וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע במעלה אדומים: צעירים התפרעו באוטובוסים ויידו לעברם אבנים

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 23:54

הנערים שעלו על קווי הלילה של חברת "אלקטרה" קראו קריאות גזעניות על האוטובוסים וכנגד הנהגים הערבים: "מוות לערבים", ו-"מחבלים". כשהורדו המתפרעים מהאוטובוסים, אלו החלו ליידות לעברם אבנים. אחד הנהגים מסר: "אף עבודה לא מצדיקה סיכון חיים"

נערים מתפרעים בעקבות הפיגוע במעלה אדומים, 1 באוגוסט 2023/צילום: כוח לעובדים

שורה של אירועי אלימות גזעניים ארעו הערב (שלישי) באוטובוסים של קווי הלילה בין ירושלים למעלה אדומים, שמופעלים על ידי חברת "אלקטרה אפיקים תחבורה 2021" - בעקבות פיגוע הירי הקשה שאירע היום סמוך לקניון במעלה אדומים ובו נפצעו שישה בני אדם. קבוצות נערים שעלו על האוטובוסים סמוך לשעה 21:00, התפרעו וקראו בין היתר קריאות גזעניות כמו "מוות לערבים" "מחבלים" ו-"שישרף לכם הכפר". נהגי האוטובוסים עצרו בצד הדרך, והנערים שהתפרעו החלו ליידות אבנים על האוטובוסים - לא היו נפגעים בקרב הנוסעים או הנהגים.

מרבית הנהגים שעובדים בקווים הללו הינם ערבים תושבי מזרח ירושלים, ורבים מהם סירבו היום לנהוג בקווים אלו. גם לאחר שהגיעו כוחות משטרה למקום, המתפרעים המשיכו בקריאות גזעניות.

נערים מתפרעים בירושלים בעקבות הפיגוע במעלה אדומים, 1 באוגוסט 2023. צילום: כוח לעובדים, מערכת וואלה
נערים מתפרעים בירושלים בעקבות הפיגוע במעלה אדומים, 1 באוגוסט 2023/מערכת וואלה, צילום: כוח לעובדים

ט' נהג אחד האוטובוסים שהותקפו, סיפר לוואלה! כי "ימים של פיגוע הם תמיד ימים קשים אבל זאת ממש עליית מדרגה. הרגשתי שעוד רגע אני בסכנת חיים". לדבריו של הנהג, "היו נוסעים שניגשו והתנצלו אבל אי אפשר היה להשתיק את הנערים האלה שקראו לי 'תתפטר אתה לא רצוי כאן ערבי מסריח'. הם קרובים להשיג את המטרה שלהם - אף עבודה לא מצדיקה סיכון חיים".

איתי כהן ראש ענף תחבורה בכוח מסר לעובדים: "זהו יום קשה שמעורר תסכול, אבל אסור שהתסכול יופנה כלפי עובדים מסורים שרק רוצים לבצע את עבודתם, רק בשל מוצאם. יותר מכך - לא פעם הצילו הנהגים הללו נוסעים ונפצעו בעצמם מול יידויי אבנים של פלשתינים. אנו קוראים למשטרה לספק לנהגים את ההגנה המיטבית ולהנהגת היישוב לפעול להרגעת הרוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully