וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיפוס הרים היה החיים שלו": סטס דוידוב טייל עם חברים - ונפל אל מותו במון-בלאן

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 1:32

דוידוב בן ה-55 מאריאל, נהרג לאחר שנקלע למפולת סלעים שפקדה את המסלול בו טיפס. רק לפני כשלושה חודשים הפך לסבא בפעם הראשונה. חבריו סיפרו כי לפני כשנתיים נאלץ לוותר על הטיפוס להר הצרפתי בשל תנאי מזג אוויר, ולא ויתר

110 מטיילים נתקעו במשך שעות ברכבל בהר המון-בלאן/צילום: רויטרס

המטייל הישראלי שנהרג הבוקר (שלישי) לאחר שנפל מהר המון-בלאן בצרפת הוא סטס דוידוב, תושב אריאל בן 55, נשוי ואב לבן, ששימש כמנהל המחלקה להגנת הסביבה בעיריית אריאל. לפני כשלושה חודשים, הפך גם לסבא. אשתו רגינה, מוכרת מאוד בעיר כבעלת סטודיו לריקוד. חבריו סיפרו כי לפני כשנתיים טס לאותו היעד, אך נאלץ לבסוף לוותר על הטיפוס למון-בלאן בשל תנאי מזג האוויר, והוסיפו: "טיפוס הרים היה החיים שלו".

"אחרי שחזר דיברנו על טיפוסי הרים שהוא ואני עשינו כל אחד בנפרד ואיך כולם תמיד חוזרים על השאלה 'למה?'", שיתף אלעד מצויינים - מנכ"ל קרן אריאל לפיתוח, "צחקתי וציטטתי את השורה 'אני רוצה לטפס על ההרים כי הם שם' וסטס ענה, 'בדיוק!'". מצויינים הוסיף: "באופן מצמרר זו שורה מהשיר 'הקיץ החרון שלי אתכם'. הוא לא ויתר, וטס בשנית לטיפוס אחרון ממנו לא ישוב".

סטס דוידוב, נפל למותו בהר המון-בלאן שבצרפת. באדיבות המשפחה
סטס דוידוב, נפל למותו בהר המון-בלאן שבצרפת/באדיבות המשפחה

"כולם מכירים אותו באריאל גם כי עבד שנים בעירייה וגם כי הוא כזה שמכיר את כולם, אותו ואת אשתו שיש לה בית ספר להתעמלות אמנותית", הוסיף מצויינים. "הוא גם היה ספורטיבי, ובכסף שחסך היה יוצא מפעם לפעם לאחת הגיחות שלו לאיזה טיול אתגרי. הוא טיפס כבר על הקילימנג'רו והחלום שלו היה לטפס על האוורסט. זה היה ממש חלק בלתי נפרד ממנו. כל פעם היה מספר על איזה יעד חדש שהוא יוצא אליו. ידעתי שהוא נוסע לצרפת לנסיעה הזו. ממש לפני הנסיעה ראיתי אותו, הכול היה רגיל. אפילו לא ממש דיברנו לעומק על זה. זה אולי חלק מהטרגדיה".

דוידוב נהרג לאחר שנפל מהר המון-בלאן בצרפת, ככל הנראה עקב מפולת סלעים שפקדה את המסלול אותו טיפסו, אחד המתויירים בהר. המטפס פונה במסוק חילוץ לקבלת טיפול רפואי, שם קבע מותו. בתאונה לא נפגעו מטיילים נוספים. המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ יצרה בקשר עם משפחתו, כמו גם שגרירות ישראל בפריז, המסייעת בהליך העברת ארונו של המנוח לישראל, הצפוי לחזור ביום חמישי.

סטס דוידוב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סטס דוידוב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על פי דיווחים מקומיים, קבוצת המטפסים, שמנתה שישה בני אדם, הייתה בגובה של כשלושת אלפים מטרים בעת שאירע האסון, ולא לוותה על ידי מדריך מקצועי. כמו כן, דווח כי בעת האסון דוידוב וחבריו לא היו מאובטחים בחבלי בטיחות.

בתקשורת הצרפתית ציינו כי זהו מקרה המוות השני ממפולת סלעים בהר, הנפוצות במסלול בו נהרג הישראלי, אך בדרך כלל מתחילות בשלב מעט מאוחר יותר בעונה, כשההר מתייבש. ב-2022, הופסקו הטיפוסים במסלול עקב המפולות לדרישת הרשויות המקומיות, ובתחילת החודש הזה נסגרו שני מסלולים אחרים בהר מסיבות דומות. השנה, המפולות החלו לפקוד את ההר מוקדם מהצפוי, בגלל החום שפקד את אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully