וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות למעצר גזעני של פלסטיני: "הטביעו לו מגן דוד מתחת לעין"

עודכן לאחרונה: 19.8.2023 / 22:28

למרות ש-16 שוטרים השתתפו במעצר של תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סמים, אף אחת ממצלמות הגוף לא פעלה בשל "בעיה טכנית". על החשוד נמצאו חבלות קשות בפנים וחבלה בצורת מגן דוד, במשטרה טוענים: "הוא התנגד, הסימן מתחת לעין - מנעל של שוטר". שופט הורה למח"ש לבדוק

אלימות משטרתית בהפגנה באיילון, 22 ביולי 2023/תיעוד ברשתות החברתיות על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

טענות לאלימות קשה של שוטרים בזמן מעצר של חשוד בעבירות סמים, תושב מזרח ירושלים. במהלך דיון הארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים שהתקיים ביום חמישי טען סנגורו של הפלסטיני כי השוטרים התנהגו בצורה אלימה וגזענית ואף "הטביעו לו סמל מגן דוד מתחת לעין. יש לו פנס מתחת לעין". נציג המשטרה השיב כי "החשוד התנגד בצורה אלימה והשוטרים היו צריכים להפעיל כוח". במעצר השתתפו לא פחות מ-16 שוטרים, אך מצלמות הגוף של אף אחד מהם לא פעלו בשל "בעיה טכנית". עוד נמסר כי המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקה לבירור נסיבות האירוע.

שופט בית משפט השלום עמיר שקד שהורה על הארכת מעצרו של החשוד הנחה להעביר את פרטי האירוע לידי המחלקה לחקירות שוטרים. "בשל החבלות הקשות (בלשון המעטה) על גופו של החשוד מורה על העברת הפרוטוקול של הדיון שהתקיים בפני והחלטתי למחלקה לחקירת שוטרים עת המדובר באירוע אשר ללא הסבר מניח את הדעת איננו מצולם במצלמות גוף השוטרים עת נערכו מבעוד בטרם ביצוע החיפוש בביתם של המשיבים".

העצור הפלסטיני עם סימן של מגן דוד מתחת לעין
19.8.23. -, אתר רשמי
העצור הפלסטיני עם סימן של מגן דוד מתחת לעין 19.8.23/אתר רשמי, -

עו"ד אכרם אבו לבדה, המייצג את הפלסטיני, דחה את גרסת המשטרה ותקף את התנהלות השוטרים. "הטענה ש-16 אנשים מקצוענים, שוטרים בהכשרה הגיעו למקום הזה, הטענה אומרת הרבה. אבל אילו היתה נשמעת על ידי חשוד היו מכנים אותו שקרן, מטומטם, ואז היינו יכולים לשמוע מילים קשות. אבל בגלל שמדובר בשוטרים צריך לחדד ולומר שהם לא דוברי אמת. הם נתפסו בטעות מוסרית קשה מאוד וטעות מקצועית אם נרצה לייחס להם תום לב. במהלך המעצר, הם גרמו נזק משמעותי למשיב, עינו אותו. זה עינוי ולא תקיפה. פגעו בכבודו והטביעו לו מתחת לעין חותמת של מגן דוד באמצעות כלי חד. איך הדבר הזה נעשה? איך שוטרים יכולים לעשות את זה. זה מעשה עברייני וצריך לתת את הדין. אלא שמח"ש נותנת אפשרות לשוטרים להמשיך לעשות את הדברים האלה לחשודים. בית המשפט צריך להחליט באופן יותר אקטיבי ולהתייחס לזה. אי אפשר להגיד שנתפסו סמים ולעשות לו מעצר בצורה אלימה וקשה. אי אפשר להאריך את המעצר שלו בקשר לסמים ובקשר לאלימות, שייבדק במח"ש זו פגיעה קשה בזכויותיו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נעל של שוטר
19.8.23. דוברות משטרת ישראל
בניסיון להפריך טענות לגזענות, העלתה המשטרה תמונה של נעל שלכאורה גרמה לחבלה על פניו של העצור/דוברות משטרת ישראל

במשטרה דחו את הטענות וטענו כי החבלה בצורת מגן דוד נגרמה מנעל של שוטר שהוצמדו לפניו של הפלסטיני. "בשלב מסויים, החל החשוד להשתולל, תקף באלימות את השוטרים והתנגד למעצרו תוך שנדרשו מספר שוטרים על מנת להשלים את מעצרו שבוצע כחוק. בשל התנגדותו האלימה, נאלצו השוטרים להשתמש בכוח סביר על פי סמכות עד שהליך המעצר הושלם. על פניו של החשוד נראית חבלה שדומה למשולש ומקורו ככל הנראה בפריט לבוש של אחד השוטרים". לאחר מכן נמסר כי המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקה לבירור נסיבות האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully