וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדקנופף: "דורשים פסקת התגברות על חוק הגיוס, שום דבר לא יקרה לפני כן"

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 21:30

נתניהו ערך ביממה האחרונה שיחות עם ראשי הסיעות החרדיות ודרש מהם פעם נוספת, כפי שפורסם בוואלה!, לוותר על חסינות משפטית לפטור מגיוס. יו"ר יהדות התורה סירב, ש"ס מציגה פומבית עמדה מתונה יותר, אך בכירים במפלגה הבהירו כי לא יוותרו על פסקת התגברות בנושא

בווידאו: הפגנת הפלג הירושלמי בכביש מספר 4 במחאה על מעצר עריק/צילום: ניב אהרונסון

יו"ר יהדות התורה השר יצחק גולדקנופף חזר הערב (ראשון) על דרישתו לחוקק חוק שפוטר חרדים ש"תורתם אומנותם" מגיוס לצה"ל כך שיהיה חסין מפני ביקורת שיפוטית של בג"ץ. גולדקנופף הבהיר כי "שום פתרון אחר לא יעבור ושום דבר לא יקרה לפני כן, אנחנו דורשים פסקת התגברות על חוק הגיוס".

את הדברים אמר בעקבות בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לוותר על פסקת התגברות בסוגיית הגיוס זאת בשל המחאה הציבורית נגד הממשלה, בקשה שפורסמה לראשונה בוואלה! בשבוע שעבר.

אריה דרעי, יצחק גולדקנופף, דודי אמסלם, דיון השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
לא מתקפלים. גולדקנופף ודרעי/ראובן קסטרו

נתניהו ערך ביממה האחרונה שיחות עם ראשי הסיעות החרדיות וחזר בפניהם על הדרישה לוותר על כך, והם המשיכו בהתנגדותם. לא רק גולדקנופף דורש זאת, אלא גם שאר ראשי הסיעות החרדיות. למרות שש"ס מציגה באופן פומבי עמדה מתונה יותר, בכירים במפלגה אומרים כי הם מחויבים לפתרון שבמסגרתו יעניק חסינות מביקורת או החלטת נגד של בג"ץ.

בשבוע שעבר, פורסם בוואלה כי נתניהו הציע לראשי המפלגות החרדיות לקדם את מתווה הפטור מגיוס לחרדים לצה"ל בכנס החורף של הכנסת, אך לא לתת לו חסינות מפני ביקורת שיפוטית של בג"ץ. נתניהו אמר לחרדים כי אם יסכימו, יהיה מוכן לתת חסינות כזאת בדיעבד במקרה שבג"ץ יתערב.

עוד בוואלה!

למרות הודעת הליכוד, מזכיר הממשלה מודה: יחוקק חוק גיוס חסין מבג"ץ

לכתבה המלאה
רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 17 ביולי 2023. מארק ישראל סלם, עיבוד תמונה
דורש לוותר על פסקת התגברות בחוק הגיוס. נתניהו/עיבוד תמונה, מארק ישראל סלם

מתווה הפטור מגיוס לצה"ל כולל הענקה של פטור לחרדים ש"תורתם אומנותם", כלומר שיושבים ולומדים תורה, וכן מהלך דרמטי של הורדת גיל הפטור מ-26 ל-22-21, כך שחרדים בגיל זה לא יהיו מחויבים יותר בגיוס ויוכלו לצאת לעבודה ולהשתלב בשוק התעסוקה. נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט דורשים לקדם במקביל גם את חוק "יוקרת הגיוס" שיבטיח תגמול נכבד ומוגדל למי שמשרת שירות משמעותי בסדיר או במילואים.

ראשי יהדות התורה וש"ס דרשו כי הפתרון לסוגיית הפטור יכלול גם פסקת התגברות נקודתית כך שבג"ץ לא יפסול אותו. ברקע המחאה בחודשים האחרונים נגד הממשלה - נתניהו חושש כי צעד כזה יוביל להתגברות ההפגנות והביקורת הציבורית ומנסה מראש למזער נזקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully