וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר מועצת ג'סר א-זרקא נורה ברחוב הראשי: "המשטרה יודעת מי ירה"

עודכן לאחרונה: 27.11.2020 / 14:14

מוחמד לוטפי ג'רבאן חבר המועצה ומחזיק תיק החינוך נורה במרכז הכפר ע"י רעול פנים ונפצע ברגלו. כשהוא עדיין מתאושש מפציעתו, הוא מפנה אצבע מאשימה אל הממשלה ורשויות החוק. "אם המשטרה לא תיקח את העניין ברצינות זה ייגמר ברצח", הבהיר

תיעוד מתוך תיק החקירה של משטרת ישראל

חבר המועצה המקומית ג'סר א-זרקא נורה שלשום (רביעי) על ידי רעול פנים בשעות הערב, בעת שצעד ברחוב הראשי של הכפר, כמה עשרות מטרים מהמסגד הגדול. "היו עוד הרבה אנשים ברחוב, הלכתי הביתה ופתאום מכיוון מרכז הכפר רץ לכיווני גבר ירה לכיוון שלי ונמלט". תיאר חבר המועצה ומחזיק תיק החינוך שנפצע ברגלו, מוחמד לוטפי ג'רבאן בן ה-50. "אני חשתי ברע, לא זוכר הרבה ממה שקרה אחר כך".

האלמוני המשיך לכיוון בית משפחתו של ג'רבאן, ירה בפניו של אחיינו בן ה-33, פצע צעיר נוסף בן 20 באורח קל והסתלק. כל הפצועים פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה. האחיין הועבר משם לבית החולים רמב"ם בחיפה וכבר נותח. ג'רבאן שנפצע ברגלו משני קליעים עדיין מדמם, מאושפז, ויצטרך ככל הנראה לעבור ניתוח.

לוטפי ג'רבאן התלונן במשטרה כי הוא מאוים כבר לפני חודשים ארוכים, הוא פנה בכתב ובעל פה למפקד נקודת המשטרה בכפר ולמפקדים בכירים. "אני וכמה חברי מועצה חדשים באנו לעשות שינוי. אולי זה קשור", אומר ג'רבאן לוואלה! NEWS. "המשטרה לצערי הרב לא עשתה הרבה, ועד היום החשודים הסתובבו חופשי. כשאני מתקשר לשאול מה קורה כל פעם אמרו לי 'בטיפול'. אז אתמול זה היה יכול להיגמר ברצח", הוסיף.

חבר מועצת ג'סר א-זרקא לוטפי ג'ורבאן בבית החולים לאחר שנורה, 26 בנובמבר 2020. ללא, אתר רשמי
"זה לא בטעות". מוחמד לוטפי ג'רבאן בבית החולים, אתמול/אתר רשמי, ללא

"זה לא בטעות", הסביר ג'רבאן. "היו אנשים סביבי והוא בא אלי, התמוטטתי. חשבתי שזה סוף החיים שלי. עד עכשיו אני לא מעכל, אולי בא בכוונה לרצוח אותי ולא הצליח לו", הוסיף. "אני כבר כמה זמן רואה את הרצח שלי קרוב על הקיר. אמרתי לא פעם אחת למפקדים במשטרה אם ייקרה לי משהו, אם ירצחו אותי - אתם אשמים".

חבר המועצה סיפר כי בחודש ספטמבר האחרון כבר נתפס מישהו "על חם" כשהוא מבצע ירי לעבר ביתו. "הוא עצור, אבל זו כנופיה והמשטרה יודעת בדיוק מי אלה. הם אומרים שאנחנו לא משתפים פעולה, אבל זה לא נכון. נותר להם רק לתפוס אותם", הסביר ג'רבאן. "אם המשטרה לא תיקח את העניין ברצינות זה ייגמר ברצח". מלבד המשטרה, הפנה ג'רבאן אצבע מאשימה גם לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. "זה ראש ממשלה שאכפת לו רק מעצמו, ושר שישן בעמידה".

עוד בוואלה!

האלימות נדדה מג'סר א-זרקא לחריש, ובכפר מיואשים: "הגיעו מים עד נפש"

לכתבה המלאה
ג'סר א-זרקא, 24 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"האירוע הזה הוא חציית קו אדום". ג'סר א-זרקא/ראובן קסטרו

לדבריו, המשטרה לא באמת מעוניינת להיכנס ולטפל בבעיית האלימות בחברה הערבית. "הם צריכים להתעורר, אני לא חושב שהם יכולים להגיד שלא יודעים", הסביר ג'רבאן. "רעול פנים לא יוצא מהבית רעול פנים, בכפר יש מצלמות בכל מקום. אם ערבי רוצח יהודי והערבי נמלט אז בתוך כמה שעות מוצאים אותו". הוא הבהיר כי "בג'סר א-זרקא הכול ידוע, זה כפר קטן. המשטרה יודעת מי העבריינים אבל מעלימה עין. אני קורא למשטרה בואו, נשתף פעולה".

"האירוע הזה הוא חציית קו אדום גם בג'סר א-זרקא", אומר ראש המועצה המקומית השיח' מוראד עמאש, שכבר ביקר בבית החולים אצל חבר המועצה ג'רבאן. "מדובר בירי על נציג ציבור, חבר מועצה שנותן את כל כולו לטובת הציבור. לא מגיע לו שכך יתוגמל", הבהיר.

ראש המועצה הוסיף כי "הלילה דיברתי עם מפקד נקודת המשטרה באסל ועם ניצב ג'מאל חכרוש, ראש המנהלת במשטרה לשיפור השירות בחברה הערבית, ואמרתי לו שזה בלתי אפשרי להמשיך לחיות ככה". לדבריו, "זה אירוע שבא אחרי שרשרת אירועים של הצתת רכבים וירי לכיוון רכבים נוספים ביישוב. חכרוש אומר לי 'אל תדאג, אנחנו על זה, אנחנו מטפלים', אבל בינתיים התושבים כולם בוכים", הסביר עמאש. "אני שיגרתי מכתב לשר לביטחון הפנים וביקשתי ישיבה דחופה עם מפקד המחוז וראש המנהלת. תשובה עוד לא קיבלתי, אני ממתין".

צעיר בן 25 נורה ברחוב הנדיב בזכרון יעקב.  12 בדצמבר 2019. יואב איתיאל
תחנת המשטרה בזכרון יעקב/יואב איתיאל

המשטרה מסרה כי עצרה שני חשודים תושבי הכפר. השניים הם מוחמד ג'רבאן בן ה-45 החשוד בקשירת הקשר לביצוע הפשע ועווד ג'רבאן בן ה-20, החשוד כי לו שילם את הכסף לבצע את המעשה.
חוקרי תחנת זכרון יעקב מייחסים לעווד ג'רבאן ניסיון רצח, פציעה, עבירות בנשק וקשירת הקשר המדובר.

בבוקר, בבית משפט השלום בחדרה, במהלך דיון בענינו של החשוד בהזמנת ההתנקשות, בעוד רס"ב יניב עבוד טוען מטעם תחנת זכרון יעקב להאריך את מעצרו, נתקבלה אצלו לפתע שיחת טלפון מסתורית ובעקבותיה הוא הודיע לשופט אהוד קפלן כי "נדרש על ידי פיקוד התחנה לשחרר את החשוד בתנאים". השופט שחרר אותו ובתנאי שישהה בפרדיס ולא ייכנס לג'סר א-זרקא עד יום שלישי הבא. את מעצרו של עווד ג'רבאן האריך השופט יניב הלר ביממה.

היום, בבית משפט השלום בחיפה, מצאה השופטת אורית קנטור כי החשד לא חוזק ולא עובה בראיות שאספה המשטרה מאתמול ועד היום וציינה: "אין בחומר המצוי בידי כעת להוות את אותו יסוד סביר המצדיק הארכת מעצר נוספת". היא שחררה גם אותו, בהרחקה של עשרה ימים מהכפר. היא עיכבה את ביצוע ההחלטה עד ליום ראשון כדי לאפשר למשטרה לערער עליה.

"החשודים מכחישים את המיוחס להם וגם הקורבנות לא קשרו מי מהם לאירוע" אומר לוואלה! NEWS הסניגור עו"ד עאדל בויראת שעו"ד מוחמד מואסי ממשרדו ייצג בדיונים את השניים, "בקשות המשטרה מתבססות אך ורק על מידע מודיעיני שגוי, וחבל שכך".

המשטרה: "ממשיכים בחקירה כדי למצות את הדין"

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "אנו רואים בחומרה את אירועי האלימות שהתרחשו לאחרונה ביישוב ובפרט מקרה זה. מיד לאחר האירוע עצרה המשטרה שלושה חשודים במעורבות במעשה, ואנו ממשיכים בביצוע כל פעולות החקירה הנדרשות במטרה למצות את הדין עם המעורבים. האלימות בחברה הערבית היא נגע חברתי פסול ואנו פועלים למגרו ולהיאבק בו בכל יום ובכל האמצעים הקיימים ברשותנו, הכול למען שלום הציבור ובטחונו. בנוסף המשטרה מקיימת שיח רציף והדוק עם ראש המועצה ומטפלת במגוון רחב של אמצעים בכל תלונה או מקרה פשיעה באשר הוא. נמשיך לפעול נגד עבריינים המעורבים באירועי פשיעה ואלימות באזור ובכל מקום אחר".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) מסר כי "חמור מאוד שמוחמד לוטפי הגיש תלונות מפורטות למשטרה והייתה התרשלות מצד המשטרה עם תוצאה ידועה מראש: ירי ופציעה והפחדה של חבר מועצה וקרוב משפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully