא ככל הנראה נקמת דם.

מוחמד לוטפי , ג'סר א-זרקא, 24 במרץ 2019. ראובן קסטרו
נורה בשני נסיונות חיסול, מוחמד "אבו לוטפי" ג'ורבאן/ראובן קסטרו

לפני כשלושה חודשים בוצע נסיון התנקשות בחייו של חבר המועצה ג'ורבאן, בן ה-53, בזמן ראיון טלוויזיוני לכתב תאגיד השידור הציבורי "כאן" בחזית בניין המועצה. חבר המועצה התכונן להתראיין בנושא כוונת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבטל את החלטת מנהל התכנון להסיט את כביש 2, כשלפתע הגיעו למקום רעולי פנים, ירו בו והסתלקו.

ג'ורבאן נפצע באורח קשה, וצוות נט"ן מד"א שחש למקום העניק לו עזרה ראשונה והבהיל אותו בהכרה מעורפלת לבית החולים הלל יפה בחדרה. שם, עבר ג'ורבאן בדיקות במיון ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ. צלם וכתב התאגיד ונוכחים אחרים שהיו בזירה לא נפגעו מהירי. המשטרה הוזעקה למקום ופתחה בחקירה, אולם לא הצליחה בתפיסת החשודים.

עוד בוואלה!

"אתה מתחיל להביט ימינה ושמאלה. ראש עיר שיגיד לך שזה לא קרה לו - משקר"

לכתבה המלאה
זירת הרצח הכפול בטירה, 25 בנובמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
זירת רצח מנכ"ל עיריית טבריה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשבוע שעבר נרצח מנכ"ל עיריית טייבה, עבד אלרחמן קשוע, באירוע ירי סמוך לתחנת המשטרה בעירו. לצד קשוע נורו שני גברים נוספים, כבני 60, שנפגעו בינוני וקל. הפצועים, שאחד מהם הוא חבר מועצה בטירה, הגיעו עצמאית לתחנת המשטרה עם רכבם, ופונו משם לטיפול רפואי.

שר הפנים משה ארבל פנה לראש הממשלה בעקבות הרצח בטירה בדרישה לערב את השב"כ בחקירה ובמניעת אירועים נוספים. "אי אפשר לעבור לסדר היום", אמר. מעמותת "סיכוי-אופוק" נמסר כי "יש כבר כמה דוגמאות מהתקופה האחרונה, לפקידים, פעילים ונבחרי ציבור שנפלו קורבנות לארגוני הפשיעה. נשארו פחות משלושה חודשים עד הבחירות המקומיות והתגברות הפשיעה האלימה ביישובים הערבים נראית כמו תסריט ידוע מראש".

ארבעה בני אדם נורו למוות באבו סנאן, אחד הנרצחים - מתמודד לראשות המועצה 22 באוגוסט 2023. מד"א, אתר רשמי
זירת הרצח המרובע באבו סנאן/אתר רשמי, מד"א

יום לאחר מכן, נורו למוות ארבעה בני אדם ביישוב אבו סנאן שבגליל המערבי, כשאחד מהם הוא ראזי סעב בן ה-53, המתמודד לראשות המועצה המקומית בבחירות הקרובות. סעב היה אב לארבעה, קצין משטרה לשעבר בדרגת רב-פקד, שירת שנים ארוכות במשמר הגבול. זו הייתה מערכת הבחירות השלישית לראשות המועצה המקומית בה הוא התמודד.

"אנחנו חיים את החיים האלה של הפחד והמתח יום-יום מזה שנים והדברים לא חדשים", אומר שיח' מוראד עמאש, ראש המועצה המקומית ג'סר א-זרקא, בעקבות הרצח של סעב, "ראש מועצה הולך בכבישים לבד, מבקר בתי תושבים עד השעות מאוחרות, נראה בציבור, מפקח על עבודות, מנהל את העיר מהשטח עושה דרכו לחתונות, אז ברור שאתה מתחיל להסתכל ימינה שמאלה. זה נורא ואיום. ישקר לך ראש עיר או ראש מועצה שיגיד לך שאצלו זה לא ככה. אנחנו לקראת הבחירות ומה שמפחיד אותנו זה שהפחד של האנשים יעצור מבעדם להגיע לקלפי. שיירתעו. מצב כזה אם יקרה, זה הסוף של הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully