וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השניה, תוך שנתיים: חבר מועצת ג'סר א-זרקא נורה מול בית עבודתו

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 11:46

האירוע התרחש במהלך ראיון טלויזיוני שביצע הקורבן מוחמד "אבו לוטפי" ג'ורבאן, אז הגיעו למקום שני רעולי פנים, ביצעו את הירי - והסתלקו. מדובר בניסיון ההתנקשות השני בג'ורבאן, שטען לאחר שנורה ב-2020: "אם המשטרה לא תיקח את העניין ברצינות, זה ייגמר ברצח"

בווידאו: תיעוד של נער בן 15 יורה למוות בתושב ג'סר א-זרקא בליל יום הכיפורים/צילום: מצלמות אבטחה

חבר המועצה המקומית ג'סר א-זרקא נורה בצהרי היום (חמישי) בתום ראיון טלוויזיוני לכתב תאגיד השידור הציבורי, בחזית בניין המועצה. מדובר בפעם השנייה בה ברחוב ראשי ולעיני כל מתבצע ניסיון התנקשות באיש, מוחמד "אבו לוטפי" ג'ורבאן בן ה-53, לאחר שבשנת 2020 כבר נורה על ידי רעול פנים.

היום בשעות הצהריים התראיין ג'ורבאן לכתב "מכאן" בעניין הפרסום הבוקר על כוונת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבטל את החלטת מנהל התכנון להסיט את כביש 2, ביטול שימנע את הרחבת הישוב מזרחה.

תוך שהכתב והצלם מתארגנים לראיון אישיות מקומית נוספת, הגיחו החמושים רעולי הפנים, שביצעו את הירי - והסתלקו. ג'ורבאן נפצע קשה, וצוות נט"ן מד"א שחש למקום העניק לו עזרה ראשונה והבהיל אותו בהכרה מעורפלת לבית החולים הלל יפה בחדרה, עם פציעות ברגליים, בבטן ובגב. שם, עבר בדיקות במיון ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ. צלם וכתב התאגיד ונוכחים אחרים שהיו בזירה נותרו המומים, אך לא נפגעו מהירי שכוון לעבר חבר המועצה. משטרה הוזעקה, אספה את מצלמות האבטחה של המועצה המקומית ופתחה בסריקות אחרי המתנקשים. אלא שעד כה ללא הצלחה. החקירה בעיצומה.

מוחמד לוטפי ג'רבאן, חבר מועצה מג'סר א-זרקא,לאחר שנורה ברגלו. 24 במרץ 2019. ראובן קסטרו
נורה בפעם השניה. חבר המועצה המקומית ג'סר א-זרקא, ג'ורבאן/ראובן קסטרו

"חציית כל הגבולות, נבחר ציבור שנורה בעת שמתראיין לתאגיד השידור הציבורי", אמר לוואלה! השיח' מוראד עמאש, ראש המועצה שהיה נסער בעצמו ומיד התייצב בבית החולים לצד חבר המועצה הוותיק . "ידוע שאנחנו ישוב מוכה שסובל קשות מכל האירועים האלה, וכל הזמן הפצרנו שמשטרת ישראל תרים ראש ותתחיל לטפל בעבריינים שאין להם אלוהים. אך לצערנו, הדברים הולכים לכיוונים לא טובים", הוסיף.

אבו לוטפי הוא אב ל-11 ילדים, מהם אחד שנרצח ואחד שכלוא בעקבות אירוע ירי מתגלגל שהחל כשאלמונים ירו לחצר המשפחה.

בשנת 2020 נורה ג'ורבאן על ידי רעול פנים בשעות הערב, בעת שצעד ברחוב הראשי של הכפר, כמה עשרות מטרים מהמסגד הגדול. "היו עוד הרבה אנשים ברחוב, הלכתי הביתה ופתאום מכיוון מרכז הכפר רץ לכיווני גבר ירה לכיוון שלי ונמלט", תיאר בזמנו חבר המועצה ומחזיק תיק החינוך שנפצע ברגלו. "אני חשתי ברע, לא זוכר הרבה ממה שקרה אחר כך".

עוד בוואלה!

חבר מועצת ג'סר א-זרקא נורה ברחוב הראשי: "המשטרה יודעת מי ירה"

לכתבה המלאה
מוחמד לוטפי , ג'סר א-זרקא, 24 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"אמרתי למשטרה, אם ירצחו אותי - אתם אשמים". לוטפי/ראובן קסטרו

האלמוני המשיך לכיוון בית משפחתו של ג'רבאן, ירה בפניו של אחיינו בן ה-33, פצע צעיר נוסף בן 20 באורח קל והסתלק. לוטפי התלונן במשטרה כי הוא מאוים חודשים ארוכים לפני האירוע דאז, ופנה בכתב ובעל פה למפקד נקודת המשטרה בכפר ולמפקדים בכירים. "אני וכמה חברי מועצה חדשים באנו לעשות שינוי. אולי זה קשור. המשטרה לצערי הרב לא עשתה הרבה, ועד היום החשודים הסתובבו חופשי. כשאני מתקשר לשאול מה קורה כל פעם אמרו לי 'בטיפול'. אתמול זה היה יכול להיגמר ברצח", הוסיף.

הירי הרצחני בישובים הערבים נמשך גם בהמשך היום. לחדר הלם בית החולים רמב"ם בחיפה הגיעו אחר הצהריים בסמיכות שני פצועי ירי, אחד אחרי השני, משני אירועי ירי אחרים. אלמוני בשנות ה 20 לחייו עם פגיעת ראש קשה ופגיעות פלג גוף עליון הובא משפרעם וגבר בשנות ה-40 לחייו ירוי בגפיים תחתונות, במצב בינוני ובהכרה הועבר מטמרה. המשטרה חוקרת. עד כה לא דווח על חשודים שנעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully