וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטריית עשן מעל אזור תע"ש בהרצליה - כוחות הצלה במקום

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 13:47

כוחות ההצלה דיווחו כי שריפה פרצה סמוך לחוף והאש מתוחמת, אך טרם התברר מה הגורם לה. צוותי ניטור שהוזעקו לזירה בוחנים את נסיבות המקרה והסירו את החשש לדליפת חומרים מסוכנים. נבדק חשד לפיצוץ תת-קרקעי, אך במערך הכבאות אומרים שאין אינדיקציה לכך

שריפה פרצה במתחם תע"ש בהרצליה: בעירייה טוענים מפיצוץ תת-קרקעי, בכבאות מכחישים/כבאות והצלה

פטריית עשן נצפתה היום (שישי) בשטח מפעל תע"ש בהרצליה, לאחר ששריפה פרצה במקום. חבלני משטרה וצוותי ניטור שהוזעקו למקום חוקרים את נסיבות המקרה, והסירו חשש לדליפת חומרים מסוכנים, אין חשש להתפשטות האש. בכוחות הכיבוי סיפרו כי מדובר בשריפת קוצים, שטרם התברר מה הגורם לה. בעירייה טוענים כי נבדק חשד לפיצוץ תת-קרקעי, אך במערך הכבאות אומרים שאין אינדיקציה לכך.

ראש עיירית הרצליה, משה פלדון, הגיע לזירה ומסר: "ב-8:00 בבוקר היה פיצוץ בנוף ים, עשן צהוב היתמר, כוחות הצלה נמצאים במקום. אנחנו באי-ודאות, הכוחות לא נכנסים פנימה מחשש שיהיו פיצוצי משנה נוספים. אני פונה לממשלה בפעם הרביעית - אנא קחו את זה ברצינות". בנוסף קרא פדלון להיערך לאירוע רב נפגעים עתידי, משום שעדיין טמונים באזור חומרי נפץ. השבוע היה דיון במשרד ראש הממשלה - החליטו שלא להחליט. אני מדבר על חומר נפץ אחד גדול שנמצא בשטח, אני מבקש מהמדינה להיערך לאירוע רב נפגעים. אל תטפלו אין בעיה, אבל תערכו לאירוע רב נפגעים", אמר.

בחודש שעבר אירע פיצוץ באותו המקום שבו פרצה היום השריפה. תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים עזים בין היתר בבני ברק, ראש העין, פתח תקווה, כפר סבא והרצליה. "החלונות בבית רעדו", אמר תושב גוש דן. בעקבות הפיצוץ, תושבים באזור הקרוב למתקן עזבו את בתיהם מחשש להתפזרות חומרים רעילים.

שריפה בתע"ש בהרצליה. 28 ביולי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
העשן שמיתמר מעל חופי הרצליה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שריפה באזור תע"ש בהרצליה. 28 ליולי 2023. דוברות כב"ה
השריפה באזור תע"ש בהרצליה/דוברות כב"ה

"הפיצוץ נוצר מריאקציה כימית של חומר שהיה טמון באדמה בתגובה לאש שדלקה בשטח ולא מנפילת טיל או מטען חבלה ועוד סיפורים. אין חשש לחומר מסוכן באוויר מעבר לעשן שנוצר מהפיצוץ שגרם לצריבות בעיניים למתנדבים שהגיעו למוקד", נכתב בהודעת המושב רשפון לתושבים. כשהכוחות הגיעו לשטח הם זיהו נערים בורחים בין העצים ואיתרו שרידי מסיבה. "זה נגמר בנס, האירוע יכול היה להיגמר אחרת", אמר גורם שטיפל במקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully