וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יתגבר את הכוחות בגדה בעקבות הפיגועים: "תקופה שלא ידענו זמן רב"

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 18:53

לאחר טענות השרים, עולה מתחקיר ראשוני שהעמדות הצבאיות הסמוכות לזירת הפיגוע היו מאוישות. לוחם שהיה במגדל שמירה שמע את הירי, אך לא זיהה את מיקומו ולכן לא הגיב. טרם התברר אם גורמי מודיעין הצביעו מראש על שני הפיגועים האחרונים

בוידאו: פיגוע ירי ליד חברון: אישה נרצחה, גבר נפצע קשה/שלומי הלר

בניגוד לטענות השרים נגד מערכת הביטחון, לוואלה! נודע היום (שני) כי 23 גדודים פועלים ביהודה ושומרון והאזור יתוגבר בגדוד ושתי פלוגות נוספות. מעבר לכך, מתחקיר ראשוני של הפיגוע, שבו נרצחה בת שבע ניגרי, עולה כי עמדות השמירה סמוך לזירת הפיגוע היו מאוישות. אחד הלוחמים, אף שמע את ירי המחבלים, אך לא השיב משום שלא זיהה את המיקום המדויק. כמו כן, טרם התברר אם גורמי מודיעין הצביעו מראש על שני הפיגועים האחרונים.

בעקבות התחקיר הראשוני הרמטכ"ל הרצי הלוי הנחה לתגבר את החפ"קים של פיקוד המרכז והשב"כ באזור הגדה ביכולות מודיעין וחיל האוויר לצורך לכידת המחבלים שביצעו הפיגועים בציר חווארה ובצומת הכבשים. בהתאם להתייעצויות בשטח, הוחלט להמשיך עד להודעה חדשה את הכתר הנושם סביב שכם וחברון והבידוקים בצירים של כלי הרכב.

מהתחקיר עלה שרכב המחבלים יצא לעקיפה ליד המכונית שבה נסעו הנפגעים, אחד המפגעים פתח בצרור ירי ארוך שפגע ברכב ובשניים מהנוסעים. בבדיקה לאחר מכן נמצא כי יותר מ-20 כדורים חדרו את המכונית. בפיגוע נרצחה ניגרי בת ה-40, וגבר נפצע קשה. האירוע התרחש לעיניי בתה בת ה-12 של הנרצחת, שהייתה במושב האחורי, ויצאה ללא פגע.

"אנחנו נמצאים בתקופה של הסלמה וגל טרור שלא ידענו זה זמן רב", אמר היום מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס. "צה"ל וכוחות הביטחון פועלים מדי יום בכל מקום, בהגנה במניעה ובסיכול של טרור
אנחנו עושים זאת בערים, בכפרים, בקסבאות, במחנות הפליטים. מדי יום אלפים רבים של לוחמים ואנשי שירות בשיתוף עם המשטרה, שב"כ ומג"ב מנסים להקדים את האויב ולסכל אותו. לרוב אנחנו מצליחים, אך השבוע לא הצלחנו. נרדוף את האויבים ואת שולחיהם ונבוא איתם חשבון".

הרכב שבו נסעו הנפגעים בפיגוע סמוך לדרום הר חברון. שלומי הלר
הכדורים שפילחו את הרכב/שלומי הלר

בעקבות הפיגועים מתחו חברי ממשלה ביקורת על שר הביטחון יואב גלנט, בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמרו כי "המדיניות של גלנט רכה ופושרת מדי". חבר הכנסת יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) אף קרא לנקמה: "דורשים נקמה, דם יהודי אינו הפקר", כתב ברשתות החברתיות.

שרת ההתיישבות אורית סטרוק (הציונות הדתית) קראה לגלנט לתגבר את כוחות הביטחון בכבישי יהודה ושומרון. "עוד פיגוע דמים שהתאפשר רק בגלל היעדר ההחלטה המתבקשת", כתבה ב-X (טוויטר לשעבר). כבישי יהודה ושומרון לא יהיו יותר מסלול ירוק לטרור. שר הביטחון, ההחלטה בידך, קבל אותה לפני הפיגוע הבא".

בכירים בליכוד השיבו בביקרות כלפי השרים בן גביר וסטרוק: "הם רוצים מבצע צבאי עם 150 חיילים הרוגים ביהודה ושומרון. מדובר בקיצוניים חסרי אחריות ללא שום הבנה ביטחונית שמתנהגים כמו ילדים שלא יודעים לדחות סיפוקים. הקיצוניים בממשלה רוכבים על הדם של הנרצחים בשביל פוליטיקה זולה. יש גבול לכל תעלול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully