וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזירים של סטלה מאריס: המומים שהמשטרה מנהלת מו"מ עם ברלנד - מתגמלים במקום להרתיע

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 7:48

מכתב עליו חתום אב המנזר נשלח למפכ"ל ובו הנזירים מפצירים בשבתאי לא לנהל משא ומתן על המנזר שלהם וסביבתו, במיוחד בנושאים שישפיעו על השלווה והחיים באזור. "במקום לפעול להרתעת 'מחרחרי הצרות', המשטרה נכונה 'לתגמל' אותם בכך שתאפשר להם נוכחות ליד סטלה מאריס", כתבו

בוידאו: המשטרה במו״מ עם שובו בנים להסדרת איזור תפילה ליהודים בסטלה מאריס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הנזירים הכרמליתים של סטלה מאריס, הביעו היום (שני) בפני מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי תדהמה על שמשטרת ישראל מנהלת משא ומתן עם הרב אליעזר ברלנד וחסידיו בישיבת "שובו בנים". במכתב ששיגרו לשבתאי, הם מודים לו בנימוס על הסולידריות שגילה כשבשבוע שעבר ביקר אצלם לאחר מה שהם כינו "ביקורים פרובוקטיביים" של חסידי "שובו בנים", על הנוכחות המשטרתית התכופה בעת הזו סביב המנזר ומביעים את נכונותם לשיתוף פעולה עם המשטרה בשימור הסטטוס קוו, כפי שהיו לפני שהחלו הביקורים הפרובוקטיביים של חסידי ברלנד במנזר שלהם.

עם זאת, במכתב עליו חתום אב המנזר, האב ג'אן ג'וזף בירגארה, הוא גם מפציר במפכ"ל שבתאי: "אל תנהלו כל משא ומתן על גורל המנזר שלנו או סביבתו, במיוחד בנושאים שישפיעו על השלווה והחיים הנורמליים במנזר". הוא מביע תמיהה כיצד המשטרה, במקום לפעול להרתעת "מחרחרי הצרות", נכונה "לתגמל" אותם בכך שתאפשר להם נוכחות ליד סטלה מאריס.

הנזירים בכנסיית מנזר סטלה מאריס. יואב איתיאל
"תמהים על תגמול 'מחרחרי הצרות'". הנזירים בכנסיית מנזר סטלה מאריס/יואב איתיאל

זאת, לשיטתו, מבלי לקחת בחשבון שגישה כזו תעודד עוד כמותם לקרוא תיגר על הסדר הציבורי ותוך התעלמות מכך שנוכחות במקום של חסידי ברלנד עלולה להפוך למקור של קבע למתח מול צעירים נוצרים שכבר הביעו רגישות לעניין, "מה שיגדיל משמעותית את הסיכויים לתקריות אלימות".

בתוך כך, בחוגים נוצרים, התפרסם כי בארגון יהודי עלום המכנה את עצמו "הוועד למען ציונו של אלישע הנביא", קוראים לציבור "להיות מוכנים להמשיך ולפקוד את ציון אלישע באם הם לא יעמדו בהתחייבות שלהם להקצות מקום תפילה ליהודים" וכן "מבקשים מכל מי שיגיע למקום להצטייד במצלמות גלויות ונסתרות כדי לתעד את אלימות הנוצרים". בקרב הנוצרים רואים במסר הזה הסתה ומתכוונים לפנות למשטרה כדי לחקור מי עומד מאחוריו.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
אב מנזר סטלה מאריס בחיפה, ג׳אן ג׳וזף בירגארה. 14 באוגוסט 2023. יואב איתיאל
אב מנזר סטלה מאריס בחיפה, ג׳אן ג׳וזף בירגארה/יואב איתיאל

ממשטרת ישראל נמסר: "הפניה נשוא פנייתכם התקבלה וזו מטופלת בימים אלו. בנוגע לאירועים המדוברים, משטרת ישראל רואה בחומרה כל מעשה אלימות וכל אירוע או תלונה המדווחים למשטרה מטופלים במהירות ובנחישות ע"י המשטרה ובהתאם מעצר וחקירת חשודים. נציין כי המשטרה מקיימת קשר רציף עם ראשי הקהילות ואנשי הדת ופועלת לטיפול וקשב בנושאים החשובים להם ושמפריעים את שגרת חייהם. נמשיך לפעול כל העת, בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים הרלוונטיים, באפיקים ובאמצעים שונים ומגוונים להידברות וסיוע בפיתרון סכסוכים, למען שלום הציבור. נמשיך לפעול לשמירת הביטחון, הסדר וחופש הפולחן לבני כל הדתות והעדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully