וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחיאל אינדור החשוד בירי בבן ה-19 בבורקה שוחרר מביה"ח ונחקר במשטרה

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 14:33

החשוד המרכזי בתקרית בבורקה שהובילה למותו של קוסאי מעטאן בן ה-19 שוחרר מבית החולים והועבר לחקירה. מיוחסות לו עבירות של הריגה באדישות או בכוונה, קשירת קשר והשתתפות בהתפרעות. עורכי דינו ערערו למחוזי בירושלים נגד הארכת מעצרו: "הטענה להגנה עצמית לא נשללה"

בווידאו: רצח הפלסטיני בבורקה: הדובר לשעבר שחשוד במעורבות ברצח לא ישוחרר/חוננו

יחיאל אינדור, החשוד המרכזי בתקרית בבורקה שהובילה למותו של קוסאי מעטאן בן ה-19, שוחרר היום (ראשון) מבית החולים והועבר לחקירת משטרה. בתוך כך, עורכי דינו, עדי קידר ונתי רום, ערערו לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד הארכת מעצרו. "בית משפט השלום טעה שלא הורה על שחרורו כשטענת ההגנה עצמית לא נשללה" נכתב בערר.

לאינדור מיוחסות עבירות של הריגה באדישות או בכוונה, קשירת קשר והשתתפות בהתפרעות. עם זאת, עורכי דינו טענו כי הוא לא היה במקום בתחילת האירוע, והגיע לנקודה כדי לסייע לחבריו. "יש לזכור כי העורר לא היה בתחילת הארוע והצטרף אליו רק בשלב מאוחר יותר - וזאת כדי לסייע לחבריו שהיו נתונים בסכנת חיים", אמרו.

"בארוע שהתרחש בלילה, העורר היה המגן האנושי היחיד והחמוש - ולא ניתן לקבוע ממצאים של ממש בנוגע לטיב הירי ולא ניתן לשלול את גרסת העורך", הוסיפו. "יוער כי בדיון לא נשללות טענותיו מצד חוקרי המשטרה ויכול כי הירי נעשה באופן סימולטני לפגיעה הקשה בראשו. עוד יש לזכור את המבנה הטופוגראפי של המקום". לדבריהם של עורכי הדין, החשוד עדיין מאושפז עם פגיעת ראש קשה ובמהלך חקירותיו עשה מאמץ כדי לשתף פעולה חרף מצבו הבריאותי.

יחיאל אינדור, נפצע בתקרית עם פלסטינים, בורקה. ללא, אתר רשמי
"הועבר לחקירת משטרה". יחיאל אינדור/אתר רשמי, ללא

התקרית אירעה לפני כשבועיים, אז לפי החשד פרץ חיכוך בין הצדדים בעקבות ריב על שטח מרעה. כוחות צה''ל, שלא נכחו בזירת האירוע בזמן אמת, הגיעו לזירה באיחור, עם פינוי הפצועים, ועדכנו את המשטרה על המתרחש.

מתחקור ראשוני של צה"ל עלה כי כשהריב התלהט החל במקום עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, וירי של המתנחלים לעבר הפלסטינים. רכב פלסטיני נמצא שרוף בזירה, כמה אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים. בעקבות האירוע הוחלט על הכרזת שטח צבאי סגור במרחב החיכוך והצבת כוחות הביטחון במקום.

ארבעה פלסטינים נעצרו בחשד שתקפו ישראלים בתקרית וגרמו לחבלה - אך הם שוחררו לאחר שנקבע כי אין חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות להם. אלישע ירד, ששימש כדובר לחבר כנסת מעוצמה יהודית, נעצר גם הוא בחשד למעורבות בתקרית אך שוחרר למעצר בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully