וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי עו"ד מובילים מצטרפים לקריאה: "אם פסיקת בג"ץ לא תכובד - נשבית את המשק"

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 21:07

במכתב שפרסמו המשרדים, מהמובילים בישראל, הם הודיעו כי הם מצטרפים לקריאת נשיא אוניברסיטת תל אביב וקראו גם לגופים וארגונים במדינה להצטרף. לטענתם, "האמירה שלנו מבוססת על התפיסה הבסיסית, לפיה על הממשלה לכבד את החוק". בין המשרדים שחתמו: מיתר, הרצוג ותדמור-לוי

ההצבעה הסופית על עילת הסבירות/ערוץ הכנסת

משרדי עורכי הדין המובילים בישראל הודיעו היום (שלישי) על הצטרפותם לקריאתו של נשיא אוניברסיטת תל אביב להשבתת המשק במקרה של אי-ציות הממשלה לפסיקת בג"ץ. במודעה שפרסמו המשרדים נכתב כי "האמירה שלנו מבוססת על התפיסה הבסיסית, לפיה על הממשלה - כמו על כל אחד ואחת מאיתנו - לכבד את החוק". בין משרדי עורכי הדין שחתמו על המכתב: מיתר, הרצוג, ארנון ותדמור-לוי.

"אנו הח"מ, משרדי עורכי-הדין המובילים בישראל, נענים לקריאתו של נשיא אוניברסיטת תל אביב,
וקוראים גם ליתר ראשי הגופים והארגונים במדינה, הציבוריים והפרטיים כאחד, לחבור יחד ולומר בקול רם וצלול כבר עתה, שככל שנגיע למצב שבו הממשלה אינה מצייתת לפסיקתו של בית המשפט העליון, יוּשבּת המשק", כתבו המשרדים.

הסתודדיות במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על ביטול חוק עילת הסבירות 24 ביולי 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
הסתודדיות במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על ביטול חוק עילת הסבירות 24 ביולי 2023/עיבוד תמונה, רויטרס

עוד הוסיפו במודעה כי "אמירה זו שלנו אינה פוליטית. היא אינה קשורה לעמדה באשר לצדקתה של 'הרפורמה המשפטית'. היא נובעת מחובתנו המקצועית כמשפטנים. היא מבוססת על שלטון החוק ועל התפיסה הבסיסית, לפיה על הממשלה - כמו כל אחד ואחת מאיתנו - לכבד את החוק, שהפרשן המוסמך שלו הוא בית המשפט, ולכן עליה לציית לפסיקתו גם אם היא אינה לרוחה".

אתמול, נשיא אוניברסיטת תל אביב אריאל פורת קרא להכריז על שביתה נרחבת של המשק אם הממשלה תתעלם מפסיקת בג"ץ בנושאי המהפכה המשפטית. במכתב שפרסם, בו הזהיר מ"סכנה ממשית למשבר חוקתי", פורת הצהיר כי יממש את האיום זאת בעצמו באוניברסיטה: "חשוב ששרי הממשלה יבינו כבר היום מה המחיר הנורא שאזרחי המדינה ישלמו במקרה כזה. חשוב שיבינו שמשבר חוקתי עלול להביא, חס וחלילה, למלחמת אזרחים", התריע.

פרופ' אריאל פורת נשיא אוניברסיטת תל אביב. יחצ,
פרופ' אריאל פורת נשיא אוניברסיטת תל אביב/יחצ

"על החברה האזרחית להבהיר כבר עכשיו, מה יקרה אם הממשלה לא תציית לפסיקתו של בית
המשפט העליון", כתב פרופ' פורת שכיהן בעבר כשיקן הפקולטה למשפטים, "אם נחכה להתרחשותו של משבר חוקתי, עלול לקרות מה שקרה עם החוק לביטול עילת הסבירות: הממשלה תגיע לנקודת האל-חזור, שבה מחיר הנסיגה מהחלטותיה והצהרותיה יהיה כבד מידי בעבורה. אסור לנו לתת לממשלה להגיע לנקודה הזו. עלינו להציל אותה מידי עצמה, וכך גם להציל את כולנו".

לפיכך, קרא פרופ' פורת: "על כל ראשי הגופים והארגונים במדינה, הציבוריים והפרטיים כאחד, כמו ארגוני העובדים והמעסיקים, רשויות מקומיות, אוניברסיטאות, חברות הייטק, משרדי עורכי דין, לחבור יחד, ולומר בקול רם וצלול כבר עתה שאם נגיע למצב שבו הממשלה אינה מצייתת לפסיקתו של בית המשפט העליון, יושבת המשק כולו עד שהממשלה תחזור בה. השבתה כזו היא צעד קיצוני, אך לא תהיה לנו הפריבילגיה להימנע ממנו, שכן דיקטטורה היא קיצונית עוד יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully