וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הטענות לאלימות קשה במהלך המעצר: לוחם מג"ב נשלח למעצר בית והושעה מתפקידו

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 18:21

הלוחם ושוטרים נוספים נחקרו במח"ש בחשד שביצעו מעצר גזעני של פלסטיני, תושב מזרח ירושלים, ועל פי החשד, הטביעו על פניו סמל מגן דוד. הלוחם נחקר לצד שוטרים נוספים שלקחו חלק במעצר. בדיון בבית המשפט, טען סניגורו של הפלסטיני כי השוטרים התנהגו בצורה אלימה וגזענית

בווידאו: שוטר תועד תוקף מפגין במחאה על מות אהוביה סנדק/צילוןם: ניב אהרונסון, ידידיה גרוסמן ויונתן רחמים

בצל הטענות לאלימות קשה מצד שוטרים בזמן מעצר חשוד בעבירות סמים ממזרח ירושלים, לוחם מג"ב נחקר היום (חמישי) באזהרה בחשד לתקיפת החשוד, ובסיום החקירה הוחלט לשחררו למעצר בית ולהרחיקו, לפי שעה, מתפקידו. השוטר, בשירות קבע במג"ב, נחקר לצד שוטרים נוספים במחלקה לחקירות שוטרים.

הפלסטיני, תושב מזרח ירושלים, שעל פי החשד שוטרים הטביעו על פניו סמל מגן דוד, הגיש שלשום תלונה בגין תקיפתו, במהלך מעצרו בחשד לעבירות סמים. במהלך דיון הארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים בשבוע שעבר, טען סנגורו כי השוטרים התנהגו בצורה אלימה וגזענית ואף "הטביעו לו סמל מגן דוד מתחת לעין - יש לו פנס".

מנגד, נציג המשטרה השיב כי "החשוד התנגד בצורה אלימה והשוטרים היו צריכים להפעיל כוח". במעצר השתתפו לא פחות מ-16 שוטרים, אך מצלמות הגוף של אף אחד מהם לא פעלו בשל "בעיה טכנית". בעקבות הדברים, המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקה לבירור נסיבות האירוע - במסגרתה כאמור נחקרו השוטרים.

העצור הפלסטיני עם סימן של מגן דוד מתחת לעין
19.8.23. -, אתר רשמי
העצור הפלסטיני עם סימן של מגן דוד מתחת לעין 19.8.23/אתר רשמי, -
חבלה בצורת מגן דוד על פניו של עצור פלסטיני
19.8.23. דוברות משטרת ישראל
חבלה בצורת מגן דוד על פניו של עצור פלסטיני 19.8.23/דוברות משטרת ישראל

פרטי האירוע הועברו לידיד המחלקה לחקירות שוטרים בהוראת שופט בית משפט השלום עמיר שקד במהלך דיון בהארכת מעצרו של החשוד. "בשל החבלות הקשות (בלשון המעטה) על גופו של החשוד מורה על העברת הפרוטוקול של הדיון שהתקיים בפני והחלטתי למחלקה לחקירת שוטרים עת המדובר באירוע אשר ללא הסבר מניח את הדעת איננו מצולם במצלמות גוף השוטרים עת נערכו מבעוד בטרם ביצוע החיפוש בביתם של המשיבים".

עו"ד דני בר דוד, סגן מנהל מחלקת מעצרים בסניגוריה הציבורית מחוז ירושלים, אמר אז כי בניגוד להחלטת בית המשפט - העצור שנחבל אפילו לא נבדק על ידי רופא. "עד אתמול הוא הולן בתחנת המשטרה ולא במתקן מעצר מסודר", אמר. "יש להדגיש שפעולות החקירה שלשם ביצוען הוארך המעצר - לא בוצעו".

  • עוד באותו נושא:
  • שוטר
  • מג"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully