וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ במפעל תע"ש ברמת השרון, אדם נפצע בינוני-קשה

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 22:59

בעקבות הפיצוץ, תושבים באזור דיווחו על הבזק אור גדול שנראה בשמיים. בכבאות והצלה לישראל עדכנו כי האירוע בשליטה, והוסיפו: "נשללה מעורבות של חומרים מסוכנים במקום וצוות חבלנים שלל סכנה מפני חומרי נפץ בזירה". לפי שעה, טרם התבררו נסיבות האירוע

הבזק אור מרכב, לאחר הפיצוץ במפעל תע"ש ברמת השרון/רשתות חברתיות

פיצוץ אירע הלילה (שלישי) במפעל תע"ש ברמת השרון - כך עדכנו בכבאות והצלה לישראל שהוסיפו כי במקום אדם נפצע קשה ושניים נפצעו קל. בעקבות הפיצוץ, תושבים באזור דיווחו על הבזק אור גדול שנראה בשמיים. נסיבות האירוע טרם התבררו. הפצוע הקשה פונה לטיפול רפואי בבית החולים שיבא, השניים האחרים קיבלו טיפול רפואי במקום ולא נזקקו לפינוי לבית החולים.

עם קבלת הדיווח על הפיצוץ במפעל ת"ש, צוותי כיבוי הוזעקו למקום: "עם הגעת הלוחמים למקום וחבירתם לאנשי הביטחון במפעל נמצאו מספר מוקדי בעירה מחוץ לשטח הבנוי - הלוחמים תקפו את האש במספר גזרות והשיגו שליטה על הבעירה. לא נדרש חילוץ על ידי כוחות הכיבוי והאירוע מוגדר תחת שליטה ללא מעורבות חומרים מסוכנים", מסרו בכבאות והצלה.

כמו כן, הוסיפו כי "נשללה מעורבות של חומרים מסוכנים במקום וצוות חבלנים שלל סכנה מפני חומרי נפץ בזירה. נסיבות הפיצוץ יתוחקרו בהמשך על ידי חוקר דליקות וגורמים מקצועיים במפעל".

הבזק אור מרכב, לאחר פיצוץ במפעל תע"ש ברמת השרון, 15 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הבזק אור מרכב, לאחר פיצוץ במפעל תע"ש ברמת השרון, 15 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש העיר רמת השרון אבי גרובר הזהיר מהפצצה המתקתקת לדבריו בנעשה בשטחי תע"ש. "זהו הפיצוץ הרביעי בחודשים הקרובים בשטחי תע"ש אצלנו ובהרצליה. אסור שתהיה שם בנייה. לצערי, לא רק שהמדינה לא מעבירה את האזור לשטחים מבודדים, אלא מגבירה את קצב התכנון והחתירה לבנייה מסיבית על השטח המזוהם ביותר", אמר גרובר.

בתעש מערכות-אלביט מסרו כי הם "מרכינים ראש ומשתתפים בצער משפחת עובד החברה שנפצע בתאונת העבודה לפני כשבועיים ונפטר מפצעיו. החברה וחבריו לעבודה מלווים כל העת וימשיכו ללוות את המשפחה בשעה קשה זו. נסיבות התאונה נבדקות על ידי צוות בדיקה מיוחד". בחברה סירבו להתייחס לשאלה אם ננקטו צעדים לשיפור הבטיחות בעקבות התאונה.

שריפה בתע"ש בהרצליה. 28 ביולי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
השריפה באזור תע"ש בהרצליה בחודש שעבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בחודש יולי האחרון, פטריית עשן נצפתה בשטח מפעל תע"ש הישן בהרצליה, לאחר ששריפה פרצה במקום. חבלני משטרה וצוותי ניטור שהוזעקו למקום חקרו את נסיבות המקרה, והסירו חשש לדליפת חומרים מסוכנים. בכוחות הכיבוי סיפרו כי מדובר בשריפת קוצים, שטרם התברר מה הגורם לה. בעירייה טענו כי נבדק חשד לפיצוץ תת-קרקעי, אך במערך הכבאות אומרים שאין אינדיקציה לכך.

כמו כן, חודש קודם לכן, אירע פיצוץ באותו המקום שבו פרצה השריפה במפעל הישן בהרצליה. תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים עזים בין היתר בבני ברק, ראש העין, פתח תקווה, כפר סבא והרצליה. "החלונות בבית רעדו", אמר תושב גוש דן. בעקבות הפיצוץ, תושבים באזור הקרוב למתקן עזבו את בתיהם מחשש להתפזרות חומרים רעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully