וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פצצה מתקתקת": לאחר הפיצוץ, מבקר המדינה פתח בביקורת על קרקעות תע"ש

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 22:43

שעות לאחר הפיצוץ הקשה שאירע הלילה בשטחי תע"ש ברמת השרון, ולשני אירועים דומים בהרצליה מהחודשים האחרונים - אנגלמן סייר במקום והודיע כי פתח בביקורת נגד חברת הנשק. "אנחנו מדברים על עשרות שנים שהמציאות הזאת ידועה ויש לטפל בה", רמז להתנהלות רשלנית

הבזק אור מרכב, לאחר הפיצוץ במפעל תע"ש ברמת השרון/רשתות חברתיות

שעות לאחר הפיצוץ שאירע הלילה בקרקעות של תע"ש ברמת השרון, והוביל לפציעת של שלושה בני אדם, בהם אחד באורח קשה - מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע שפתח בביקורת על קרקעות השייכות לחברת ייצור הנשק. "הסיכון הוא בגדר פצצה מתקתקת", אמר אנגלמן והתייחס לכמה אירועי דליקה שפרצו בחודשים האחרונים בשטחים השייכים לחברה - בהם יש שימוש תדיר בחומרים דליקים ומסוכנים.

את הדברים אמר בסיור שערך אנגלמן ברמת השרון לצד ראש העיר אבי גרובר, ראש העיר הרצליה משה פדלון וראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי. "כמבקר המדינה החלטתי לפתוח בביקורת על מנת לבחון ולבדוק מי הם הגורמים שהיו צריכים לעסוק בכך, מי הם הגורמים שלא פעלו לכך במשך השנים. אנחנו מדברים על עשרות שנים שהמציאות הזאת ידועה ויש לטפל בה", התייחס אנגלמן לאפשרות כי שורת האירועים נגרמו מהתנהלות רשלנית מצד גורמים בחברה.

"לצד זאת אני פונה מכאן לראש הממשלה: ניכר שמרוב ריבוי גורמים וריבוי מטפלים, בשטח הדברים לא נעשים - יש צורך להיכנס לעובי הקורה, להגדיר לוחות זמנים ובפרט לפעול בשקיפות כלפי הן ראשי הרשויות והם התושבים. בסופו של דבר יש להביא לניקיון של כל השטחים הללו שהם מזוהמים הן מבחינת חומרי הנפץ והן מבחינת חומרים נוספים של שנים רבות של תעשיות מזהמות".

שריפה באזור תע"ש בהרצליה. 28 ליולי 2023. דוברות כב"ה
שריפה באזור תע"ש בהרצליה. 28 ליולי 2023/דוברות כב"ה
מבקר המדינה מתניה אנגלמן מסייר בקרקעות תע"ש, 15 באוגוסט 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
מבקר המדינה מתניה אנגלמן מסייר בקרקעות תע"ש אחרי הפיצוץ, 15 באוגוסט 2023/אתר רשמי, ללא קרדיט

בעקבות הפיצוץ שאירע הערב ברמת השרון, בו כאמור נפגעו שלושה, תושבים באזור דיווחו על הבזק אור גדול שנראה בשמיים. נסיבות האירוע טרם התבררו. הפצוע הקשה פונה לטיפול רפואי בבית החולים שיבא, השניים האחרים קיבלו טיפול רפואי במקום ולא נזקקו לפינוי לבית החולים.

לפני כשלושה שבועות, פטריית עשן נצפתה בשטח מפעל תע"ש בהרצליה, לאחר ששריפה פרצה במקום. חבלני משטרה וצוותי ניטור שהוזעקו למקום חוקרים את נסיבות המקרה, והסירו חשש לדליפת חומרים מסוכנים, אין חשש להתפשטות האש. בכוחות הכיבוי סיפרו כי מדובר בשריפת קוצים, ושאין חשד לפיצוץ תת קרקעי.

ראש עיירית הרצליה, משה פדלון קרא להיערך לאירוע רב נפגעים עתידי, משום שעדיין טמונים באזור חומרי נפץ. "השבוע היה דיון במשרד ראש הממשלה - החליטו שלא להחליט. אני מדבר על חומר נפץ אחד גדול שנמצא בשטח, אני מבקש מהמדינה להיערך לאירוע רב נפגעים. אל תטפלו אין בעיה, אבל תערכו לאירוע רב נפגעים", אמר.

ביוני, אירע פיצוץ בשטח הישן בהרצליה. תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים עזים בין היתר בבני ברק, ראש העין, פתח תקווה, כפר סבא והרצליה. "החלונות בבית רעדו", אמר תושב גוש דן. בעקבות הפיצוץ, תושבים באזור הקרוב למתקן עזבו את בתיהם מחשש להתפזרות חומרים רעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully