וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בצה"ל על כניסת ישראלים לשטחים: "סיכון מטורף, וגוררים את כל האזור למתיחות"

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 23:19

לאחר היחלצותו הערב של הישראלי ברגע האחרון מלינץ' אומרים בצבא שהמצב בשטחי יהודה ושומרון נעשה מסוכן מאוד, ומודאגים מכניסת ישראלים למרות האזהרות. בצבא מסבירים שרבים ניצלו השנה בזכות הקשר של צה"ל עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים: "אסור לקחת סיכונים מיותרים"

יורה צרור ונמלט: תיעוד הפיגוע בחווארה שבו נרצחו אב ובנו/מצלמות אבטחה

בצה"ל עדיין לא יודעים להסביר את הסיבה המדויקת לכניסה של אזרח ישראלי הערב (ראשון) לכפר הפלסטיני תורמוס עייא שבחטיבת בנימין. האיש, שרכבו הוצת, ניצל מלינץ' ברגע האחרון. גורם צבאי אמר על המקרה כי "האזרח מבולבל ולא מספק תשובותיי ברורות".

ואולם מה שנראה ברור יותר ויותר, גם לנוכח הפיגוע בסוף השבוע בחווארה, הוא שהמצב בשטחי יהודה ושומרון נעשה מסוכן מאוד. במערכת הביטחון רואים בדאגה את העובדה שישראלים מוסיפים להיכנס לכפרים ולערים הפלסטיניות לצורך קבלת שירותים וקניית מוצרים במחירים זולים יותר מאשר בישראל. זאת למרות השילוט המופיע בצירי התנועה, והפיגועים הרצחניים האחרונים.

כוחות הביטחון בזירת פיגוע בכפר הפלסטיני חווארה סמוך לשכם

25 במרץ 2023. נאסר אישטיה, פלאש 90
כוחות הביטחון בזירת פיגוע בשומרון/פלאש 90, נאסר אישטיה

"אזרחים נוטלים סיכון, כי יש להם היכרות עם השטח והם רוצים להרוויח שירות זול", הסביר גורם צבאי, "אבל המצב בשטח השתנה לחלוטין. יש מתיחות גדולה באזור, מעבר לכך שמדובר בעבירה פלילית".

הגורם הוסיף: "להוציא את אלה שנכנסים בטעות לאזורים הפלסטינים, יש מדי יום ישראלים שכדי לחסוך כסף במגוון שירותי רפואה, רכבים, בנייה, מזון ועוד מסכנים את החיים שלהם. הם לוקחים סיכון מטורף. האזרח הישראלי לא מסכן רק את עצמו, אלא גורר את כל האזור למתיחות ביטחונית. בזכות הקשר הביטחוני בין מנגנוני הביטחון הפלסטינים לצה"ל ניצלו בשנה האחרונה לא מעט ישראלים. אסור לציבור לקחת סיכונים מיותרים".

עוד בוואלה!

פלסטינים הציתו את רכבו של ישראלי שנכנס לכפר בשטחי B, מצבו קל

לכתבה המלאה
המוסך בו נורו למוות שני ישראלים בחווארה, 19 באוגוסט 2023. TPS
זירת הפיגוע בחווארה, 19 באוגוסט 2023/TPS

הפיתוי לבצע קניות בכפרים הפלסטיניים גדול, המחירים זולים משמעותית והטיפול מהיר יותר. כך, מדי סוף שבוע נוהרים אלפי מבקרים, מרביתם ערבים ישראלים, למרכזי הקניות והמוסכים בערים הפלסטיניות. אך בהיעדר נוכחות ישראלית ביטחונית באותם אזורים, הסיכון הכרוך בכך אינו משתלם. לדוגמא, רק בשנה האחרונה, בוצעו למעלה מ-10 מעשי שוד של כלי רכב של ישראלים שנכנסו לקניות ולמוסכים בערים פלסטיניות.

התמונה בחווארה, שבה בוצע הפיגוע בסוף השבוע, מורכבת אף יותר. הציר המרכזי בעיירה שבשומרון משותף לישראלים ולפלסטינים שעוברים בו מדי יום. ציר זה הפך את החנויות באזור ליעד פופולרי עבור ישראלים לקניות ולתיקוני רכב. כל זאת, ללא מחסומים ובידוק בכניסות והיציאות מהציר. בתוך כך, בחצי השנה האחרונה בוצעו בכפר חווארה שבעה פיגועי ירי ודריסה כנגד ישראלים, בהם ארבעה נרצחים ושבעה פצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully