וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדר הפרוצה ממשיכה להוביל להברחות נשק: אישום נגד תושבי הכרמל

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 12:15

שני צעירים תושבי הכרמל הואשמו בסחר נשק ותחמושת עם סוחר אמל"ח פלסטיני. הפרשה נחשפה כשחייל בדק ברכבם של הנאשמים - ומצא שקיות עם כמעט 2,000 כדורים. בין הראיות בתיק החקירה יש תיעוד של אחד הנאשמים, מועד חוסין, עובר לפחות 5 פעמים בכביש 6 לטובת עסקאות הסחר

בווידאו: סוכנים סמויים בדרום/דוברות משטרת ישראל

שני צעירים תושבי הכרמל הואשמו היום (רביעי) בכך שסחרו בנשק ובתחמושת עם סוחר אמל"ח פלסטיני מטול כרם. כתב האישום שהוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה חשף פרצות בגדר הסמוכה לכביש חוצה ישראל (כביש 6), דרכן מתבצעות בקביעות הברחות.

מכתב האישום עולה כי השניים, מועד חוסין כבן 29 מפוריידיס וקרוב משפחתו ג'האד סביחי בן 27 מעוספיא, מכרו לסוחר האמל"ח הפלסטיני יוסף מוסא אלפי כדורים לנשק, אותם הבריחו לרשות הפלסטינית. במקביל, השניים רכשו ממנו אקדחים אותם "ייבאו" ארצה ומכרו לגורמים מפוקפקים כאן. הפרשה נחשפה ב-20 ליוני, בבדיקה שביצע ברכבם חייל ערני במחסום ניצני עוז, כשהשניים שעשו את דרכם לטול כרם עוררו את חשדו. ברכבם נמצאו שתי שקיות ובהן כ-1,980 כדורי 5.56 מ"מ ל- 16-M.

שלושה פצועים באורח אנוש ובינוני בקטטה בחדרה. 11 ביוני 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
ניידת משטרה, אילוסטרציה/אתר רשמי, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

שב"כ, יל"פ (יחידה ללוחמה בפשיעה) מנשה ותחנת נשר חקרו את הפרשייה ובכתב האישום מתועדות שש עסקאות נשק ותחמושת, כולן ב-2023. בטלפונים הניידים שלהם התגלו התכתבויות ביניהם ותמונות של כלי הנשק. סוחר הנשק הפלסטיני הפליל את השניים בחקירות וצפוי להעיד כנגדם.

בין הראיות שבתיק החקירה יש תיעוד של מועד חוסין עובר לפחות חמש פעמים בכביש 6, במקטעים בהם יש פרצות בגדר, שאפשרו את הברחות הנשקים. לשניים יש עבר פלילי. חוסין הורשע בין היתר בעבירות מין בקטינים וגם ריצה 20 חדשי מאסר. סביחי הורשע בעבירות בנשק. במקביל להגשת כתב האישום מבקשת תובעת פרקליטות מחוז חיפה, עו"ד שיקמה נחמיאס, את הארכת מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully