וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "איראן עומדת מאחורי גל הטרור; צריך לגבות את מפקדי צה"ל"

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 19:42

ראש הממשלה ושר הביטחון גלנט הפנו אצבע מאשימה למשטר האיראני שלדבריהם מממן את גל הטרור ומספק נשק לפלסטינים בגדה. "נגבה את המחיר", הבטיחו. בדבריו, שיבח ראש הממשלה את עבודת צה"ל, ברקע הביקורות שהפנו חברים בקואליציה כלפי מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס

נתניהו לצד גלנט בזירת הפיגוע: אנחנו בעיצומה של מתקפת טרור שמכוונת ע"י איראן/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) בהצהרה שנשא בזירת הפיגוע בדרום הר חברון כי איראן היא זו שעומדת מאחורי גל הטרור בגדה, וכי כוחות הביטחון פועלים למציאת המחבלים שביצעו את שני הפיגועים האחרונים. בדבריו, שיבח ראש הממשלה את עבודת צה"ל וקרא לגבות את מפקדי צה"ל. זאת, ברקע הביקורות שהפנו חברים בקואליציה כלפי מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס.

"אנחנו בעיצומה של מתקפת טרור, אמר נתניהו. "מתקפת הטרור הזו ממומנת על ידי אירן. אנחנו פועלים מסביב לשעון, המפקדים והחיילים, כל המפקדים וכל החיילים, כדי להשיג את המרצחים וגם את אלה שמנסים לרצוח את אזרחי מדינת ישראל. עד היום השגנו את כולם. צריך להבין שגל הטרור הזה בא מהכוונה חיצונית. נפעיל אמצעים התקפיים והגנתיים כדי לבוא חשבון עם המרצחים והמשלחים שלהם מקרוב ומרחוק. אני רוצה לתת גיבוי מלא לכל המפקדים והחיילים שעושים ימים ולילות מסביב לשעון כדי להגן על כולנו - וכולנו חייבים לגבות אותם".

שר הביטחון יואב גלנט אמר בהצהרתו לצד ראש הממשלה כי "השינוי המשמעותי ביותר קשור למימון האירני ולנשק הרב שנמצא בשטח כולו, בהכוונה של אירן שמחפשת כל דרך לפגוע באזרחי ישראל. נגיע למחבלים ונעשה פעולות נוספות שיבטיחו את הביטחון של אזרחי ישראל וקביעת המחיר ממי שאחראי לכך", הבטיח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 11 ביוני 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
נתניהו וגלנט בישיבת הממשלה בחודש יוני/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

23 גדודים פועלים ביהודה ושומרון בעת האחרונה, וביתר שאת מאז שני הפיגועים האחרונים - עם תגבור האזור בגדוד ושתי פלוגות נוספות. בנוסף, הרמטכ"ל הרצי הלוי הנחה לתגבר את החפ"קים של פיקוד המרכז והשב"כ באזור הגדה ביכולות מודיעין וחיל האוויר לצורך לכידת המחבלים שביצעו הפיגועים בציר חווארה ובצומת הכבשים. בהתאם להתייעצויות בשטח, הוחלט להמשיך עד להודעה חדשה את הכתר הנושם סביב שכם וחברון והבידוקים בצירים של כלי הרכב.

מתחקיר ראשוני של הפיגוע שאירע היום ובו נרצחה בת שבע ניגרי, עולה כי עמדות השמירה סמוך לזירת הפיגוע היו מאוישות. אחד הלוחמים, אף שמע את ירי המחבלים, אך לא השיב משום שלא זיהה את המיקום המדויק. כמו כן, טרם התברר אם גורמי מודיעין הצביעו מראש על שני הפיגועים האחרונים.

מהתחקיר עלה שרכב המחבלים יצא לעקיפה ליד המכונית שבה נסעו הנפגעים, אחד המפגעים פתח בצרור ירי ארוך שפגע ברכב ובשניים מהנוסעים. בבדיקה לאחר מכן נמצא כי יותר מ-20 כדורים חדרו את המכונית. בפיגוע נרצחה ניגרי בת ה-40, וגבר נפצע קשה. האירוע התרחש לעיניי בתה בת ה-12 של הנרצחת, שהייתה במושב האחורי, ויצאה ללא פגע.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
איתמר בן גביר. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
תקף את גלנט. בן גביר/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בעקבות הפיגועים מתחו חברי ממשלה ביקורת על שר הביטחון, בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמרו כי "המדיניות של גלנט רכה ופושרת מדי". חבר הכנסת יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) אף קרא לנקמה: "דורשים נקמה, דם יהודי אינו הפקר", כתב ברשתות החברתיות.

שרת ההתיישבות אורית סטרוק (הציונות הדתית) קראה לגלנט לתגבר את כוחות הביטחון בכבישי יהודה ושומרון. "עוד פיגוע דמים שהתאפשר רק בגלל היעדר ההחלטה המתבקשת", כתבה ב-X (טוויטר לשעבר). כבישי יהודה ושומרון לא יהיו יותר מסלול ירוק לטרור. שר הביטחון, ההחלטה בידך, קבל אותה לפני הפיגוע הבא".

בכירים בליכוד השיבו בביקורת כלפי השרים בן גביר וסטרוק: "הם רוצים מבצע צבאי עם 150 חיילים הרוגים ביהודה ושומרון. מדובר בקיצוניים חסרי אחריות ללא שום הבנה ביטחונית שמתנהגים כמו ילדים שלא יודעים לדחות סיפוקים. הקיצוניים בממשלה רוכבים על הדם של הנרצחים בשביל פוליטיקה זולה. יש גבול לכל תעלול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully