וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע האיום הגובר בחדירות מיו"ש: המלצה להקים 5 גדודים להגנה על קו התפר

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 13:36

מחקירת חדירת המחבל שהרג את חן אמיר בתל אביב עולה שהוא נכנס דרך פרצה בגדר. הפיגוע עורר שוב את בעיית הפער בהגנה על קו התפר. ההמלצה להקמת הגדודים נועדה לתת מענה לחדירות וכן להברחת אמצעי הלחימה מגבול ירדן, ולפגיעה הצפויה בתשתיות

בוידאו: חוסלה חוליית מחבלים בג'נין שהייתה בדרך לפיגוע/ללא

מבריחי אמצעי הלחימה הגבירו לאחרונה את קצב ההברחות לתוך שטחי יהודה ושומרון. במקביל גובר איום החדירה של מחבלים לתוך שטחי ישראל, בעיקר מאזור ג'נין. לוואלה! נודע כי מחקירת הפיגוע שבו מחבל מנפת ג'נין הרג את הסייר חן אמיר ז"ל בלב תל אביב עולה כי המפגע חדר דרך פרצה קיימת בגדר. לאחר מכן הוא התקדם מבלי שירגישו בו בציר הליכה של שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) שעובדים בישראל. המחבל לא עבר דרך מעברי הגבול.

החקירה עדיין ממשיכה, מתוך מטרה לפגוע בתשתית שסייעה לבצע את הפיגוע. לדברי גורמים במערכת הביטחון, הפיגוע עורר שוב את בעיית הפערים בהגנה על קו התפר באיו"ש. המקור אמר כי "מאיצים את בניית הגדר והקמת המכשול, אבל זה לוקח זמן. בינתיים יש משחקי חתול ועכבר מול ארגוני מבריחי השב"חים. חבורה של מלינים ומסיעים".

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בג'נין, יולי 2023/דובר צה"ל

בנוסף לזאת מנהל בימים אלה פיקוד המרכז מערכה שלמה לבלימת הברחת אמצעי הלחימה והנשק, שהציפו את אזור יהודה ושומרון ברובים ואקדחים שמגיעים לידי ארגוני הטרור. השבוע נחשף בוואלה! כי מתחילת השנה סיכל השב"כ 300 פיגועי ירי. בהתאם לכך ובכפוף להערכות מצב ובחינת השטח, המליצו בכירים בצה"ל לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי להקים חמישה גדודים מעורבים חדשים לתגבור קו התפר באזור. זאת בנוסף להשקעה בטכנולוגיות מתקדמות בשטח ולגדוד פנתר, שמאבטח את קו התפר.

עוד בוואלה!

הברחות הנשק בגבול לא פוסקות ומסכנות את הציבור: "תהיה כאן שחיטה"

לכתבה המלאה
חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. מד"א
זירת הפיגוע שבו נרצח חן אמיר בתל אביב, 5 באוגוסט 2023/מד"א
בניית חומה בקו התפר - גזרת חטמ״ר מנשה , ג׳נין 27 ביולי 2022. משרד הביטחון, אתר רשמי
בניית חומת ההפרדה בקו התפר. "בינתיים יש משחקי חתול ועכבר"/אתר רשמי, משרד הביטחון

גדודים אלה, על פי ההמלצה, יתגברו את ההגנה ביהודה ושומרון גם אחרי שתסתיים הקמת הגדר. זאת בהתאם להערכה שהפלסטינים ינסו לחדור מתחת לחומות או לפגוע בתשתיות. כמו כן, נוכחותם תהיה נחוצה בשל אורכו של הגבול עם ירדן, שם נערך צה"ל גם להתמודד עם הברחות באמצעות רחפנים לישראל.

גורמי צבא הבהירו כי על בסיס עליה בדמוגרפיה ובהיקף המתגייסים לצה"ל, ניתן עקרונית להקים חמישה גדודים במסגרת שתי תוכניות רב שנתיות בהדרגה, במשך שמונה שנים. הרמטכ"ל צפוי להכריע בסוגיה זו כבר בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully