וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת משת"פים של חיזבאללה בלב ישראל: ארבעה אזרחים נאשמים בהברחת אמל"ח

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 16:28

שלושה תושבי כפר קאסם ותושב לוד נעצרו בחשד שהבריחו אמל"ח, חלקו מתוצרת איראנית, לשטח ישראל. מהחקירה בשב"כ עלה כי חיזבאללה פעל לגיוס והפעלה של תשתית מבריחים והפצתם לגורמים שונים, בהם גורמים פליליים. "התפר בין הביטחוני לפלילי הינו דק ביותר", אמר גורם בשב"כ

בוידאו: תיעוד מיוחד: פעילי כוח רדואן של חיזבאללה על גבול ישראל/אמיר בוחבוט

שירות הביטחון הכללי התיר היום (חמישי) לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של כוחות הביטחון נעצרו במהלך חודש יולי שלושה תושבי כפר קאסם ותושב לוד, שהופעלו כתשתית מבריחי ומפיצי אמל"ח לגורמים שונים בישראל, בהם גם גורמים פליליים. ברשותם של החשודים אותרו מטעני חבלה מתוצרת איראנית ואמל"ח רב נוסף - שככל הנראה הוברח על ידי ארגון הטרור חיזבאללה.

היום, הוגשו נגד העצורים, גלאל חרסא - תושב כפר קאסם בן 28, אחמד עיסא - תושב כפר קאסם בן 30, מוחמד עיסא - תושב כפר קאסם בן 39, נוח עאסם - תושב לוד בן 30, כתבי אישום בבית משפט מחוזי באשמת עבירות נשק.

נעצרו אזרחים ישראלים מכפר קאסם ומלוד אשר הופעלו כתשתית מבריחי אמל״ח.. שב"כ
נעצרו אזרחים ישראלים מכפר קאסם ומלוד אשר הופעלו כתשתית מבריחי אמל״ח./שב"כ

מהחקירה בשב"כ עלה כי חיזבאללה פעל לגיוס והפעלה של תשתית מבריחים בישראל לטובת קליטת אמל"ח חריג והפצתם לגורמים שונים, בהם גורמים פליליים. כמו כן, בפשיטה של לוחמי שב"כ, ימ"מ ומג"ב על מתחם מגורים בלוד אותרו אזרחים ישראלים נוספים שהתכוונו להשתמש באחד מהמטענים האמורים, למטרות פליליות.

גורם בכיר בשב"כ אמר כי "פרשיה זו ממחישה פעם נוספת את המאמצים של גורמי טרור מחזבאללה ומאיראן לנצל את אזרחי ישראל הערבים לפעילות ביטחונית כנגד המדינה. כמו כן עלה בחקירה כי התפר בין הביטחוני לפלילי הינו דק ביותר".

נתפסו שני מטעני חבלה מתוצרת איראן בידי אזרחים ישראליים.. שב"כ
נתפסו שני מטעני חבלה מתוצרת איראן בידי אזרחים ישראליים./שב"כ

בשב"כ מסרו כי "שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בנחישות לאיתור וסיכול של כל כוונה להחדיר אמל"ח מצד איראן וחזבאללה וינקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לסכל פעילות המסכנת את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה וימצה את הדין עם הגורמים המעורבים. פרשיה זו מביאה לידי ביטוי את העיסוק הגובר של שב"כ בתחום האמל"ח וזליגתו הן לתחום הביטחוני והן הפלילי. השירות ימשיך הרחבת עיסוקו בתחום זה".

  • עוד באותו נושא:
  • שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully