וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני בכיר לוואלה!: צה"ל ייאלץ לצאת למבצע נרחב ברחבי יהודה ושומרון

22.8.2023 / 6:00

לדברי הגורם, המבצע יתרכז באיסוף אמצעי לחימה, תחמושת ומבוקשים בו-זמנית. זאת, ברקע רצף אירועי הטרור בימים האחרונים שגבו את חייהם של שלושה ישראלים מאז שבת. הוא הוסיף כי הדלק לטרור ביהודה ושומרון הם רובים ואקדחים שהוברחו מירדן וכסף גדול שמועבר מאיראן וחמאס

בווידאו: אלוף פיקוד מרכז מגיב למתקפות נגדו: "אמשיך להיות שליח ציבור"/דובר צה"ל

גורם בכיר במערכת הביטחון ששוחח עם וואלה! מעריך כי צה"ל ייאלץ לצאת למבצע רחב היקף לאיסוף אמצעי לחימה, תחמושת ומבוקשים בו-זמנית ביהודה ושומרון. זאת, בעקבות רצף אירועי הטרור שהתרחשו בימים האחרונים, ובמסגרתם נרצחו שלושה אזרחים ישראלים - אב ובנו בציר חווארה בשבת, ותושבת דרום הר חברון אתמול בבוקר. לדברי הגורם, הדלק לטרור ביהודה ושומרון הם רובים ואקדחים שהוברחו מירדן וכסף גדול שמועבר על ידי איראן וחמאס לשטחי הגדה בתמורה לביצוע פיגועים.

לפי הגורם הביטחוני, מוקדם לקבוע האם שני הפיגועים הקטלניים שאירעו אתמול ושלשום נבעו מכישלון של צה"ל לא הצליח לעצור התרעות מודיעיניות של שב"כ, או שמא מדובר בתשתיות טרור שפעלו בצללים מתחת למכ"ם של קהילת המודיעין. "מתחילת השנה סוכלו מאות פיגועי ירי", אמר. "רובם היו אמורים להתרחש בצפון השומרון. מדי יום יש מספר דו-ספרתי של התרעות לביצוע פיגועים. לכן, צה"ל ממשיך לבצע מעצרים מדי לילה".

הרצי הלוי בזירת הפיגוע בחווארה. 19 באוגוסט 2023. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בזירת הפיגוע בחווארה, בשבת/דובר צה"ל

"יש פה קלות בלתי נסבלת של חמוש שעולה על רכב, נוסע על ציר, עוקף בפראות או אורב על ציר, פותח באש לעבר רכב ישראלי ונמלט. את התעוזה הזו וההשראה הזו יש לגדוע מהר, כי החקיינים ממתינים בתור", הסביר. "אמצעי הלחימה מוברחים בהיקפים גדולים מאזורים שונים במזרח התיכון דרך ירדן לישראל וחלק קטן מהם נתפס על הגבול אך רובם מגיע לידי ארגוני הטרור".

הגורם הביטחוני הבכיר הסביר כי בעבר מפקדות הטרור בחו"ל, דוגמת האיראנים, חמאס וג'יהאד אסלאמי, עסוקות בתהליכי גיוס מורכבים של תשתית, רכישת האמון, והכוונת פיגועים מורכבים. כיום, מנגד, בחלק לא מבוטל מהמקרים הם מסתפקים בסיוע להבריח אמל"ח, להעביר כספים ולהכווין את הפיגועים מרחוק באמצעות הסבר לשיטת הפעולה. בשילוב ההסתה הפרועה ברשתות והאווירה ברחוב, נוצר פוטנציאל גדול לטרור שמהווה חלק מההסלמה עליה דיבר מפקד פיקוד מרכז האלוף יהודה פוקס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט בזירת הפיגוע בבית חג"י, 21 באוגוסט 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו בתדרוך בזירת הפיגוע בדרום הר חברון, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עוד לדבריו, נעשים מאמצים גדולים לדייק את הפעילות המבצעית מול תשתיות הטרור ומפגעים בודדים, לנהל מערכה שלמה משולבת של מספר רב של גופים במערכת הביטחון ומחוצה לה נגד כספי הטרור שמועברים לשטחי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים - ומאמץ לא פחות נרחב לסגור את מרחב הגבול הירדני באמצעות מכשול או טכנולוגיות ואמצעי תצפית. זאת, כדי לייעל את פעילות הסיכול של הברחות אמצעי הלחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully