וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף אימן את מתנדבי ג'סר א-זרקא: "התחלה של שינוי תפיסה"

12.7.2020 / 9:45

מערך המתנדבים ביישוב עבר קורס חילוץ, הנולד משיתוף פעולה עם פיקוד העורף בגל הקורונה הראשון ונועד לחזק את יכולתם להתמודד עם אירוע חירום. התרגילים נערכו באתר בצריפין וכללו עזרה ראשונה, כיבוי אש וחילוץ אזרחי. "האזרחים רואים בלובשי המדים כמוקד עזרה"

צילום: דוברות צה"ל

קורס "מתנדבים לחירום" של המועצה המקומית ג'סר א-זרקא התקיים בשבוע שעבר בשיתוף עם חטיבת החילוץ של פיקוד העורף. במסגרתו, התבצע תרגיל חילוץ מעשי באתר ההרס "ירדן" שבצריפין, שכלל תכני עזרה ראשונה, כיבוי אש, חילוץ וסיוע אזרחי. בתום ההכשרה, מפקד פיקוד העורף אף נפגש עם המתנדבים.

הקורס נערך על מנת לייצב את מערך המתנדבים במועצה ולחזק את כשירותה להתמודד עם אירועי חירום עתידיים מכל הסוגים, והוא נולד כתוצאה מעבודה משותפת בגל הקורונה הראשון.

מבצע מתנדבים של המועצה אזורית ג'סר א-זרקא בשיתוף פיקוד העורף. דובר צה"ל, דובר צה"ל
נועד לחזק את כשירות המועצה להתמודד עם אירועי חירום. קורס המתנדבים בצריפין/דובר צה"ל, דובר צה"ל

מטרת הקורס היא להכשיר מתנדבים מתוך הרשות שיספקו מענה ראשוני בעת חירום עד שיגיעו כוחות החילוץ וההצלה. יישובים ערבים אחרים נרשמו אף הם כדי לקבל הדרכה דומה. גם בצה"ל מייחסים חשיבות רבה להידוק היחסים עם החברה הערבית. "בעבר היו היחסים מורכבים ומאתגרים בין שני הצדדים והיום אנו עדים לשינוי דרמטי וחיובי", אמר גורם צבאי בכיר.

"מדהים לראות את האהדה והשיתוף פעולה של התושבים בכפר כלפי פיקוד העורף, הערכה שלהם ניכרת לעין, ומבחינים בשינוי שהתרחש מאז מגיפת הקורונה", אמר קצין נפה ורשויות ג'סר א-זרקא, סרן אלעד אליהו. "האזרחים רואים בלובשי המדים כמוקד עזרה ואמפתיה ולא כאנשי צבא שרירותיים", הוסיף. "כבר קיבלתי פניות מאזרחים שביקשו שאעזור להם להתגייס לצבא ולקחת חלק בעשייה המשמעותית הזאת. הקורס הזה הוא התחלה של שינוי תפיסה בחברה הערבית ואנחנו מתכוונים לשכפל אותו לכמה שיותר רשויות בגזרתנו".

עוד בוואלה!

בחברה הערבית מתרגלים לנוכחות צה"ל במאבק בקורונה: "כולנו באותה סירה"

לכתבה המלאה
מבצע מתנדבים של המועצה אזורית ג'סר א-זרקא בשיתוף פיקוד העורף. דובר צה"ל, דובר צה"ל
"עדים לשינוי דרמטי וחיובי". קורס המתנדבים בצריפין/דובר צה"ל, דובר צה"ל
מבצע מתנדבים של המועצה אזורית ג'סר א-זרקא בשיתוף פיקוד העורף. דובר צה"ל, דובר צה"ל
"בעבר היחסים היו מורכבים ומאתגרים". קורס המתנדבים בצריפין/דובר צה"ל, דובר צה"ל

השיח' מוראד עמאש, ראש המועצה המקומית ג'סר א-זרקא, שגייס את משרד הפנים ופיקוד העורף למאבק בהתפרצות הקורונה ביישוב, נשא דברים בפתיחת הקורס ועקב מקרוב אחר ההדרכה אותה עברו מתנדביו. לדבריו, הוא "שמח על החיבור המאוד חזק שהתבטא בפעילות ענפה הן בהובלת המבודדים ובחלוקת המזון לנזקקים בתוך הבתים, והן בליווי הרשות לנבחריה, עובדיה ומתנדביה בישיבות הצוות ובקבלת ההחלטות בזמן אמת. מרגש לקחת אנשים שהם בני המקום שיתחילו לפעול בכל פינה ביישוב בעת הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully