וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין, שופט בג"ץ ועורך הדין: העימות החדש לקראת הדיון על ביטול עילת הסבירות

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 17:18

לקראת הדיון בבג"ץ סיפר דוברו של השר כי אילן בומבך עשוי לייצג את הממשלה במקום היועמ"שית. עם זאת, אחד משופטי העליון הצהיר בעבר כי הוא מנוע מלדון בתיקים של עורך הדין. בומבך יידרש ככל הנראה לא לקחת את התיק

ההצבעה הסופית על עילת הסבירות/ערוץ הכנסת

דוברו של שר המשפטים יריב לוין סיפר היום (רביעי) כי ייתכן שעורך הדין אילן בומבך ייצג את הממשלה בדיון בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות. עם זאת, עורך הדין מצוי בניגוד עניינים מול שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף. לכן, על פי חוק לשכת עורכי הדין, בומבך ככל הנראה יידרש לא לקחת את התיק.

השופט גרוסקופף הצהיר בעבר שיש לו מניעות מלדון בתיקים של בומבך, מפני שבנו של עורך הדין התמחה אצל השופט. בומבך מצידו השיב לפניית וואלה! וטען כי הוא כן יכול לקבל על עצמו את התיק. "אין לשופט גרוסקופף מניעות מולי, משום שבנני התמחה אצלו בבית המשפט העליון והוא סיים את תקופת ההתמחות", מסר.

אילן בומבך בהגשת הרשימות לבחירות לכנסת, 18 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
אילן בומבך/ראובן קסטרו
עופר גרוסקופף, שופט בית המשפט העליון הנבחר - 22 בפברואר 2018. יח"צ,
עופר גרוסקופף/יח"צ

מוקדם יותר היום היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה ללוין כי היא נעתרת לבקשתו ותאפשר לו לקבל ייצוג משפטי פרטי בדיון על ביטול עילת הסבירות. זאת, לדבריה, נוכח "פערי העמדות המסתמנים ביחס לעתירות נגד התיקון לחוק". בהרב מיארה מצידה צפויה לקרוא לפסילת החוק. "החלטת היועצת מבוססת על כך שמדובר באירוע חריג נוכח העובדה שהעתירות עוסקות בסוגיות חוקתיות משטריות תקדימיות ורגישות במיוחד, אשר ייבחנו על ידי הרכב מלא של בית המשפט העליון", נכתב בהחלטה.

בג"ץ ידון בביטול עילת הסבירות בהרכב מלא של 15 שופטים - בפעם הראשונה בהיסטוריה. הדיון ייערך ב-12 בספטמבר ובראשו תעמוד הנשיאה אסתר חיות. בהודעה שיצאה מטעם הנהלת בתי המשפט נכתב כי כל 15 שופטי העליון ידונו בעתירת החוק - שאושר לפני כשבוע בכנסת. מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי חיות, שצפויה לפרוש באוקטובר. יש לחיות שלושה חודשים להצטרף לכתיבת פסק הדין - שצפוי להיות האחרון שלה. ההחלטה לשבץ הרכב מלא לדיון מגיעה בשל העובדה כי מדובר בביטול עילה שבג"ץ עצמו עושה בה שימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully