וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית תאפשר ללוין ייצוג משפטי פרטי בדיון בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 13:28

בהרב מיארה הודיעה לשר המשפטים כי היא נעתרת לבקשתו. זאת, לדבריה, נוכח "פערי העמדות המסתמנים ביחס לעתירות נגד התיקון לחוק". עוד כתבה כי החלטתה מבוססת על כל ש"מדובר באירוע חריג העוסק בסוגיות חוקתיות משטריות". היועמ"שית עצמה צפויה לקרוא לפסילת החוק

בווידאו: שר המשפטים יריב לוין האשים את חברי האופוזיציה בקידום חקיקה שנוגעת לשיחות ההידברות בבית הנשיא/ערוץ הכנסת

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה היום (רביעי) לשר המשפטים יריב לוין כי היא נעתרת לבקשתו וכי תאפשר לו לקבל ייצוג משפטי פרטי בדיון בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות. זאת, לדבריה, נוכח "פערי העמדות המסתמנים ביחס לעתירות נגד התיקון לחוק". היועמ"שית עצמה צפויה לקרוא לפסילת החוק.

"החלטת היועצת מבוססת על כך שמדובר באירוע חריג נוכח העובדה שהעתירות עוסקות בסוגיות חוקתיות משטריות תקדימיות ורגישות במיוחד, אשר ייבחנו על ידי הרכב מלא של בית המשפט העליון", נכתב בהחלטה.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
נעתרה לבקשת לוין. בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

לפני כחודש הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את ביטול עילת הסבירות לפני כחודש, ברוב של 64 חברי כנסת מול 0 מתנגדים, לאחר שכל חברי האופוזיציה נטשו את המליאה במחאה. מדובר בחוק הראשון שעובר במסגרת המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, והוא עבר בתום יותר מחצי שנה של מחאה נרחבת ועימותים פוליטיים קשים בין הצדדים.

מיד לאחר אישר ההצעה הוגשו העתירות לבג"ץ נגד המהלך - "תורו של בית המשפט העליון להתייצב ולמנוע את החקיקה הזאת", נכתב בעתירה של התנועה לאיכות השלטון. בג"ץ השיב לעתירה, אליה הצטרפו עותרים נוספים, והחליט כי לא יוציא צו ביניים עד לדיון ראשון בעתירה שייקבע לחודש ספטמבר. על כן, הביטול ייכנס לתוקפו, למרות שהיו מקרים שבהם בית המשפט העליון הוציא צו ביניים לעתירות דחופות כשהכנסת בפגרה.

עוד קבע בג"ץ כי הדיון בעתירה נגד אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים ייערך גם הוא בחודש ספטמבר. בעקבות ההחלטה, שר המשפטים יריב לוין יכול לא לכנס את הוועדה עד לדיון בעתירה. נשיאת העליון אסתר חיות צפויה להשתתף בדיון, על אף שמדובר בחודש לפני שהיא מסיימת את תפקידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully