וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר פנה לשב"ס בעניין זכויות העצור שחשוד ברצח הפלסטיני בבורקה

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 23:45

השר לביטחון לאומי שלח מכתב לסגן נציבת שב"ס ובו ביקש לבדוק אם זכויותיו של יחיאל אינדור נשמרות ואם נבחן הצורך לאשפזו בבית חולים של הארגון. במקביל, פעילי ימין מפגינים הערב סמוך לגשר המיתרים בירושלים, במחאה על כליאתו - כביש 1 נחסם לתנועה באזור מחלף מוצא

פעילי ימין הפגינו נגד מעצר החשוד ברצח הפלסטיני: "מתעללים בו"/צילום: איתמר כרמון - חדשות כל העולם

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלח הערב (ראשון) מכתב לסגן נציבת שב"ס, תת גונדר מוני ביטן, בנושא תנאי הכליאה של החשוד ברצח הפלסטיני בבורקה, יחיאל אינדור. במכתב ביקש השר לוודא כי לאחר שחרורו מבית החולים והעברתו למעצר - זכויותיו של אינדור נשמרות וכי גורמי המקצוע בשב"ס בחנו את אשפוזו בבית חולים של הארגון.

השר כתב: "לפי פניות רבות שהגיעו היום ללשכתי, בהנחיית שב"כ הועבר פצוע הראש אינדור למשמורת שב"ס, כשבהחלטת השחרור מבית החולים נכתב כי אין הנחיות מיוחדות לגבי המיטה שיישן עליה". לפיכך דרש השר: "בנסיבות אלו, אבקש לקבל את תגובת שב"ס לדברים, ובכלל זה לדעת אם זכויות העציר בהתאם לחוק נשמרות, ואם גורמי המקצוע בשב"ס בדקו את הצורך להורות על אשפוזו בבית החולים של שב"ס".

בהמשך, עדכן בן גביר כי שב"ס מסר לו שאינדור הועבר לבית חולים של הארגון. "הוצאתו של אינדור מבית חולים הייתה תמוהה, וחשוב ששב"ס ישמור על מצבו הבריאותי ולא יאפשר ללחץ של גורם כלשהו לפגוע בבריאות העצור", כתב.

הפגנה בעד שחרור יחיאל אינדור, 13 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנה בעד שחרור יחיאל אינדור, 13 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתוך כך, כ-200 פעילי ימין הפגינו הערב סמוך לגשר המיתרים שבירושלים, במחאה על כליאתו של אינדור. במקום התפתחו חיכוכים קשים בין המפגינים למשטרה. כביש 1 נחסם זמנית לתנועת כלי רכב באזור מחלף מוצא לכיוון מזרח. שני מפגינים עוכבו.

עוד בוואלה!

אלוף במיל': "צה"ל שותף בפשעי מלחמה ביו"ש - שמזכירים את גרמניה הנאצית"

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

מארגני המחאה מסרו: "כאלף מפגינים הגיעו הערב למחאה על מעצרו של יחיאל אינדור ונתקלו באלימות קשה מצד שוטרים שמנעו מהמוחים להשמיע את זעקתם". המארגנים, שטענו גם כי נעשה ניסיון לדרוס מפגינים, מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה: "כשמדובר במפגינים נגד הממשלה, המשטרה מתנהגת בכפפות של משי כפי שראינו בחודשים האחרונים. המשטרה מפחדת מביקורת ומנסה למנוע מהמפגינים לזעוק את העוול שנעשה לאינדור".

יחיאל אינדור, נפצע בתקרית עם פלסטינים, בורקה. ללא, אתר רשמי
יחיאל אינדור, נפצע בתקרית עם פלסטינים, בורקה/אתר רשמי, ללא

מתוך כלל החשודים, שבעה במספר, שנעצרו עד כה בפרשה, שני ישראלים וחמישה פלסטינים, רק יחיאל אינדור, שנפצע קשה באירוע, נותר עדיין במעצר.

לפי החשד, החיכוך בין הצדדים החל בעקבות ריב על שטח מרעה. כוחות צה''ל, שלא נכחו בזירת האירוע בזמן אמת, הגיעו לזירה באיחור, עם פינוי הפצועים, ועדכנו את המשטרה על המתרחש. לאחר האירוע, הוחלט לתגבר בכוחות את האזור בו הוא התרחש, על רקע ההסתה ברשתות החברתיות הפלסטיניות והקריאות לפיגועי נקמה.

מתחקור ראשוני של צה"ל, עלה כי על פי דיווחים פלסטיניים ועדויות בשטח, כשהריב על שטח המרעה התלהט, החל במקום עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, וירי של המתנחלים לעבר הפלסטינים. רכב פלסטיני נמצא שרוף בזירה; כמה אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים. בעקבות האירוע הוחלט על הכרזת שטח צבאי סגור במרחב החיכוך והצבת כוחות הביטחון בהתאם להערכת המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully