וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על המהפכה המשפטית: ועדי הסגל באוניברסיטאות הכריזו על סכסוך עבודה

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 14:27

סכסוך עבודה הוכרז בוועדי הסגל של העברית, טכניון, תל אביב, חיפה והאוניברסיטה הפתוחה; במוסדות נוספים כמו וייצמן, בן גוריון ובר אילן נערכים להכרזה דומה. "האקדמיה קוראת לארגונים נוספים להיערך להשבתת המשק במידה והממשלה תעז שלא לציית לחוק ולפסיקת בג"ץ", מסרו

לאחר אישור החוק לביטול עילת הסבירות: השבוע ה-30 למחאות נגד המהפכה המשפטית/מערכת וואלה!

ועדי הסגל באוניברסיטאות ברחבי הארץ הכריזו היום (רביעי) על סכסוך עבודה, כמחאה על המהפכה המשפטית. סכסוך עבודה הוכרז בוועדי הסגל של העברית, טכניון, תל אביב (סגל בכיר וסגל זוטר), חיפה והאוניברסיטה הפתוחה; במוסדות נוספים (וייצמן, בן גוריון ובר אילן) נערכים להכרזה דומה.

ממחאת האקדמיה נמסר: "האקדמיה ניצבת בחזית המאבק לשמירה על הדמוקרטיה וקוראת לארגונים נוספים במגזר הציבורי והפרטי להיערך להשבתה של המשק במידה והממשלה תעז שלא לציית לחוק ולפסיקת בג"ץ". מטה המאבק הצטרפו, "נתניהו וממשלתו המאפיוזית חשבו שהם יכולים לאיים על מערכת המשפט, אבל אין להם מושג מה מצפה להם. אזרחי ישראל הדמוקרטית יעצרו את ממשלת החורבן בכל הכוח, ההיערכות בעיצומה".

הפגנות נגד המהפכה המשפטית בחיפה, שבוע 27. 08 ביולי 2023. מחאת הסטודנטים, אתר רשמי
מחאת הסטודנטים/אתר רשמי, מחאת הסטודנטים

בתחילת השבוע, נשיא אוניברסיטת תל אביב אריאל פורת קרא להכריז על שביתה נרחבת של המשק אם הממשלה תתעלם מפסיקת בג"ץ בנושאי המהפכה המשפטית. במכתב שפרסם, בו הזהיר מ"סכנה ממשית למשבר חוקתי", פורת הצהיר כי יממש את האיום זאת בעצמו באוניברסיטה: "חשוב ששרי הממשלה יבינו כבר היום מה המחיר הנורא שאזרחי המדינה ישלמו במקרה כזה. חשוב שיבינו שמשבר חוקתי עלול להביא, חס וחלילה, למלחמת אזרחים", התריע.

אמש, משרדי עורכי הדין המובילים בישראל הודיעו על הצטרפותם לקריאתו של נשיא אוניברסיטת תל אביב. במודעה שפרסמו המשרדים נכתב כי "האמירה שלנו מבוססת על התפיסה הבסיסית, לפיה על הממשלה - כמו על כל אחד ואחת מאיתנו - לכבד את החוק". בין משרדי עורכי הדין שחתמו על המכתב: מיתר, הרצוג, ארנון ותדמור-לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully