וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 וחצי שנות מאסר לתושב ג'סר א-זרקא שירה למוות בעובר אורח

8.7.2020 / 17:34

במסגרת סכסוך שכנים, ירה למוות ג'אודת דמלחי באוגוסט 2018 בתושב הכפר רדאד רדאד שנקלע למקום. בעסקת הטיעון הומרה עבירת הרצח בהריגה. דמלחי: "מבקש סליחה מהקורבן ומשפחתו"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: ג'אודת דמלחי לפני הקראת גזר דינו על ידי בית המשפט)

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר ביום רביעי 17 וחצי שנות מאסר על ג'אודת דמלחי בן ה-27 מג'סר א-זרקא, שהואשם ברצח של רדאד רדאד, תושב הכפר כבן 32, ופציעתם של תושבי הכפר יונס עמאש, מוחמד מרעי ומואמן גרבאן. צוות בפיקודו של רב-פקד ליאור הררי ביחידה המרכזית של מחוז חוף פענח את הרצח. משפטו של ג', בן ה-32, המואשם כי היה שותפו של דמלחי לפשע, עדיין מתנהל.

בעסקת טיעון בין התובעת, עו"ד לילך תמיר מפרקליטות מחוז חיפה, לסנגור מנשה סלטון, הומרה עבירת הרצח בהריגה, אבל תוך שהתובעת הדגישה כי "קיימת אוכלוסייה די נרחבת בג'סר א-זרקא שהיא לא חלק מהסכסוכים האלה, ויום יום שעה שעה האוכלוסייה התמימה הזאת סובלת מאירועי הירי האלימים האלה". "יום אחרי יום אימהות מפחדות לשלוח את ילדיהן לבית הספר בגלל האירועים האלה. לכן זו מציאות איומה שלטעמי בית המשפט צריך לעשות הכל כדי לשים לה סוף, וענישה מוחשית ומרתיעה בדיוק במקרים האלה היא אחד הפתרונות", הוסיפה.

דמלחי הביע חרטה על מעשיו בפני בית המשפט ואמר כי "אני מאוד מצטער על מה שעשיתי. אני מבקש סליחה מהקורבן והמשפחה שלו". לדבריו, "אני יודע שזה קשה להם ואני לוקח אחריות גדולה על כל מה שעשיתי". הוא הוסיף כי "אני לא ישן בלילות בגלל הדבר הזה. אני סובל, וואלה, בכל לילה סובל. לא ישן טוב בלילה".

בנוסף למאסר בפועל גזרו עליו סגנית הנשיא, השופטת דיאנה סלע, השופט אבי לוי והשופט ערן קוטון 15 חדשי מאסר על תנאי ו-6 חדשי מאסר על תנאי, וכן הורו שיפצה את קורבנותיו. הוא ישלם פיצוי של 140 אלף שקלים לאמו ואחותו של רדאד, 70 אלף שקלים למוחמד מרעי, 25 אלף שקלים למואמן ו-25 אלף שקלים ליונס.

ג'אודת דמלחי מג'סר א-זרקא, שנגזר דינו ל-17.5 שנות מאסר על הריגת רדאד רדאד. שלומי גבאי
הרג את רדאד ופצע שלושה נוספים. דמלחי לפני מתן גזר הדין |/שלומי גבאי

האירוע התרחש בלילה שבין ה-30 וה-31 לאוגוסט 2018, על רקע סכסוכים שונים שהיו לדמלחי ולג' עם שכניו, יונס עמאש ואברהים "בורהום" עמאש בהם ירי שבוצע מכיוון ביתו של בורהום לעבר ביתו של ג', שריפת הרכב של אחיו של ג' על ידי יונס ובורהום, וכן אירוע שהתרחש שנתיים קודם לכן, במהלכו ירו יונס ובורהום בראשם של שני כלבים של דמלחי בבית סבתו, והרגו אותם.

על פי כתב האישום המתוקן בו הודה ג'אודת דמלחי. הוא וג' תכננו מראש להיפרע מיונס ובורהום בעת שהם וחבריהם יגיעו למתחם בחצר ביתו של ג', שם הם נוהגים לבלות. זה קרה אותו לילה אחרי מסיבת חתונה בכפר בה אותה חבורה השתתפה. כשיצאו מהמקום, דמלחי וג' עקבו אחריהם ברכב מצוידים באקדח ובכיסוי פנים. יונס ובורהום הגיעו למתחם בסביבות 23:00, אח"כ הגיעו חבריהם עטיה, ג'ומעה, וג'מיל עמאש, אהרהים אוסמה עמאש, חנה ג'רבאן, מואמן ג'רבאן ומוחמד מרעי. אחרי כן בא גם המנוח רדאד רדאד וניגש לברך את הנוכחים.

באותה עת ג' תצפת, ודמלחי התמקם סמוך למעבר למתחם באופן שיקל עליו את הירי. מעט לפני 01:00 הבחין ג' בעטיה יוצא לרגע משער הברזל לקבל אוכל שהוזמן. ג' דיווח על כך בטלפון לדמלחי שעטה את כיסוי הפנים, שלף את האקדח, יצא ממחבואו במעבר, ניגש לחלון בקיר המתחם והחל לירות לעבר כל הנוכחים. כשסיים החלט להימלט לכיוון שער היציאה אבל אז הבחין ברדאד נע לכיוונו. הוא הסתובב לעבר רדאד וירה לעברו מספר יריות שבין היתר פגעו בחזה משמאל. הוא הובהל לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נקבע מותו. יונס, מוחמד ומואמן נפצעו, גם הם הועברו לבית החולים ושם נותחו ואושפזו. מוחמד מרעי נותר נכה, סובל מכאבים קשים מנשוא ואינו יכול לעבוד לפרנסתו.

עוד בוואלה!

הסדר הטיעון בתיק רצח האם ביפו - בגלל פגמים בחקירת המשטרה

לכתבה המלאה
תושב ג'סר א-זרקא בן 33 רדאד פייסל רדאד שנורה למוות בקרבת ביתו, 31 באוגוסט 2018. באדיבות המשפחה
תושב ג'סר א-זרקא בן 33 רדאד פייסל רדאד שנורה למוות בקרבת ביתו, 31 באוגוסט 2018/באדיבות המשפחה

רדאד המנוח היה פועל מפעל רווק, סיים לבנות את ביתו מעל בית אמו, שם התגורר עד יום מותו. בשבוע בו נהרג הוא שיתף את בנות משפחתו כי ביקש את ידה של אשה, קיבל את הסכמת אביה והבטיח כי בימים הקרובים יכיר אותה להן. עד היום הן אינן יודעות את זהותה, בבחינת "סוד" שנקבר עמו. השופטים ציינו בגזר הדין כי "הלב נקרע בשל כאבם של בני משפחת המנוח אשר מותו השאיר אותם שבורים, פגועים, בודדים וחרדים גם שמא אבדה להם לנצח תחושת הביטחון והיציבות בחייהם". דמלחי "המיט אסון על בני המשפחה", כדבריהם, "על מעשים מסוג זה יש להגיב ביד קשה ובענישה משמעותית ומרתיעה".

ג'אודת דמלחי נטול הרשעות קודמות, למרות נסיבות חייו הקשות. הוריו התגרשו בהיותו בן חמש ומאז שהה עם אמו החולה, עם אחותו ועם הקטנה ועם דודתו בדירה הקטנה של סבתו, בצפיפות רבה ובמצוקה כלכלית קשה, כאשר שלושה מאחיו ואחות נוספת גדלו אצל אביו, אלכוהוליסט, שלא תמך בהם מעולם. הוא בוגר 6 שנות לימוד, אז נאלץ לעזוב את בית הספר כדי לפרנס את משפחתו כמפרנס יחיד. הוא עבד מספר שנים במשתלה ובגינון אצל מעסיקים שונים. כמעט כל שנה בעשר השנים האחרונות אמו מתאשפזת וגם אחיו מטופל. יש לו חובות רבים בין היתר כי לקח הלוואות למימון חתונתה של אחותו. חבריו הם מי שמימנו לו את שכר טרחת עורך הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully